Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

02 Kwi 2011 14:49 4950 17
  • Poziom 21  
    Witam.

    Przejdę od razu do sprawy.

    Mam regulator napięcia o oznaczeniu RLB-2C. Jest on na dwóch przekaźnikach. Chcę go podłączyć do alternatora od suzuki samurai który jest na sześciu diodach. Problem polega na tym, że na regulatorze w ogóle nie ma oznaczeń. Po rozkręceniu obudowy i jego analizie, schemat przedstawia się następująco:

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Czy ktoś potrafi jak go podłączyć pod alternator z sześcioma diodami?

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    a nie lepiej podstawic regulator 6 diodowy taki jak od starych 125p
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Co do regulatora to chciałbym zastosować tego co mam. Kolega viper555 podał opis wtyczki, niestety nie znam się na regulatorach i nie mam pojęcia jak powyższą wtyczkę dopasować do schematu. Jeśli mógłby ktoś opisać co do czego mam podłączyć ty byłbym wdzięczny.
  • spec od auto-elektro
    To daj zdjęcie i po krzyku.P
  • Poziom 21  
    Zdjęcia niestety kiepskie bo nie mam aparatu cyfrowego.

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Resztki przewodów które są (tak były oryginalnie) od lewej: biało-czerwony, biało-czarny, czarny, biało-zielony, biały, czarno-biały.

    Oznaczenia które są napisane w środku to próba mojej dedukcji, ale nic z tego nie wyszło i nie zwracajcie na nie uwagi.
  • spec od auto-elektro
    Nie no chodziło mi o wtyczkę.P
  • Poziom 21  
    Gdybym miał wtyczkę to by było za łatwo. :D
    Regulator ma ją obciętą i tu jest zonk. Schemat regulatora (który sam rozrysowałem) jest w pierwszym poście a wyżej są zdjęcia od środka.
  • spec od auto-elektro
    To najprościej szukać schematu Toyoty, Mazdy, Daihatsu itp regulator był stosowany w latach 76-85 i wątpię czy styki są dobre wg mnie gra nie warta świeczki ale twoje prawo.P
  • Poziom 21  
    Sądzę że jest dobry ponieważ do niedawna był w samuraiu (póki samuraj nie został rozbity :cry: ) Obecnie znowu (mam nadzieję) chcę go wstawić do samuraia ale niestety poprzedni właściciel uciął od niego przewody.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Motronic tak ale jest kilka typów wyglądają tak samo wtyczka jest taka sama ale inny układ pinów.P
  • Poziom 21  
    Witam.

    Po długiej analizie stworzyłem takie oto połączenie:

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Byłbym bardzo wdzięczny o analizę i (mam nadzieję) potwierdzenie mojego podłączenia :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Zalazłem takie oto podłączenie:

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Niby wszystko działa prawidłowo. Jednak po wyłączeniu silnika i próbie odpalenia ponownego, rozrusznik bardzo słabo kręci. Ładowanie raczej jest bo przy odpalonym silniku jest prawie 14 wolt. Wygląda na to że rozrusznik nawala.
  • Poziom 22  
    Prawie 14V to znaczy ile? Minimum to 13,8V
  • Poziom 21  
    Witam po dłuższej przerwie.

    No więc tak, dalej jest coś nie tak z tym regulatorem. Po odpaleniu silnika na zaciskach akumulatora, miernik pokazuje 13,8V. Po dodaniu gazu i puszczeniu, na zaciskach napięcie wynosi tylko 12,5V. Po włączeniu obciążenia (świateł)) napięcie znów wzrasta do ok 13,5V.
    Po dodaniu gazu (na wyższych obrotach napięcie na zaciskach wynosi 14,5V (czyli niby ładuje). Jednak po po zabawie (ok 20 min.) po wyłączeniu silnika i próbie ponownego odpalenia, rozrusznik prawie w cale nie kręci.

    Może znacie powód "udawanego" ładowania akumulatora? Rozrusznik, akumulator, regulator, czy alternator?