Witam @ll
Mercedes W211, 2006r po lifcie, 197tys km przebiegu.
Kilka razy dziennie blokują hamulce w czasie jazdy (w zasadzie po kilku/kilkunastu kilometrach, bo auto jeździ tylko w ruchu miejskim)...i nie chodzi o system hamulca postojowego - HOLD.
Ten problem dotyczy kół przednich i występował przed wymianą klocków jak i teraz po wymianie. Tłoczki chodzą "dość luźno" - przy wymianie dwoma wkrętakami bez użycia większej siły udało się rozsunąć zaciski.
Zaciski są mechaniczne, bez silników elektrycznych, o których coś nie coś czytałem.
W tym problemie również SD nie pokazuje błędów, aczkolwiek wyświetla się komunikat na liczniku mówiący o różnym ciśnieniu w kołach, a jest takie samo. (opony są .../55 zamiast .../60, jednak na właściwym rozmiarze również blokują hamulce. Bardzo grzeją się tarcze, a swąd spalonych klocków czuć z kilkunastu metrów.
Dodam jeszcze dziwne zachowanie pedału hamulca. Na postoju, wciskam pedał hamulca i trzymam, raz pedał jest "gumowy" i powoli zapada się do podłogi, drugim razem stoi wysoko i jest twardy jak kamień.
Proszę o podpowiedzi / pomoc w usunięciu problemu.
Mercedes W211, 2006r po lifcie, 197tys km przebiegu.
Kilka razy dziennie blokują hamulce w czasie jazdy (w zasadzie po kilku/kilkunastu kilometrach, bo auto jeździ tylko w ruchu miejskim)...i nie chodzi o system hamulca postojowego - HOLD.
Ten problem dotyczy kół przednich i występował przed wymianą klocków jak i teraz po wymianie. Tłoczki chodzą "dość luźno" - przy wymianie dwoma wkrętakami bez użycia większej siły udało się rozsunąć zaciski.
Zaciski są mechaniczne, bez silników elektrycznych, o których coś nie coś czytałem.
W tym problemie również SD nie pokazuje błędów, aczkolwiek wyświetla się komunikat na liczniku mówiący o różnym ciśnieniu w kołach, a jest takie samo. (opony są .../55 zamiast .../60, jednak na właściwym rozmiarze również blokują hamulce. Bardzo grzeją się tarcze, a swąd spalonych klocków czuć z kilkunastu metrów.
Dodam jeszcze dziwne zachowanie pedału hamulca. Na postoju, wciskam pedał hamulca i trzymam, raz pedał jest "gumowy" i powoli zapada się do podłogi, drugim razem stoi wysoko i jest twardy jak kamień.
Proszę o podpowiedzi / pomoc w usunięciu problemu.