Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.8T APU nie działa obrotomierz

02 Kwi 2011 19:48 5038 11
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie.
    Mam problem z obrotomierzem w pasacie b5 1.8T APU , po przekładce z anglika na wersje europejska przestał działać obrotomierz , sprawdzałem piny w kostkach licznika i nie ma przewodu do obrotomierza. Potrzebował bym schemat komputera lub choć wiedze który pin jest odpowiedzialny za obrotomierz.
    Komputer : Bosch 4B0 906 018 B
    Przepraszam za błędy ortograficzne, dziękuje za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    ECM 6 pin, przewód zielono/niebieski,
    Licznik pin 11 wtyka niebbieska.
    Zalerzy który rok.
  • Poziom 9  
    Dziękuje Bardzo za pomoc:) rocznik 1999 , Przy liczniku mam rozpiskę chodziło mi o komputer :) ale Dzięki tobie już wiem :) Jeszcze raz dziękuje za pomoc :) Jutro będe walczył
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    ECM to właśnie komputer PIN 6.

    Jak licznik jest po CAN to pin 11 licznika jest nie wykorzystany i wtedy info idzie chyba CANem
  • Poziom 9  
    Tak trochę nie łapie :P A sygnał od obrotomierza idzie prosto od alternatora ? czy do sterownika komputera i później do licznika ? Opis kostek posiadam i mam opisane który pin do czego służy .
    I jak możesz powiedzieć które wyjście z komputera jest na licznik :) BO schematu znaleźć nie mogę :(
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    6 pin z sterownika silnika idzie na licznik pin 11.
    Syganał idzie z czujnika wału, nie z alternatora.
    Schemat passata jest na elektrodzie, w dziale download
  • Poziom 9  
    Dzisiaj była próba ale niestety nie udana , znajomy kazał mi dodać , że przekładka była od diesla i czy może być jakiś inny sposób jak go zrobić , bo już nie wytrzymuję a obecnie brak środków na elektryka ..
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    To co licznik był od disla.
  • Poziom 9  
    Właśnie Nie , rozmawiałem z tym kolesiem co przekładał i mówił , że ani kable od kompa ani od licznika nie były ruszane , a przed przekładką wszystko śmigało ręce opadają :(
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    wykonaj test vagiem i zerknij ile jest obrotow na czerwonym polu i bedzie wiadomo czy licznik od benzyny czy tdi
  • Poziom 9  
    Licznik O diesla też podłączaliśmy zaraz po przekładce , bo świeca sie też poduchy a błędów nie ma... już nie mam siły do niego mama cały czas truje żeby to zrobić a jak chwilę obecną nawet na elektryka nie mam i sam próbuje ale chyba bez niego sie nie obejdzie ..
  • Poziom 32  
    A jaki masz nr licznika 3B0 920 xxx, ty chyba powinieneś mieć licznik 3B0 919 xxx.
    Musisz ustalić nr oryginalengo licznika, jaki siedział tam po fabryce, liczników nie da się od tak przekładać bo trzeba je przyuczać, bo auto nie pali.
    Czy masz starą instalacje, ta która była w wersji z anglika, czy tam był przewód do obrotomierza, pin 11 niebieskiej wtyki, czy sterownika silnika wychodzi z pinu 6 przewód zielono/niebieski.
    Co zostało wymienione z elektryki w czasie przekładki, instalacja, licznik, komputer, czy pozostały stare.
    Nie wiem dokładnie od kiedy w B5 była CAN, jeśli auto jest z pierwszej połowy 99 to chyba CAN nie ma (nr 3B0 919 xxx), jeśli z drugiej to licznik po CAN, czyli nr 3B0 920 xxx.
    W licznikach po CAN obroty i poduszka przekazywane po szynie danych, a w starszych licznikach obroty przekazywane są przewodem zielono/niebieskim pin 11 licznika, poduszka pin 6.