Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

tomek122 02 Kwi 2011 14:49 4221 17
  • #1 02 Kwi 2011 14:49
    tomek122
    Poziom 21  

    Witam.

    Przejdę od razu do sprawy.

    Mam regulator napięcia o oznaczeniu RLB-2C. Jest on na dwóch przekaźnikach. Chcę go podłączyć do alternatora od suzuki samurai który jest na sześciu diodach. Problem polega na tym, że na regulatorze w ogóle nie ma oznaczeń. Po rozkręceniu obudowy i jego analizie, schemat przedstawia się następująco:

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Czy ktoś potrafi jak go podłączyć pod alternator z sześcioma diodami?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • #3 02 Kwi 2011 15:44
    lgrzeg
    Poziom 14  

    a nie lepiej podstawic regulator 6 diodowy taki jak od starych 125p

  • #4 02 Kwi 2011 15:47
    1078231
    Usunięty  
  • #5 02 Kwi 2011 18:38
    tomek122
    Poziom 21  

    Co do regulatora to chciałbym zastosować tego co mam. Kolega viper555 podał opis wtyczki, niestety nie znam się na regulatorach i nie mam pojęcia jak powyższą wtyczkę dopasować do schematu. Jeśli mógłby ktoś opisać co do czego mam podłączyć ty byłbym wdzięczny.

  • #6 02 Kwi 2011 18:41
    viper555
    spec od auto-elektro

    To daj zdjęcie i po krzyku.P

  • #7 02 Kwi 2011 19:18
    tomek122
    Poziom 21  

    Zdjęcia niestety kiepskie bo nie mam aparatu cyfrowego.

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Resztki przewodów które są (tak były oryginalnie) od lewej: biało-czerwony, biało-czarny, czarny, biało-zielony, biały, czarno-biały.

    Oznaczenia które są napisane w środku to próba mojej dedukcji, ale nic z tego nie wyszło i nie zwracajcie na nie uwagi.

  • #8 02 Kwi 2011 19:24
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie no chodziło mi o wtyczkę.P

  • #9 02 Kwi 2011 19:31
    tomek122
    Poziom 21  

    Gdybym miał wtyczkę to by było za łatwo. :D
    Regulator ma ją obciętą i tu jest zonk. Schemat regulatora (który sam rozrysowałem) jest w pierwszym poście a wyżej są zdjęcia od środka.

  • #10 02 Kwi 2011 20:02
    viper555
    spec od auto-elektro

    To najprościej szukać schematu Toyoty, Mazdy, Daihatsu itp regulator był stosowany w latach 76-85 i wątpię czy styki są dobre wg mnie gra nie warta świeczki ale twoje prawo.P

  • #11 02 Kwi 2011 20:08
    tomek122
    Poziom 21  

    Sądzę że jest dobry ponieważ do niedawna był w samuraiu (póki samuraj nie został rozbity :cry: ) Obecnie znowu (mam nadzieję) chcę go wstawić do samuraia ale niestety poprzedni właściciel uciął od niego przewody.

  • #12 02 Kwi 2011 20:09
    1078231
    Usunięty  
  • #13 02 Kwi 2011 20:36
    viper555
    spec od auto-elektro

    Motronic tak ale jest kilka typów wyglądają tak samo wtyczka jest taka sama ale inny układ pinów.P

  • #14 03 Kwi 2011 12:14
    tomek122
    Poziom 21  

    Witam.

    Po długiej analizie stworzyłem takie oto połączenie:

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Byłbym bardzo wdzięczny o analizę i (mam nadzieję) potwierdzenie mojego podłączenia :D

  • #15 03 Kwi 2011 12:18
    1078231
    Usunięty  
  • #16 03 Kwi 2011 17:44
    tomek122
    Poziom 21  

    Zalazłem takie oto podłączenie:

    Schemat podłączenia regulatora RLB-2C

    Niby wszystko działa prawidłowo. Jednak po wyłączeniu silnika i próbie odpalenia ponownego, rozrusznik bardzo słabo kręci. Ładowanie raczej jest bo przy odpalonym silniku jest prawie 14 wolt. Wygląda na to że rozrusznik nawala.

  • #17 03 Kwi 2011 23:33
    wojtek2812
    Poziom 22  

    Prawie 14V to znaczy ile? Minimum to 13,8V

  • #18 10 Kwi 2011 23:07
    tomek122
    Poziom 21  

    Witam po dłuższej przerwie.

    No więc tak, dalej jest coś nie tak z tym regulatorem. Po odpaleniu silnika na zaciskach akumulatora, miernik pokazuje 13,8V. Po dodaniu gazu i puszczeniu, na zaciskach napięcie wynosi tylko 12,5V. Po włączeniu obciążenia (świateł)) napięcie znów wzrasta do ok 13,5V.
    Po dodaniu gazu (na wyższych obrotach napięcie na zaciskach wynosi 14,5V (czyli niby ładuje). Jednak po po zabawie (ok 20 min.) po wyłączeniu silnika i próbie ponownego odpalenia, rozrusznik prawie w cale nie kręci.

    Może znacie powód "udawanego" ładowania akumulatora? Rozrusznik, akumulator, regulator, czy alternator?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo