Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rozrusznik, instalacja elektryczna c360

01 Kwi 2011 10:29 19888 25
  • Poziom 8  
    Mam problem z podpięciem alternatora. Posiadam ciągnik forda starego typu coś jak nasze zetory. Było strasznie namieszane w przewodach więc założyłem mu nowa instalacje kupiłem przewody od c360. Lampy świecą tak jak trzeba natomiast mam problem z alternatorem. alternator ma wbudowany regulator. Miałem dwa wolne miejsca na przewody, jeden podpiąłem z plusem akumulatora przez rozrusznik a drugi Poprowadziłem do kontrolki i potem z kontrolki na stacyjkę jak włożę kluczyk kontrolka świeci jak odpalę i dam obroty kontrolka zaczyna swiecić słabiej ale nie gasnie więc wnioskuje ze może nie być ładowania i nie wiem jaka jest przyczyna. Mam też pytanie co do rozrusznika idą od niego dwa przewody jeden wychodzący z miejsca gdzie jest tez przewód + od akumulatora a drugi od góry i teraz tak ten pierwszy miał rozgałęzienie na dwa jeden poszedł do stacyjki a drugi do alternatora z tym ze ten do alternatora jest cienk (czy to może być przyczyna ??) a drugi przewód ten co jest od góry w rozruszniku poszedł tez do stacyjki i zastanawiam się do czego on jest?
  • IGE-XAO
  • Poziom 28  
    Z tego co piszesz i jak dobrze zrozumiałem to połączenia alternatora i rozrusznika masz dobre.Cienki przewód ,to znaczy jaki??Ze stacyjki wychodzi przewód do uruchomiania rozrusznika(50) ,ażeby można było podać napięcie do rozruchu musi być doprowadzone napięcie do stacyjki,więc te przewody masz chyba też dobrze.
  • Poziom 8  
    od stacyjki idzie przewod do rozrusznika ok 3mm srednicy i on laczy sie z przewodem ktory podalem do alternatora( takie rozejscie wychodzi plus + z rozrusznika i do niego są dwa jeden gruby na stacyjke i jeden cienki na alternator) ten na alternator ma grubość 1,5mm srednicy. drugi od alteranatora ten ktory idzie do kontrolki tez ma grubość 1,5mm.( podejrzewałem że tutaj jest coś nie tak??) jaka może być przyczyna tego ze lampka nie gasnie tylko swieci slabiej po odpaleniu? nie wiem tez jakie jest znaczenie tego drugiego przewodu( ten cienki) ktory idzie od rozrusznika do stacyjki?
  • Poziom 37  
    Co prawda jest dziś "Prima aprilis" ale teraz poważnie: na forum co około dwa dni są pytania o alternator.
    Np.:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1954373&highlight=
    Lub inne, "jak podłączyć alternator do..." Tam jest też rysunek, jak to podpiąć.
    Powtarzam więc, że od stacyjki do alternatora POPRZEZ lampkę kontroli ładowania przewód podpinamy do D+ alternatora. Od styku stacyjki gdzie prąd jest tylko w czasie pracy silnika, zwykle jest to zacisk 15.
    Gruby kabel od akumulatora idzie do B+ alternatora, jedynie od ułożenia na ciągniku urządzeń zależy czy musi iść przez rozrusznik. Chodzi bowiem o jak najkrótszą droge przewodu - nic innego!
    Ze stacyjki idzie też przewód do ELEKTROMAGNESU rozrusznika; ten nie może być podpięty w żaden sposób, do żadnego z przewodów do alternatora. To do włączania rozrusznika, zacisk ma oznaczenie zarówno na stacyjce jek i na elektromagnesie: 50
  • Poziom 8  
    wiem ze jest tutaj tego pełno przeczytalem ich kilkanaście zanim napisałem ale po przeczytaniu wciaz nie znalazelem rozwiązania dlatego zdecydowalem się napisać tutaj

