Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

pidas 01 Kwi 2011 18:08 17853 16
  • #1 01 Kwi 2011 18:08
    pidas
    Poziom 8  

    Witam chciałem założyć sobie siłownik centralnego do klapy Asterki. Centralny na pilota mam tylko do drzwi (nie oryginał). Moje pytanie gdzie należy się wpiąć w instalację żeby podłączyć siłownik i czy kupując oryginalny siłownik do klapy można go podpiąć do istniejącego zestawu. Obszukałem się podobnego tematu i nic nie mogłem znaleźć konkretnego (tylko był montaż do Opla I ) proszę o pomoc

    1 16
  • #2 01 Kwi 2011 19:19
    Ireneo
    Poziom 40  

    Nie jestem pewien ale uniwersalnego w klapę chyba nie założysz w dwojce a jeżeli miałbyś oryginal to równolegle do reszty siłowników.

    2
  • #3 01 Kwi 2011 21:31
    pidas
    Poziom 8  

    Ireneo napisał:
    Nie jestem pewien ale uniwersalnego w klapę chyba nie założysz w dwojce a jeżeli miałbyś oryginal to równolegle do reszty siłowników.


    Dokładnie to w mojej Asterce II jest założony centralny zamek na pilota same siłowniki to nie wiem bo dopiero muszę się do nich dobrać na razie to wiem że centralka jest nie oryginalna pilot mam oddzielny a oryginał wiadomo jest z kluczykiem i jeszcze wiem że w klapie nie ma przewodów.sam tak się zastanawiałem czy właśnie spróbować podłączyć oryginalny siłownik klapy równolegle tylko boje się czy nie zrobię jakiegoś zwarcia? proszę o pomoc jeśli ktoś się w tym temacie orientuje

    1
  • #4 02 Kwi 2011 10:21
    Ireneo
    Poziom 40  

    Równolegle zwarcia nie będzie.Zdemontuj osłonę klapy i zobaczysz czy da radę wstawić tam uniwersalny.Ale kojarzę że tam jest inna wkładka niż w jedynce i dlatego nie da rady.Aby mieć pewność to sam zobacz po prostu.

    1
  • #5 11 Kwi 2011 20:02
    vorant
    Poziom 10  

    Servus wszystkim. Wlasnie jestem w trakcie zakladania silownika uniwersalnego do tego modelu o ktorym mowa ( Astra II , rok prod. 1998 , 3 Drzwiowa ). Centralny zamek jest w obu drzwiach, rowniez zalozony uniwersalny lecz osoba do ktorej nalezy to auto chcialaby aby i klapa bagaznika sie odryglowywala wraz z drzwiami. Samo zamontowanie silownika uniwersalnego w tym modelu jest bardzo proste. Rownolegle mozna polaczyc zamek z silownikiem. Jesli ktos z Was potrzebuje fotosy to chetnie zrobie i wstawie na stronke. Klopot przychodzi jednak z tym, ze gdy wyjmie sie kluczyk z zamka, automatycznie tej czesci z zamka do ktorej w prosty sposob podlaczyc silownik, nie mozna w zadna strone przesuwac. Nie ma znaczenia czy zamek znajduje sie w pozycji zamknietej czy otwartej. Po prostu po wyjeciu kluczyka z zamka tylnej klapy ta wlasnie czesc zostaje unieruchomiona. Troche to moze inaczej opisze - Jesli wlozy sie klucz do zamka i lekko przekreci wraz z zamkiem, do momentu az odczuje sie taki lekki przeskok w zamku, to silownik nie ma klopotu z zamykaniem i otwieraniem rygla. Dzialaloby bez zarzutow i nie potrzebnych reklamacji.

    0
  • #6 11 Kwi 2011 20:21
    gracus7
    Poziom 26  

    Nie da rady tego obejść bez wymiany zamka!! w modelu z centralnym zamkiem do klapy montowany jest zamek ze sprzęgłem. jeśli nie ma w oryginale centralnego zamka to pozostaje odłączyć cięgło od wkładki lub zdemontować i zaślepić wkładkę i wtedy dołożony siłownik będzie zamykał i otwierał zamek. Inaczej nie da się obejść tego tematu. Robiłem kiedyś coś podobnego w VW T4 ale działało to tak że raz łapało a raz nie Gra nie warta zachodu bez zmiany zamka na oryginał do centralnego.

    1
  • #7 11 Kwi 2011 20:48
    balonika3
    Poziom 36  

    Nie ma nic głupszego, niż centralny zamek w bagażniku sterowany razem z drzwiami. Stoi sobie rząd samochodów przed światłami z otwartymi kuframi. Istne zaproszenie dla złodziei. Co, będziecie ich gonić w razie czego? Na parkingach supermarketów ta sama sytuacja. Porażka.

    1
  • #8 11 Kwi 2011 21:05
    vorant
    Poziom 10  

    Ja jednak jestem w duzej wierze, ze wspolnie damy rade to obejsc. Kolego GRACUS 7, jak juz sam wspomniales, aby zaslepic... moze cos takiego zalatwi ta sprawe jak ulamany grot klucza wsadzony w zamek i przekrecony do momentu az silownik moze swobodnie poruszac czescia zamka. Pozniej zaslepic zamek wraz z ulamanym grotem klucza na przyklad silikon. Nie wiem, to tylko taka moja propozycja.

    Co do kolegi BALONIKA 3 , zgadzam sie z Toba, masz po czesci racje lecz wygoda ludzka jest silniejsza. Trudno mi jest powiedziec osobie, ze to glupi pomysl aby odryglowywac drzwi rownoczesnie z bagaznikiem, to po pierwsze. Po drugie, to gdy juz jestes w czasie jazdy, spokojnie mozesz nacisnac na pilota aby zamknal drzwi wraz z bagaznikiem i klopot z glowy. Wtedy masz zupelna pewnosc, ze nie tylko do bagaznika zlodziej sie dostanie na swiatlach ale i rowniez Tobie krzywdy nie zrobi gdy siedzisz za kierownica czekajac na zielone swiatlo.

    0
  • #9 11 Kwi 2011 21:13
    balonika3
    Poziom 36  

    vorant napisał:
    Po drugie, to gdy juz jestes w czasie jazdy, spokojnie mozesz nacisnac na pilota aby zamknal drzwi wraz z bagaznikiem i klopot z glowy.
    Tak, tylko kto to robi? Wiele osób nawet nie jest świadomych, że ich auto całe stoi otworem dla złodziei.

    0
  • #10 11 Kwi 2011 21:28
    vorant
    Poziom 10  

    Zrobilem pare fotek jak to u mnie wyglada cala procedura z zamkiem na tylniej klapie z silownikiem uniwersalnym. Opisze jednoczesnie gdzie i jak przeprowadzilem kabelki. Wybaczcie, wrzuce je jutro. Dzis juz musze sie przygotowac do pracy na dzien nastepny. Sle pozdrowka i cierpliwosci do jutra.

    Dodano po 8 [minuty]:

    BALONIKA 3, tak szczerze miedzy nami. To nikt nie mysli az z taka precyzja aby zalatwic i pogodzic dobro ze zlem. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Jesli ktoras osoba, na przyklad, zdecyduje, ze wezmie slub, to juz logiczne jest to, ze moze zapomniec o panienskich hulankach lub kawalerskich wybrykach.

    2
  • #11 11 Kwi 2011 21:48
    balonika3
    Poziom 36  

    vorant napisał:
    BALONIKA 3, tak szczerze miedzy nami. To nikt nie mysli az z taka precyzja aby zalatwic i pogodzic dobro ze zlem. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Jesli ktoras osoba, na przyklad, zdecyduje, ze wezmie slub, to juz logiczne jest to, ze moze zapomniec o panienskich hulankach lub kawalerskich wybrykach.
    Trochę złe porównanie. Wygoda wynikająca z centralnego otwierania bagażnika nie jest znowu aż tak wielka. Toż nie korzystasz z niego za każdym razem. Po prostu popadamy w pewne ogłupienie, które przysłania zdrowy rozsądek. Automatyka na każdym kroku robi z człowieka bezmyślnego robota. A później szukamy jakiegoś "nordic walking", bo wyglądamy jak wielkanocne jaja i nie potrafimy zawiązać buta. Nie pozwólmy, aby nowoczesna technika wyeliminowała nas całkowicie. W większości przypadków jest to sztuka dla sztuki, albo dla wypełnienia portfela autora kolejnego pomysłu. Pomyśl, ale tak szczerze, ile wygody da Ci automatyczne otwarcie bagażnika.

