Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira 2.0DI traci moc

kryś184 02 Apr 2011 22:19 8640 8
Texa Poland
  • #1
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Mam problem podczas jazdy zapala sie ikona silnika na obrotomierzu i nagle traci moc . Diagnozuje auto testerem TEXA nawigator mobile i podczas diagnozy w sterowniku silnika pojawiają się dwa błędy
    1. Regulacja początku wtrysku
    2. System recyrkulacji spalin
    Usterki te kasują się się na postoju gdy silnik nie pracuje tylko podczas jazdy są aktywne.
    W parametrach bieżących w rubryce
    Uruchomienie wtrysku docelowego wartość odczytuje na zimnym silniku od 4 do 4.2 stopni gdy silnik popracuje do spada ta wartość na 3.1 stopnie na biegu jałowym gdy zwiększam obroty wartość się zmieniają
    Może być że żle ustawiony jest zapłon ? i przez to jest błąd regulacja początku wtrysku się
    Prosze o pomoc
    Pozdrowienia
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    kryś184
    Level 14  
    Dzięki kolego za podpowiedz
    dlaczego pytam o zapłon gościu sam zmieniał pompe bo padła całkowicie oddał ją do regeneracji i zamontował jakiś czas było dobrze ale nie długo. Moim zdaniem jest zle ustawiony zapłon słyszałem że ta wartość ma być bliska czterech stopni wyprzedzenia na biegu jałowym. Oczywiście gdy ta usterka jest aktywna w spriterze 412D na pompie do jest uszkodzony wtrysk sterujący ale w zafirze jest brak wtrysku sterującego
    Pozdrowienia dzięki kolego za podpowiedz
  • #4
    bartez844
    Level 20  
    podprować to zobaczymy co da się zrobić
  • #5
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Widać temat skupia się do fachowców i trudno o informacje
    Może jednak znajdzie się jakiś fachowiec co mógłby mi pomóc
    Pozdrowienia
  • #7
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Jak dobrze pamiętam to na postoju przy zwiększeniu do maksymalnych obrotach tester zapisał w rubryce maks. około 17 stopni
    Ale ogólnie w prametrach bieżących to Uruchomienie wtrysku docelowego to jest ta wartość wyprzedzenia zapłonu? Szczerze tylko domyślałem się że o ten parametr chodzi.
    Jeszcze pytanie bo w sterowniku w czasie jazdy tester wykrywa usterkę
    System recyrkulacji spalin na postoju usterka się kasuje ale jedna z drugą usterką raczej nic nie ma wspólnego
    Dzięki za zainteresowanie się tematem
    Pozdrowienia
  • #8
    ftp.kowal
    Level 35  
    Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
  • #9
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Kolega pewnie ma nowszą wersje oprogramowania niż 28 w TEXE ja taka właśnie mam. W pracy obsługuje tester magneti marelii tester techa wersja oprogramowania 32 light też to nie jest rewelacja ale dużo więcej jest.
    I uwierz mi jak pokazuje te dwie usterki to zero objaśnień
    Głównie specjalizuje się w autach ciężarowych z osobówkami prawie w ogóle nie mam styczności tyle co po pracy
    Dzięki za podpowiedz

    Dodano po 25 [minuty]:

    Pozatym jedna usterka z drugą nic nie ma wspólnego ,przejrze jeszcze dokładnie te przewody podciśnienia moze któryś jest uszkodzony i system recyrkulacji spalin gubi podciśnienie