    u mnie to wygląda tak

    rozrusznik, instalacja elektryczna c360

    nie wiem czy obraz się dodał

    chodzi o to ze ja od rozrusznika mam puszczony przewod 3mm2 od dolu tej glownej częśći do alternatora i tam jest skrecony na srubę to jest cienki kabel1,5mm2 z tego samego miejsca wychodzi gruby przewod 3mm2 do stacyjki .
    od rozrusznika, od tej puszeczki na gorze nie wiem jak to sie fachowo nazywa idzie przewod cienki 1,5mm2 do stacyjki a ord alternatora jest tez cienki kabel 1,5mm2 do kontrolki i potem stacyjki . i po odpaleniu lamkpa mi swieci slabiej i nie wiem co jest nie tak czy to przewody czy ktorys obieg zle podpialem
  • IGE-XAO
  • Poziom 8  
    schemat powinen byc bez tych dwoch czarnych linii i tej niebieskiej wtedy analiza mojego problemu będzie latwiejsza, . przepraszam za niedociągnięcie
  • Poziom 37  
    W rozrusznikach ani z przekładnią ani też bez przekładni nie ma w miejscu wskazanym przez Kolegę zacisku prądowego.
    Plus z akumulatora podłącza się do górnej (na moim rysunku) śruby górnej części rozrusznika – to elektromagnes włączający. Z tej śruby idzie też kabel do śruby prądowej alternatora (B+). I z tejże śruby można tez pobrać zasilanie stacyjki (zacisk 30 na stacyjce) jeśli tak jest wygodnie, jeśli tak krótsze wypadną przewody – zamiast z klemy plusowej akumulatora jak jest na rysunku; zapewne tak podłączone jest u Kolegi. Elektrycznie jest to to samo.
    Teraz kontrolka: z zacisku D+ alternatora (mniejsza śrubka) idzie przewód do kontrolki, drugi przewód z kontrolki idzie DO STACYJKI, do zacisku 15 albo 54 czyli tego, na którym prąd jest dopiero po wciśnięciu kluczyka.
    W opisie Kolegi brakuje podania właśnie oznaczeń:, np. tego „15” czy „50” – to bowiem jest decydujące o tym czy podłączenia są właściwe.
    rozrusznik, instalacja elektryczna c360
    rozrusznik, instalacja elektryczna c360

    Gdyby podłączenie było poprawne a kontrolka nie gasła a przygasała - jest możliwe uszkodzenie w alternatorze, np przebicie diody wzbudzenia.
  • Poziom 11  
    mam pytanie dotyczące rozrusznika c-360 3p gdy chce załączyć wciskam włącznik i automat tylko przesunie tą zębatke w rozruszniku ale nic sie nie kręci jak pare razy powciskam włącznik to tak za 30 40 razem załącze ciągnik co to może być??
  • Poziom 19  
    Kolego uszkodzony automat.
  • Poziom 37  
    Brudne lub nadpalone styki wewnątrz włącznika elektromagnetycznego. Możliwe też kończące się czy zawieszone szczotki: komutator zawsze jest leciutko zużyty mimośrodowo. jeśli akurat rozrusznik zatrzymuje się w "niższym" punkcie komutatora - nie ma siły się obrócić, brak jest pełnego przepływu prądu.
    I kolejna możliwość: uszkodzone niektóre "działki" komutatora.
    W sumie rozbiórka rozrusznika, czyszczenie i weryfikacja części.
    Pomijam takie "oczywiste oczywistości", jak np. luźne śrubki w stacyjce :sm31:
  • Poziom 10  
    Kolego pathfinder102 wydaje mi się że przewód średnicy 1,5mm jest zbyt mizerny aby podłączyć do akumulatora stacyjkę czy alternator (6, 10 mm^2), a spokojnie wystarczy do kontrolki ładowania. Możesz też podłączyć też alternator do bloku, bo może nie ma masy i napięcie odpływa...
  • Poziom 8  
    Zico63 rozumiem to co chcesz mi przekazac ale u mnie na rozruszniku jest jedno mocowanie na śrubę przy nim jest przewod od akumulatroa + a drugi jest na zacisk oba przewody idą do stacyjki a od tego na śrubę idzie tez kabel na alternator

    Dodano po 4 [minuty]:

    seta666666 od rozrusznika do stacyjki idzie przewod 3mm średnicy wiec chyba powinien być ok ?? od alternatora do kontrolki idzie 1,5mm więc tak jak mowisz tez powinien być ok a ten od alternatora do rozrusznika (czyli do plusa akumulatora jest cienki ) i uwazasz ze to on może być przyczyna? a jezeli chodzi o podpięcie masy do alternatora to nie wiem gdzie mogl bym ją podpiąć bo nie mam zadnych wolnych zaciskow, czy to może być poprostu do obudowy przypięte?? dziekuje za pomoc