    0
  • #12 11 Kwi 2011 21:59
    vorant
    Poziom 10  

    Jesli chodzie o mie, to ja nie mam tego klopotu. Posiadam Honde Accord i bagaznik otwieram od srodka nie uzywajac centralnego jesli juz jestem w samochodzie a potrzeba otworzyc bagaznik kiedy to kobitka podchodzi z zakupami. Dla osob jednak, ktorzy posiadaja takie samochody gdzie trzeba jednak wyjac klucz z stacyjki i wysiasc aby otworzyc bagaznik i zapakowac pare rzeczy, mysle, ze to juz dla nich nie tylko wygoda ale porownac mozna z komfortem.

    0
  • #13 11 Kwi 2011 22:18
    balonika3
    Poziom 36  

    No cóż, różne jest pojęcie komfortu...

    0
  • #14 12 Kwi 2011 21:20
    vorant
    Poziom 10  

    Servus.. Jak obiecalem wczoraj, dolacze pare fotek do tego tematu i opisze gdzie i jak przeprowadzilem kabelki od silownika.

    Pierwsza sprawa jest demontaz pokrycia tylnej klapy. Jest to naprawde blahostka. Aby zdjac, nalezy wykrecic wszystkie widoczne sruby ktore mocuja pokrycie na klapie od wewnatrz. Nastepnie z pewna delikatna sila szarpnac, poniewaz poza srubami trzymia jeszcze zatrzaski.
    Ze zdjeciem pokrycia klapy kazdy z tym sobie da rade.

    Montaz silownika.
    Przy kazdych uniwersalnych zamkach centralnych sa dodatkowe akcesoria.
    Szyny do rownego wyprowadzenia, ciegna, kostki laczace ciegna jak i potrzebne sruby, krotkie, dlugie.
    Ja tylko wykorzystalem dluzsze sruby i naturalnie silownik.
    Odmierzylem w ktorych miejscach i wywiercilem odpowiednie dziury dla srub aby tylko mogly swobodnie przejsc przez blache. Dla mnie osobiscie ta pozycja silownika w tym miejscu byla najlepsza. Pokrywala sie rownolegle z mechanizmem zamka do ktorego zostanie podlaczony silownik. Jest tylko jeden mankament...
    blacha nie jest rowna i aby wyrownac silownik najlepiej podlozyc podkladke. Ja uzylem zwyklej nakretki aby dzwignac z jednej strony silownik. Z ktorej strony podlozylem, zaznaczylem na zdjeciu litera X miedzy blacha a silownikiem.

