Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem ze światłami mondeo

02 Lis 2004 11:37 3239 13
  • Poziom 11  
    Mam taki problem. Wysiadły mi tylnie światła mijania i podświetlanie tablicy rozdzielczej. Nie jest to przełącznik świateł.
    Dzięki za podpowiedzi.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Może bezpiecznik?

    Może jakieś złe połączenia?

    Otwórz skrzynkę bezpieczników i poruszaj wtykami z tyłu.
  • Poziom 11  
    Nie no coś takiego - miałem kiedyś maluszka eleganta i również wraz z podświetleniem tablicy znikały tylne światła. To był przełącznik - działał prawidłowo ale styk był zbyt słaby co pwodowało rozłączanie się. No ale pierwszy krok w stronę bezpieczników !!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    kurde, ale nie ma bezpiecznika odpowiedzialnego jednoczesnie za światła tylnie i podświetlanie tablicy.
  • Poziom 30  
    przede wszystkim z tyłu nie ma świateł mijania. Czy chodzi o światła pozycyjne tylne i poświetlenie tablicy wskaźników? Jeśli tak to na 90% nie bezpiecznik, chyba że dwa bezpieczniki. Raczej sprawa styku na przełączniku, przewodu, łącznika przewodów - bo tam jest to jeszcze wspólne. Te pozostałe 10% to jednak wspólny bezpiecznik, choć tak być nie powinno.
  • Poziom 11  
    ok, dzieki. Tylko, że przełącznik świateł jest ok. Wymieniałem. Sprawdzałem też styki w kostce. Jest ok. Musi być gdzieś dalej. Ale gdzie?????
  • Spec od samochodów
    Czy świecą przednie światła postojowe?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Ha!!!! Sprawdze!!!!!
  • Poziom 30  
    Postojowe zawsze są podzielone na dwa obwody - lewe i prawe, często są też dwa bezpieczniki.
  • Poziom 11  
    sprawdziłem, nie ma żadnych postojowych i poświetleń tablic, schowka itp.
  • Poziom 15  
    Aż się wierzyć nie chcę, że to nie przełącznik. Spróbuj przełożyć od kogoś kto ma na 100% sprawny. Ja wymieniłem przełącznik i też nic nie dało, a poźniej okazało się, że i "nowy" przełącznik był walnięty. A jak nie masz nikogo z mondeo to odnajdź odpowiednie przewody do świateł pozycyjnych na kostce przełącznika, zewrzyj je i będziesz wiedział, czy to przełącznik, czy nie.


    Pzdr.
    Skolmi
    www.fordclubpolska.org
  • Poziom 11  
    Chyba tak zrobie, bo mi się też nie chce wierzyć, że nowy przełącznik jest walnięty. I to w tym samym miejscu.
    A moze masz schemat instalacji elektrycznej. Będzie łatwiej sprawdziś na końcówkach.
  • Poziom 15  
    U mnie (Esocrt MkVII) to były czerwony nr 06 i szary nr 07. Ja robiłem sobie wtedy dodatkowy przekaźnik, bo jak wiadomo przełączniki psują się dlatego, że cały prąd do świateł postojowych i oświetlenia przyrządów idzie przez styki przełącznika, które się wypalają.
  • Spec od samochodów
    Zasilenie tego przełącznika jest z bezpiecznika F10 na pin 14 wyłącznika. Bezpiecznik F31 - oświetlenie tablicy rejst. F 33 i F35 to światła postojowe.
    Zasil dowolny bezpiecznik prądem i zobacz czy świecą światła - na włączonym przełączniku w pozycji świateł postojowych.

    Pozdrawiam.