Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Helios TC500

bioly1 02 Nov 2004 08:51 1460 10
    bioly1
    Level 11  
    Witam
    Mam taki problem jak włączę odbiornik to obraz jest zamazany i jakby był bardzo przyciemniony.Widać tylko kontury postaci(zamazane) raz w kolorze niebieskim raz w zielonym.Obraz jest bardzo niewyraźny,litery nie do odczytu.Nasycenie,kontrast i jaskrawośc są na max.Glos jest w pożądku.Ktoś mi powiedział,że to pewnie jest kineskop.Jeśli to prawda to lepiej będzie kupić nowy.Aha i jeszcze jedno w domu jest wilgoć czy to może mieć wpływ.Jestem początkującym elektronikiem więc nie wiem od czego zaczą-czy w ogóle opłaca się go naprawiać.Z góry wielkie dzięki.
    pleno
    Level 19  
    A czy ta usterka pojawiła się nagle, czy stopniowo? Posprawdzaj napięcia na elektrodach kineskopu, przebiegi na katodach. Może to jest uszkodzenie gdzieś w torze chrominancji?
    bemo1
    Level 25  
    A masz kawalek miernika?No to moze na poczatek pomierz chociaz jakies napiecia! np.Uzarz kineskopu.
    _PREDATOR_

VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam

Sprawdż, czy możliwa jest regulacja ostrości (R708 33MΩ przy powielaczu TPN31), zaśniedzenie cokołu lampy kineskopowej (podstawka).
    Dokonaj pomiarów toru RGB w punktach P401_2_3 (150V) modułu MW2001). Sprawdż zakres regulacji R697 1MΩ.
    Przelutuj tranzystory BF459 (T201 do 206), sprawdż napięcia E,B,C).
    Sprawdż regulacje PR-kami przy US201 (A232D lub TDA2532) w module MW2001.
    Jeżeli to nic nie pomoże dokonaj pomiarów US201 zgodnych ze schematem.
    Kapusta
    Level 17  
    Rezystor 1MOm w obwodzie 2 siatki (na płytce kineskopu).
    Karol 1
    Level 25