Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Helios TC500

bioly1 02 Lis 2004 08:51 1259 10
  • #1 02 Lis 2004 08:51
    bioly1
    Poziom 11  

Witam
    Mam taki problem jak włączę odbiornik to obraz jest zamazany i jakby był bardzo przyciemniony.Widać tylko kontury postaci(zamazane) raz w kolorze niebieskim raz w zielonym.Obraz jest bardzo niewyraźny,litery nie do odczytu.Nasycenie,kontrast i jaskrawośc są na max.Glos jest w pożądku.Ktoś mi powiedział,że to pewnie jest kineskop.Jeśli to prawda to lepiej będzie kupić nowy.Aha i jeszcze jedno w domu jest wilgoć czy to może mieć wpływ.Jestem początkującym elektronikiem więc nie wiem od czego zaczą-czy w ogóle opłaca się go naprawiać.Z góry wielkie dzięki.

• #2 02 Lis 2004 08:58
    pleno
    Poziom 19  

A czy ta usterka pojawiła się nagle, czy stopniowo? Posprawdzaj napięcia na elektrodach kineskopu, przebiegi na katodach. Może to jest uszkodzenie gdzieś w torze chrominancji?

• #3 02 Lis 2004 09:04
    bemo1
    Poziom 24  

A masz kawalek miernika?No to moze na poczatek pomierz chociaz jakies napiecia! np.Uzarz kineskopu.

• #4 02 Lis 2004 10:42
    _PREDATOR_

VIP Zasłużony dla elektroda

Witam

Sprawdż, czy możliwa jest regulacja ostrości (R708 33MΩ przy powielaczu TPN31), zaśniedzenie cokołu lampy kineskopowej (podstawka).
    Dokonaj pomiarów toru RGB w punktach P401_2_3 (150V) modułu MW2001). Sprawdż zakres regulacji R697 1MΩ.
    Przelutuj tranzystory BF459 (T201 do 206), sprawdż napięcia E,B,C).
    Sprawdż regulacje PR-kami przy US201 (A232D lub TDA2532) w module MW2001.
    Jeżeli to nic nie pomoże dokonaj pomiarów US201 zgodnych ze schematem.

• #5 02 Lis 2004 10:54
    Kapusta
    Poziom 17  

Rezystor 1MOm w obwodzie 2 siatki (na płytce kineskopu).

• #6 02 Lis 2004 17:14