    Oto zdjecie
    Napomne tylko, ze zrobilem zdjecie bez oryginalnego ciegna (sorry)
    ktore to ciegno jest widoczne po zdjeciu pokrywy. Zaznaczylem to ciegno na zdjeciu na zielono.
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Po osadzeniu silownika zabralem sie na polaczenie zamka z silownikiem.
    Po pierwsze trzeba wykrecic zamek i przewiercic dziure gdzie na zdjeciu bedzie oznaczona litera G. Prosilbym o ostroznosc przy wierceniu w tym zamkowym elemencie... wyglada na calosc a niestety tak nie jest. Radzilbym aby przed wierceniem cos podlozyc pod trzpien. Pod naciskiem wiercenia moze peknac.
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Jesli juz mamy silownik na miejscu, wywiercona dziure w elemencie zamkowym. Czas aby jedno z drugim powiazac. Do polaczenia silownika z zamkiem, uzylem jedno ciegno ktore jest w skladzie przy kupnie zamka centralnego. Oryginalna glowke ciegna wlozylem w mechanizm zamka
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Przy drugiej koncowce ciegna wygialem aby nie bylo mozliwosci wyslizgnac sie z silownika
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Obydwa ciegna polaczylem kostka. Rowniez jest w zestawie kompletu zamka centralnego.
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Zwroccie uwage przy polaczeniu tych ciagnien !!
    Silownik w momencie zamkniecia, mozna rozpoznac po harmonistycznej gumie naciagnietej na silowniku, ktora to jest wyraznie przylegajaca.
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Silownik w momencie otwarcia
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    To na tyle aby polaczyc silownik z zamkiem.
    Jutro dolacze okablowanie.
    Nawet nie przypuszczalem, ze tyle czasu trzeba na to poswiecic aby bylo na tyle zrozumiale jak i widoczne :-)
    Ciao wszystkim !!

    0
  • #15 13 Kwi 2011 17:58
    vorant
    Poziom 10  

    Jak juz wczesniej wspomnialem w ktoryms poscie wyzej, problem tkwi tylko z kluczykem przy takim polaczeniu. Bez kluczyka nie da sie ta czescia manipulowac, to znaczy otwierac i zamykac za pomoca silownika. Trzeba wlozyc klucz i przekrecic do momentu az odczuje sie lekki przeskok w zamku w tedy spokojnie silownik radzi sobie z tymi czynnosciami.
    Ja juz nad niczym nie myslalem tylko dalem dorobic kluczyk
    na tyle obcialem grot klucza aby wszedl caly w zamek, nacialem
    aby po wlozeniu do zamka mozna bylo przekrecic malym srubowkretem
    lekko przekrecilem do momentu az odblokuje zamek ta czesc do ktorej
    jest przymocowany silownik, sprawdzilem czy dziala i na koniec "zawalilem"
    silikonem aby nie bylo mozliwosci przesuniecia sie grota w zamku.
    Jesli ktos chce zrobic taka metoda jak ja, to proponuje aby obciac klucz
    w takim miejscu, gdzie zapadka z zamka rowniez sie zamknie.
    Mam na uwadze zapadke w miejscu gdzie wklada sie klucz.
    Po calej operacji silownik odryglowywuje dzwi wraz z klapa bagaznika.

    0
  • #16 15 Kwi 2011 18:31
    vorant
    Poziom 10  

    Servus wszystkim !!
    I przyszedl czas aby opisac jak zostaly przeprowadzone kabelki przeze mnie,
    W wyzej wymienionym samochodzie ( Opel Astra II , rocznik 1998 , 3 drzwiowa ).
    Ja zaczalem zabawe z kabelki do silownika dla centralnego zamka od klapy
    bagaznika. Na zdjeciu widac wyraznie dwa kable o kolorach zielonym i niebieskim.
    Przechodza pawie przez cala klape bagaznika az do jego slupka.
    [rl=https://obrazki.elektroda.pl/6527151400_1302878500.jpg]Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II[/url]

    Kiedy juz dotrzemy do slupka klapy bagaznika, potrzeba aby sciagnac
    pokrycie tego slupka. Pokrycie nie jest przymocowane zadnymi srubami.
    Jest nasadzone zatrzaskami, ktrore znamy po zdejmowaniu pokrycia klapy.
    Miejsce ich zaczepien.
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Gdy juz pokrycie slupka bagaznika jest zdjete. Przychodzi najgorszy etap
    przeciagania kabelkow. Trzeba miec cierpliwosc i traktowac to w ten sposob
    aby pokazac na co Ciebie stac. Wlasnie tam gdzie sa dziury w slupku do zaczepienia spinaczy od pokrycia, trzeba przeciagac kabelki.
    Do tej oeracji uzylem drutu. Nie wiem jak nazwac ten drut. Chodzi o jeden z trzech drutow, ktore sa izolowane osobno a maja wspolna kuszelka. Zwykly drut miedziany do elektryki mieszkaniowej. Mozna nim wyginac i formowac na rozne kszalty. Wiec takim drutem zaczalem "szewska" robote. Przekladalem kabelki
    z dziurki do dziurki az odnioslem sukces i dotarlem z nimi do oslony gumowej.
    Poczatek przekladanych kabelkow wiazalem z wyzej wymienionym drutem
    za pomoca tasmy izolacyjnej.
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Po przeciagnieciu kabelkow przez slupek bagaznika i dotarciu do oslony gumowej,
    zostala juz sama przyjemnosc w naszym osiagnieciu. Od tego miejsca cala reszte mozna zrobic samemu nie wolajac szewca czy kobitke hehe.
    Odchylamy uszczelke bagaznika, na zdjeciu leterka "M" od miejsca "0"
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    az do prawych tylnich swiatel do momentu "Z".
    Założenie siłownika centralnego zamka do klapy Astra II

    Zdjecie gumy usczelniajacej bagaznik jest proste. Trzeba tylko ciagnac gume
    do siebie. Kiedy juz guma usczelniajaca bagaznika jest poza swoim miejscem, przekladamy nasze kabelki miedzy karoseria a tapicerka bagaznika. az do momentu wczesniej wspomnianego "Z" przy oslonie swiatel tylnich.
    Po przejsciu do tylnich prawych swiatel z kabelkami chcac zalozyc gume
    uszczelniajaca bagaznika, radzilbym obcegami ta gume troszeczke scisnac
    w paru miejscach. Lepszy bedzie uchwyt gumy do karoserii.

    Nastepnie przekladamy nasze kabelki pod pokryciem bagaznika do siedzenia
    tylniego. Od siedzenia tylniego zaczyna sie progowa plastikowa oslona. Nie ma potrzeby jej wymontowywac, wystarczy tylko delikatnie podwazyc jakims
    narzedziem aby wepnac nasze kabelki. I ta droga az do przedniego slupka
    nadkola przednich prawych drzwi.
    Przy progu w dolnej czesci prawego slupka, gdzie znajduja sie zawiasy
    drzwi przednich ( pasazera) ,oryginalnie Opel montuje sterownik do zamka
    centralnego. Dlatego i ja wypuscilem kabelki w tym kierunku.
    Reszte opisal kolega, juz nie pamietam ktory ale jeden z czesto bywalych na
    elektroda.pl
    Spojrzec na to, to wyglada jedna "ZMORA" Uwierzcie mi, jesli sie robi w tym
    kieruku aby sobie umilic, jednoczescie pogawedka, ze "Sam zrobilem" kolejna rzecz
    "Moge pomoc" i tak dalej i tak dalej... To przynosi satysfakcje z jednej strony, a z drugiej... mobilizuje aby cos w SWYM SAMOCHODZIE udoskonalic.

    Pamietajcie tylko o czasie dla swych dziewczyn !!!!! :-)))))

    0
  • #17 13 Maj 2011 20:32
    pidas
    Poziom 8  

    Można założyć uniwersalny siłownik tak jak zrobił to kol. vorant i na pewno będzie taniej choć chyba więcej pracy. Ja zrobiłem tak: zakupiłem na allegro siłownik razem z cięgłem i zamkiem (60zł z wysyłką), około 6metrów kabla i końcówki (trzeba dobrać) 2 śrubki 4mm .Siłownik oryginalny więc nic nie wiercimy tylko przykręcamy w oryginalnych otworach, przeciągamy 2 kabelki w klapie tam gdzie oryginalna wiązka kabli do wtyczką (w bagażniku z lewej strony trzeba zdjąć kawałek tapicerki i zaraz za tylnym światłem oczywiście lewym zobaczymy wtyczkę z gniazdem) W gnieździe mamy (między innymi oczywiście) 2 przewody czerwono-czarny i czarno-żółty których właśnie już nam brak we wtyczce i dalej w wiązce do siłownika. Dociągneliśmy brakujące 2 kable do wtyczki więc zarabiamy końcówki i łączymy wszystko razem siłownik działa idziemy na browar

    0