Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

utrata zbieżności po zmianie kół

31 Mar 2011 23:04 16186 7
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Opony nie trafiły na koła na których wcześniej chodziły - tu jest przyczyna
    Na przyszłość opisywać opony
    zabawa z zamienianiem kół miejscami i obrascaniem opon może pomóc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zbieżność możesz oczywiście sprawdzić/skorygować ale myślę że to niewiele da bo opony w aucie nie zużywają się dokładnie na kształt walca tylko stożka i jeśli opony na jednej osi trafią wierzchołkami do siebie albo od siebie to będzie dobrze, jeśli trafią wierzchołkami w jedną stronę to auto będzie ściągało.
    Dodam jeszcze że inaczej się zużywają opony na tylnej i przedniej osi.
    Moje tłumaczenie "metodą stożka" służy tylko zobrazowaniu sytuacji bo naprawdę proces zużycia opon jest bardziej skomplikowany .
    Odnośnie tematu - jeśli ściąganie jest prawie nieodczuwalne to opony się powinny dotrzeć i na polskich dziurach nie zawracałbym sobie głowy
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Pytanie na tyle ogólnikowe, że trudno odpowiedzieć. Z jakim samochodem mamy do czynienia i jakimi oponami? Większość obecnych opon ma oznaczenia kierunkowe lub strony zewnętrznej. Czyli prawidłowo założone minimalizują wpływ nierównego zużycia. Opowiadanie o przekręceniu się opony względem felgi niejasne. Natomiast zmiany w geometrii zawieszenia są możliwe z racji zużycia elementów i regulacji warto dokonać. Niewykluczone przyzwyczajenie do opon w okresie zimowym. Opona letnia z racji innej charakterystyki może zwyczajnie "muszkować", czyli reagować na ukształtowanie jezdni (taka jej cecha). Oczywiście mowa o całym pojeździe, czyli zespole mechanizmów. A może przypadkiem akurat teraz nastąpiły zakłócenia w pracy układu hamulcowego (zanieczyszczenia)? Generalnie to jak napisałem nie zaszkodzi kontrola geometrii i próba przeczekania zjawiska (rozumiem, że ściąganie jest wyczuwalne, lecz możliwe do opanowania).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Na 100 % zamiana opony tej co ściąga - przód/tył zakończy Twoje manewry.
    Zmiana kół / opon nie ma nic wspólnego ze zbieżnością .
    Na pewno zbieżność jest OK i szkoda Twojej forsy na odwiedziny na diagnostyce .
    Jeśli nie masz opon kierunkowych , to zamień to koło z tylnym - którymkolwiek .
    Jeśli masz kierunkowe to przód/tył zamiana tylko po tej samej stronie samochodu .
    Każda opona układa się podczas jazdy do strony samochodu i gdy dana opona ( np lewy przód ) ułoży się to jak ją dasz na prawą stronę , to będzie ściągać .
    Chyba , że co jakieś 5-8 tys. km - będziesz dokonywał rotacji kół.
    Jeśli przejedziesz ponad 10 tys. km bez rotacji to opona ułoży się do strony wozu i kierunku jazdy
  • Użytkownik usunął konto