    Dodano po 14 [minuty]:

    traktor chodzi bez większych problemów jeżdze na światłach czasami, odpalam go kazdego dnia i narazie jest ok ale niepokoi mnie tak kontrolka po wlożeniu kluczyka swieci a jak go odpale takze świeci ale widać ze slabiej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    przewod od rozrusznika idzie do stacyjki na 15 od alternatora na 54

    Dodano po 1 [minuty]:

    wiem ze to moze glupie pytanie ale moze mi ktos powiedziec od czego idzie drugi przewod od rozrusznika jeden doprowadza prąd do stacyjki takim grubszym przewodem a drugi kabelek jest cienki i tez idzie do stacyjki ale nie wiem po co?
  • Poziom 37  
    Kabel na trasie akumulator - rozrusznik ma być: jak największy;
    Na trasie rozrusznik - alternator: minimum 6mm², 10mm² jest lepszy;
    Na trasie rozrusznik - stacyjka 30: 6mm²;
    Na trasie stacyjka 54 - lampka - alternator D+: 1mm² wystarcza.


    pathfinder102 napisał:


    przewod od rozrusznika idzie do stacyjki na 15 od alternatora na 54


    wiem ze to moze glupie pytanie ale moze mi ktos powiedziec od czego idzie drugi przewod od rozrusznika jeden doprowadza prąd do stacyjki takim grubszym przewodem a drugi kabelek jest cienki i tez idzie do stacyjki ale nie wiem po co?

    I to jest błąd. Powinno być od stałego plusa, a więc z akumulatora lub z grubego kabla na rozruszniku z akumulatora - do styku 30 stacyjki, nie 15!
    Może Kolega da to do tej 30; ale ostrożnie, bo kto wie jak inne przewody w niej są popodpinane; czy zgodnie z zasadami czy też także "na pałę"?
  • Poziom 8  
    jest do 30 przepraszam moj blad kabel + od akumulatora jest do pozycji 30 w stcyjce
    do 15 natomiast jest kabel od alternatora idacy przez kontrolke. wymienilem przewod na grubszy zalozylem zarowke 4w i wciaz po odpaleniu swieci slabiej nie gasnie do konca
    mam tez pytanie co do kontrolki oleju mam czujnik taki wkrecany w blok i w starej instalacji byl do kontrolki doprowadzony jeden przewod wlasnie od tego czujnika teraz zrobilem podobnie i nie dziala podpinalem wiec do stacyjki w pozycji 15 tam gdzie jest tez kontrolka od ldowania i tez nie dziala , moze mi ktos pomoc jaka moze byc przyczyna?

    Dodano po 3 [minuty]:

    chcial bym tez podpiac kontrolki od stopu i dlugich swiatel z ta ze stopu nie mam problemu ale nie wiem jak podpiac ta ze swiatel poniewaz podpinam ja w tych pozycjach do stacyjk gdzie ida swiatla i wciaz mi swieci zarowno na krotkich jak i na dlugich, czy mozna podpiac przewod od dlugich prosto od lamp przez kontrolke do stacyjki?
  • Poziom 37  
    Cały czas zajmujemy się podłączeniami, za pewnik biorąc sprawność (brak uszkodzeń) w alternatorze. Skoro połączenia są ustalone jako "dobre' - pozostaje uszkodzona dioda wzbudzenia w zespole prostownika (tzw. "mostku").
    Ideałem byłoby przełożyć na próbę inny taki alternator- czy żarzenie ustąpi. Inaczej musi nastąpić pomoc elektryka: rozbiórka i weryfikacja części.
    Co do kontrolek STOP i drogowych to jeden "koniec" kontrolki dajemy DO MASY, nie do stacyjki - a drugi do wyjścia z włącznika hamulca na lampy (kontrolka STOP) oraz do bezpiecznika nr 1 świateł drogowych (kontrolka drogowych). Tam powinien z resztą być przewód do tej kontrolki; jak również sama kontrolka powinna być w zegarach. Na Elektrodzie widziałem fajny schemat C360, gdzie ładnie jest wszystko rozrysowane.
    Kontrolka oleju ma zasilanie z 15/54 stacyjki a drugi "koniec idzie do czujnika. Czujnik bez ciśnienia, w stanie spoczynku, jest ZWARTY; jeśli więc nie świeci lampka - jest przerwa w obwodzie lub uszkodzony czujnik. Przerwę można ustalić dotykając wtyczką zdjętą z czujnika do masy - lampka ma świecić. Jak nie to przerwa, spalona żarówka itp.
  • Poziom 8  
    dzięki za pomoc
    diody podłączone wszystko działa jak powinno,
    jeżeli chodzi o alternator to mechanik mi powiedział ze na regulatorze cos jest nie tak i dlatego ta lampka nie gasnie do końca i trzeba będzie go wymienic najprawdopodobniej ale ladowanie jest jak narazie więc stwierdził ze jak jest dobrze to nie ma co psuć. ( chociaż jak rozejrzę się za tym regulatorem)
    mam jeszcze pytanie, jak wlaczam swiatla to wiadomo pstojowe krótkie i długie. tylko ze jak wlącze krótkie a potem dłógie to postojówki mi wciąż swiecą???
    jeszcze taka drobna sprawa poci mi się blok w okolicy pompy/podnośnika, jak chodzi na wysokich obrotach, umyłem to odtłuśćiłem i teraz czy zaklejać to wookoło sylikonem czy może lepiej jakimś klejem typu poksipol? ( oczywiście uszczelka jest tam pomiędzy,) jest sens smarowania sylikonem śrub podczas wkręcania bo może to na gwintach puszcza podczas drgań??
  • Poziom 9  
    postojówki świecą cały czas (z krótkimi i długimi) tak jak w samochodzie,co do pocenia to musisz wymienić uszczelkę pod podnośnikiem .Możesz złożyć na silikon najlepiej (czerwony odporny na oleje), nie stosuj żadnego poksipolu nic nie da.Posmarowanie śrub nic nie da a może jedynie utrudnić ponowne ich odkręcenie.
  • Poziom 8  
    aha czyli swiatla są ok jeszcze mam sprawe bo mam kontrolke do swiatel i jak włącze postojówki nie swieci jak włącze krótkie swieci lekko a jak długie swieci mocno czy to jest normalne?
  • Poziom 9  
    kolego sprawdż czy masz dobrze podłączone żarówki z przodu bo to co piszesz ma objawy jakby któraś była włączona szeregowo.Kontrolka powinna świecić tylko przy włączonych długich.Może któraś żaróweczka podświetla ci tą kontrolkę.A światła masz dobre?
  • Poziom 8  
    tak światła swiecą wporządku, tylko wlasnie te postojówki mnie niepokoiły ale jak mowisz ze one swiecą razem z krótkimi i długimi to wszystko jest dobrze no i ta kontrolka mi na krótkich tak lekko swieci, nie wiem czemu?
  • Poziom 9  
    co do tej lekko świecącej kontrolki to spróbuj poczyścić złączki przy żarówkach ,a w szczególności masę być może coś pobiera masę przez tę właśnie żarówkę.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    co do tej lekko świecącej kontrolki to spróbuj poczyścić złączki przy żarówkach ,a w szczególności masę być może coś pobiera masę przez tę właśnie żarówkę.
  • Poziom 8  
    sprawdziłem wszystkie połączenia i wyglada na to ze jest wszystko ok nowe zaciski nowe przewody masy są wporządku, sprawa wyglada tak ze jak odepne przewód doprowadzający zasilanie do krótkich świateł od jednej z lamp przednich bez znaczenia czy prawa czy lewa ( odpinałem z tej i z tej i sytuacja sie powtarzała) to lampka nie swieci na krótkich, na dłógich swieci jak powinna. a jak obie lampy są podpięte na krótkie to wtedy mi na krótkich żarzy. patrzylem na przewody w bezpiecznikach i np jak podepne kontrolke pod krótkie to oczywiscie jak postojówki swiecą kontrolka nie swieci jak włącze krótkie kontrolka świeci mocno jak włącze długie kontrolka świeci tak samo jak przy krótkich, czyli dobrze-mocno
  • Poziom 18  
    A masz dobrze podłączone przewody w lampach. Dokładnie takie samo zachowanie kontrolki świateł drogowych (długich) nastąpiło u mnie po zamienieniu miejscami w kostce żarówki przewodów od świateł drogowych i masy (tych równoległych po bokach żarówki)
  • Poziom 11  
    no i trafiłeś pewnie, bo to są objawy źle podłączonych żarówek
  • Poziom 8  
    zamienilem kabel masy i dlugich miejscami w jednej z lamp i jest wszystko wporzątku, kurcze kombinowalem tyle a tu nie pomyslalem o tym. lampy są uniwersalne więc polaczenie musi byc takie samo a ja dawalem po zewnetrznej stronie te same i po wewnetrznej te same i tutaj byl problem. dziekuje za pomoc.