On board: 2x airbag przedni 2x boczny 2x sensor boczny 2x napinacz pasów.
Usterka Airbag rzekomo powstała sama podczas zwykłej jazdy samochodem – po prostu zaświeciły się obie kontrolki.
Kontrolki gasną standardowo, po kilku sekundach zaświeca się kontrolka pasażera i głośny gong a następnie napis AIRBAG, po czym piknie 2 razy cichy gong.
Dwa błędy w sterowniku AIRBAG i jeden w BSI (nie do wykasowania):
1 fault VAN interface
2 Passenger airbag deactivation
BSI - fault on DATAB wire with airbag computer.
ASO wycofało się z naprawy po zamontowaniu nowego sensora i 3 przełączników odłączających airbag pasażera. (te same błędy w każdym sterowniku Airbag)
Sprawdziłem ze schematem i wyczyściłem wszystkie połączenia i piny kablowe, wszystko jest tak jak powinno Linia DATAB Airbag łączy się razem w jednym pinie z Linią DATAB przełączników kierownicy, po odpięciu tego pinu (4 GR) od BSI pojawia się dodatkowy błąd przełącznika, dlatego wykluczam uszkodzenie mechaniczne, kabel ma przejście od sterownika Airbag 37pin do BSI 4pin wtyczki GR.
Odpięcie pasażera ma prawidłowe wartości na 49/50pin kostki Airbag (400/100ohm) Sensor odczytuje prawidłowe wartości rezystancji poduszek (2,3ohma) po symulacji większej oporności w sterowniku pojawiają się dodatkowe błędy poduszek.
Linia VAN 30 i 33pin kostki airbag ma przejście do BSI 38 i 40pin BA (biała kostka) Po odpięciu każdego z nich w BSI pojawiają się dodatkowe błędy.
Według mnie problem jest z BSI, ale może ktoś podsunie lepszą koncepcję.
Usterka Airbag rzekomo powstała sama podczas zwykłej jazdy samochodem – po prostu zaświeciły się obie kontrolki.
Kontrolki gasną standardowo, po kilku sekundach zaświeca się kontrolka pasażera i głośny gong a następnie napis AIRBAG, po czym piknie 2 razy cichy gong.
Dwa błędy w sterowniku AIRBAG i jeden w BSI (nie do wykasowania):
1 fault VAN interface
2 Passenger airbag deactivation
BSI - fault on DATAB wire with airbag computer.
ASO wycofało się z naprawy po zamontowaniu nowego sensora i 3 przełączników odłączających airbag pasażera. (te same błędy w każdym sterowniku Airbag)
Sprawdziłem ze schematem i wyczyściłem wszystkie połączenia i piny kablowe, wszystko jest tak jak powinno Linia DATAB Airbag łączy się razem w jednym pinie z Linią DATAB przełączników kierownicy, po odpięciu tego pinu (4 GR) od BSI pojawia się dodatkowy błąd przełącznika, dlatego wykluczam uszkodzenie mechaniczne, kabel ma przejście od sterownika Airbag 37pin do BSI 4pin wtyczki GR.
Odpięcie pasażera ma prawidłowe wartości na 49/50pin kostki Airbag (400/100ohm) Sensor odczytuje prawidłowe wartości rezystancji poduszek (2,3ohma) po symulacji większej oporności w sterowniku pojawiają się dodatkowe błędy poduszek.
Linia VAN 30 i 33pin kostki airbag ma przejście do BSI 38 i 40pin BA (biała kostka) Po odpięciu każdego z nich w BSI pojawiają się dodatkowe błędy.
Według mnie problem jest z BSI, ale może ktoś podsunie lepszą koncepcję.