Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont sprężarki Aspa 3jw60

rogas890409 21 Cze 2013 22:14 49386 67
  • #31
    puznies0
    Poziom 2  
    witam... mam takie pytanie... czy zaworek zwrotny powietrza w kompresorze powinien trzymać idealnie powietrze w butli czy nie są w 100% szczelne i część roboty odwalają sprawne pierścionki pompy???? pytam gdyż ostatnio kupiłem zaworek zwrotny do swojej sprężarki bo jakiś ktoś kiedyś zamontował od wody. ten nowy zaworek nie trzyma tylko puszcza mi przez pompę... dodam że pompa ma tylko jedno połączenie z butlą poprzez rurkę i ten owy zawór... więc wydaje mi się że powinien on trzymać ciśnienie powietrza w 100% a nie puszczać spowrotem na pompę...
  • #32
    marobas
    Poziom 10  
    nie wiem czy dam poprawna odpowiedź, bo pewnie za chwile i tak ktoś napisze że bzdury piszę, ale moim skromnym zdaniem, powinieneś chyba czymś wyczyścić/ dotrzeć gniazdo tego zaworu ( bo chyba mowa o tym na wejściu do zbiornika?)
    -najlepiej chyba walcowym kamieniem szlifierskim na wiertarkę
  • #33
    puznies0
    Poziom 2  
    marobas napisał:
    nie wiem czy dam poprawna odpowiedź, bo pewnie za chwile i tak ktoś napisze że bzdury piszę, ale moim skromnym zdaniem, powinieneś chyba czymś wyczyścić/ dotrzeć gniazdo tego zaworu ( bo chyba mowa o tym na wejściu do zbiornika?)
    -najlepiej chyba walcowym kamieniem szlifierskim na wiertarkę


    wiesz co.. z tym że jest mały problem bo to jest kompletny zaworek zwrotny... nie jakaś samoróbka... on jest wkręcony na gwincie w zbiornik i z drugiej strony idzie do niego rurka od pompy więc żadne czyszczenie nie wchodzi w grę gdyż jest to całkowicie nowy element i chyba powinien trzymać... no chyba że to jakiś bubel i dlatego nie trzyma... zakupiłem go na allegro dokładnie stąd...http://allegro.pl/zawor-zwrotny-kompresora-sprezarki-1-2-1-2-mosiadz-i3340192237.html

    nie puszcza na żadnym łączeniu tylko powietrze wraca się przez niego do pompy i spierdziela przez cylinder...
  • #34
    darek4168
    Poziom 21  
    Remontowałem kilka lat temu taką sprężarkę, ten zawór ma trzymać i nic nie przepuszczać, to oczywiste, ale może być tak jak z moją sprężarką, niesprawny filtr ssący i brudny zbiornik. Nawet po wyczyszczeniu zaworu problem powracał, trzeba wyczyścić wszystko dokładnie, innego wyjścia nie ma, choć z czyszczeniem zbiornika to nie taka prosta sprawa, z wiadomych względów, kiepski dostęp.
  • #35
    puznies0
    Poziom 2  
    darek4168 napisał:
    Remontowałem kilka lat temu taką sprężarkę, ten zawór ma trzymać i nic nie przepuszczać, to oczywiste, ale może być tak jak z moją sprężarką, niesprawny filtr ssący i brudny zbiornik. Nawet po wyczyszczeniu zaworu problem powracał, trzeba wyczyścić wszystko dokładnie, innego wyjścia nie ma, choć z czyszczeniem zbiornika to nie taka prosta sprawa, z wiadomych względów, kiepski dostęp.


    rozwiązałem problem... odkręciłem śrubkę pod którą ukazał się gumowy krążek i sprężynka która go dociskała... wpakowałem tam trochę grubszą sprężynkę do tej która tam była i zaworek trzyma idealnie... teraz mam drugi problem ,a mianowicie szukam jakiegoś silnika 1,5Kw albo 2,2Kw na 230V najlepiej na zamianę, bo mam obecnie silnik na 380V ( 3fazowy) ale nie mam niestety u siebie podłączenia do siły... szkoda mi go oddawać bo naprawdę fajnie chodzi i jest zarąbiście cichutki no ale z racji braku podpięcia jestem zmuszony to zrobić, a nie chcę go na cewkach kręcić bo padnie i nie będzie takiej mocy generował jak potrzeba... jeśli ktoś z was ma taki zbędny silnik i chciałby się wymienić i jest z Dolnego Śląska to proszę o jakieś informacje...
  • #36
    muczacz
    Poziom 11  
    witam
    po 1,5 roku postanowiłem ulepszyć swoją aspę o której przeróbkach pisałem wcześniej.
    Uznałem że pompuje za wolno a pamiętałem że wcześniej pozostawiłem luz pomiędzy denkiem tłoka a głowicą na poziomie mniej więcej 0,8-0,9 mm
    Rozebrałem wszystko zmierzyłem odległość od denka tłoka do krawędzi cylindra i o tyle stoczyłem cylinder od strony mocowania do korpusu sprężarki, aby jakiś luz jednak pozostał zastosowałem pomiędzy głowicą a cylindrem uszczelki z c-330 kryngielitowe mają coś około 0,8 mm grubości tak że po zmontowaniu wszystkiego do kupy nic nie blokuje i nie stuka.
    Po tej racjonalizacji mam wrażenie że sprężarka chodzi ciszej i szybciej pompuje ,napompowanie całego zbiornika od 0 do 9 barów zajmuje 5 minut ze stoperem w ręku w/g mnie wynik rewelacja.
    Niezdecydowanym polecam przeróbkę aspy na głowiczki i tłoki z Ursusa c-360 , uwierzcie zapomnicie co to znaczą popękane albo nietrzymające zaworki, porysowane nimi cylindry.
    Przez 1,5 roku oprócz wymiany oleju nie stało się z nią nic!
  • #37
    tumak5
    Poziom 16  
    Panowie, jestem w trakcie remontu 3jw60 i wymieniłem łożyska na wale na NU204 i NU209, oby dwa nie mają rantu na bieżniach tak jak w NJ204, 209 i wał może teoretycznie przesuwać się na boki i ocierać o obudowę.
    Jakie tam powinny być oryginalnie łożyska i czy te co tam wstawiłem mogą być?
    Może ktoś serwisówką poratuje?
  • #38
    muczacz
    Poziom 11  
    witam
    ja ostatnio rozbierałem swoją j/w i łożyska mi się rozeszły jedna bieżnia została na wale druga w obudowie razem z rolkami i tak samo było z małym łożyskiem ,jutro jak zobaczę w drugiej dam znać czy są ranty
    u nie wystąpił jeszcze jeden problem mianowicie za cienka uszczelka pod duży dekiel powodowała że nie mogłem obrócić wałem dopiero dałem grubą z kryngielitu i jest ok
    pozdrawiam
  • #39
    tumak5
    Poziom 16  
    Kolego sympatyczny, te łożyska takie są, bieżnia zawsze zostaje na wale, tak w dużym jak i małym łożysku ... :) Zobacz jakie masz znaczenia łożysk, bo u mnie jest pomieszanie z poplątaniem.
    Założyłem ten duży dekiel na silikon, ale musiałem powoli dokręcać, bo też na początku nie można było wałem obkręcić. Kręciłem wałem i powoli dokręcałem nakrętki i spasowało się pięknie bez uszczelki. Nic nigdzie nie ociera, ale nie chciał bym po jakimś czasie rozbierać całej sprężarki dlatego pytam czy ktoś stosował już takie łożyska jak ja?
  • #40
    luki299
    Poziom 8  
    Witam z tego co mi się wydaje jak rozbierałem swoja to złożyłem na starej uszczelce grubość uszczelki odstawia szalkę łożyska od wału bo nie krecił się swobodnie , pytanie bo wymieniłem już 3 raz komplet zaworków zwrotnych , możecie polecić coś lepszego, sprawdzonego ??
  • #41
    muczacz
    Poziom 11  
    poczytaj wyżej o głowicach z traktora i będziesz miał spokój
  • #42
    luki299
    Poziom 8  
    Witam pytanie do kolegi Muczacz ;) przerobiłem głowiczki na głowice od traktora c360 wszystko fajnie ale pompuje bardzo długo możesz podesłać fotki jak usadziłeś głowice od 360 do cylindra ?? Ja zostawiłem orginalną głowice i wywierciłem na szpilki otwory w głowicy 360 i to chyba bylo zle rozwiazanie ;/
  • #43
    muczacz
    Poziom 11  
    witam musisz wywalić oryginalne głowice ponieważ w przestrzeniach po starych zaworach tworzą się niepotrzebne tak jakby akumulatory ciśnienia to znaczy że jest tam magazynowane powietrze zamiast tłoczone do zbiornika to tak jak w silniku spalinowym komora sprężania która w sprężarce jest niepożądana ponieważ w pewnym momencie ciśnienia przed i za zaworem tłocznym się wyrównują a i również sprężone powietrze znajdujące się w tych komorach podczas suwu tłoka na ssaniu powodują zamiast zasysania świeżego ładunku najpierw się rozprężą a potem jest ssanie i im większe ciśnienie w butli tym sprawność mniejsza
    kurde trochę namieszałem ale nie chce mi się poprawiać
    jednym słowem im głowica z zaworami bliżej tłoka tym sprawność większa i szybciej bije

    a jeżeli chodzi o montaż głowic to widać to na stronie pierwszej 4xszpilki m8 równo przewiercone przez żeberka i wklejone na klej do śrub i koniec a obniżenie cylindrów też opisałem powyżej
    pozdrawiam
    muczacz
  • #44
    luki299
    Poziom 8  
    Wiem o co chodzi ;D o tym samym pomyślałem właśnie i wsadziłem w miejsca starych zaworków stare bez blaszek zaworki ale wiele to nie dało..
  • #45
    muczacz
    Poziom 11  
    musisz wywalić stare głowice inaczej będziesz miał jak masz
    u mnie tylko po obniżeniu głowic chyba najmniej o 0,30 do 0,80 mm czas nabicia butli do 9 bar spadł do 5-6 minut
    u ciebie jest jeszcze prościej bo nie musisz toczyć cylindrów na wysokość tylko wystarczy wywiercić i nagwintować otwory
    pozdrawiam
  • #46
    sidaaa
    Poziom 10  
    muczacz można prosić jakiś kontakt do Ciebie ? Napisz na email ewentualnie daj swój. crushersida(malpa)gmail.com. Interesuje mnie remont sprężarki identycznej jak twoja. Pozdrawiam

    Od takich wiadomości mamy komunikatory!
    [_P_]


    muczacz napisał:
    pytaj na pw o co chcesz

    [_P_]
  • #47
    tumak5
    Poziom 16  
    tumak5 napisał:
    Panowie, jestem w trakcie remontu 3jw60 i wymieniłem łożyska na wale na NU204 i NU209, oby dwa nie mają rantu na bieżniach tak jak w NJ204, 209 i wał może teoretycznie przesuwać się na boki i ocierać o obudowę.
    Jakie tam powinny być oryginalnie łożyska i czy te co tam wstawiłem mogą być?
    Może ktoś serwisówką poratuje?



    Po czasie muszę powiedzieć że łożyska które zamontowałem działają sprawnie i nie mam z nimi żadnych problemów.
    Pozdrowionka :D
  • #48
    tomi020780
    Poziom 1  
    Witam.
    Mam problem ze sprężarką po remoncie, szlif jednego cylindra, wymiana łożysk, ogólnie miał być przeprowadzony kapitalny remont.
    Po złożeniu 2 lub 3 razy dobrze pompowała, po czym znów rozsypały się 2 zaworki na innym tłoku, ale raczej nie porysowało cylindrów, popękane części zostały w zaworkach. Teraz sprężarka napompuje do 3 atmosfer i dalej nic, pracuje i pracuje. Po zatknięciu dłonią filtrów pompuje tylko jeden cylinder. Sprężarka zaczyna mnie drażnić i nie wiem o co jej chodzi?
  • #49
    tumak5
    Poziom 16  
    W tej sprężarce strasznie sypią się zaworki, te kupowane na portalu internetowym również, ale sprzedawca udziela gwarancji...
    Polecam przeróbkę i montaż głowic ze sprężarki HS-11. Czy się opłaca? Niech każdy sobie odpowie...
  • #50
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #52
    genek1989
    Poziom 10  
    Witam jak wydostać łożysko NU 204 z korpusu tej sprężarki gdyż bieżnia została na wale a pierścień zewnętrzny z wałeczkami został w korpusie
  • #53
    muczacz
    Poziom 11  
    Wybijak udarowy razem z pazurem, łapiesz od środka i na około wybijasz
  • #54
    Roman1313
    Poziom 11  
    Mam zamiar zrobić taką samą przeróbkę z głowicami tylko od sprężarki HS11 co w c-330 chodzą. Myślę że spełnią zadanie tylko muszę wymienić dwa cylindry bo jeden ma korozje a drugi rysy. Zastępując uszczelki pod cylindrem sylikonem zmniejszy się troszke przestrzeń nad tłokiem.
  • #55
    muczacz
    Poziom 11  
    Silikon nie wytrzyma , a tłoki nie wiem czy mają takie same wymiary jak w c360.
    Jak masz do wymiany 2 cylindry to kup 3 z 330 lub 360 w komplecie z głowicami i tłokami i zostanie Ci tylko rozwiercić główki korbowodów i dopasować wysokość.
  • #57
    muczacz
    Poziom 11  
    Nie wiem trzeba sprawdzić, w oryginale jest flansza i jakieś 110-15mm wchodzi w blok sprężarki , trzeba sprawdzić czy jak się założy cylinder od c330 tłok nie będzie za nisko schodził i czy pierścienie olejowe nie wypadną.Trzeba po prostu pomierzyć.
    Widzę w Googlach że od 330 i 360 mają flanszę tylko trzeba by przetoczyć
  • #58
    Roman1313
    Poziom 11  
    Mam gdzieś stary kompresorek HS11 to sprawdze jak z wymiarami.
    Co trzeba przetoczyć przy cylindrze? Flansze po zewnętrznej czy na głębokość żeby cylinder głębiej wszedł w podstawe?
    Wystarczy rozwiercić tuleje korbowodu na wymiar rozwiertakiem nastawnym czy trzeba wymienić tulejki na nowe i dopiero rozwiercić?
    Da się rozwiercić ręcznie czy trzeba zakładać do jakiegoś urządzenia by było równolegle do osi wykorbienia bez wyciągania wału z obudowy?
    Jaki rozmiar tego otworu pod sworzeń zrobić, tz o ile ma być większy od sworznia ? Da się to wymierzyć suwmiarką czy trzeba mikromierzem?
  • #59
    muczacz
    Poziom 11  
    flanszę na średnicę wejścia do bloku a jak już będziesz miał złożone do kupy tłok na korbowodzie i założony cylinder wtedy sprawdź czy tłok wystaje nad cylinder jeżeli tak to stocz tłok od strony denka aby było równo z cylindrem, jeżeli tłok będzie poniżej krawędzi cylindra wtedy musisz skrócić cylinder ja skracałem od strony bloku sprężarki bo mam trochę słabą tokarkę .Pamiętaj żeby przestrzeń pomiędzy tłokiem a głowicą była jak najmniejsza w zasadzie zerowa żeby tylko tłok nie bił o głowicę wtedy straty na sprężaniu będą najmniejsze.
    Jeżeli chodzi o korbowód t robiłem to przy pomocy rozwiertaka nastawnego , luz musi być taki że sworzeń da się przecisnąć ręcznie , nie używałem do tego żadnych specjalnych narzędzi, lepiej przejedź 10 razy mniej niż raz za dużo :)
  • #60
    Roman1313
    Poziom 11  
    Rozebrałem starą HS11.
    Pomiar z dokładnościa +/-0,5mm
    Tłok od HS11 jest taki sam jaw w Aspie.
    Flansza cylindra HS11 ma wymiary: głębokość-4mm, średnica zewnętrzna-fi82mm.
    Flansza cylindra Aspy ma wymiary: głębokość-13mm, średnica zewnętrzna-fi68mm.

    Wygląda na to że zastosowanie cylindra do HS11 odpada bo flansza jest większa po średnicy i nie obejdzie się bez tokarza, Cylinder Aspy jest troszkę ok 5mm krótszy od HS11 ale dokładnie nie sprawdzałem i nie mierzyłem skoku tłoka w Aspie w związku z tym nie wiem czy pierścień zgarniający by nie wypadł.(flansza Aspy jest dłuższa o 9mm w stosunku do HS11)

    Na chwile obecną modyfikację ograniczę tyko do wymiany głowic.
    Pozostaje pytanie jak dotrzeć te blaszki do gniazd w tych głowicach jak by się okazało że jest taka potrzeba?