Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF 105XF '07 - czerwony komunikat Usterka silnika AD BLUE

lskoczek 03 Apr 2011 13:28 5166 2
  • #1
    lskoczek
    Level 10  
    Witam,
    Mam problem z modulem Adblue -podczas mrozu zaczela swiecic sie czerwona kontrolka na desce STOP Usterka silnika. Pojechalem na serwis, podlaczyli sie do komputera, cos pogrzebali -modul sterujacy do wymiany, ale tak usuneli bledy, ze kontrolka sie nie swiecila (nie piszczalo -mozna bylo jechac). Czy oprocz wymiany modulu znacie jakies inne (tansze) sposoby naprawy tego elementu?
  • #2
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    możesz spróbować używany ale:
    1. jest ryzyko, bo nie wiesz co kupujesz.Nie dowiesz się, dopóki nie założysz, podłączysz DAVIE żeby go dla twojego spec'a zaprogramować, a prze okazji przeprowadzić ze dwa cykle sprężania AdBlue , (żeby odpowietrzyć główny moduł sterujący AdBlue). Po ingerencji DAVIE, musisz sprawdzić , czy jest dobry, a da się to wyłącznie poprzez wysłanie auta na trasę z pełnym ładunkiem, i pozwolić, żeby system samodiagnozy systemu ( czyli regulaminowe On-Board Diagnostic ) sprawdził, czy wszystko jest w porządku.Innej metody emulowania głównego modułu niestety nie ma.Jak będzie zwalony ten nowy moduł, to będziesz miał na desce z powrotem dyskotekę.
    2. póki co, nikt nie wymyślił żadnego sposobu, aby obejść, czy oszukać system z monitoringiem NOX i systemu AdBlue. Po prostu goście w Eindhoven tak to zrobili, że system musi działać poprawnie, żeby dało się jechać.musi następować redukcja tlenków azotu, a do tego jest system dozowania AdBlue.Niestety taki cwancyk nie jest zemstą inżynierów z DAF-a, tylko goście z komiśji przepisów technicznych w Genewie, w siedzibie unii europejskiej, wymusili taki tryb działania systemów AdBlue na producentach ciężarówek, żeby nie dało go się obejść ani wyłączyć.
    Pomyśl, co działo się w samochodach osobowych z jedną sondą Lambda i katalizatorem, w przypadku, jak katalizator się zepsuł.Każdy z nich ma wycięty kat. i wstawioną rurę.A na przegląd jedziesz do znajomego z "załącznikiem", żeby przeszedł na przeglądzie emisję, pomimo, że auto ma rurę a nie kat.
    Oni to wiedzą, i dlatego system jest tak zbudowany, żeby go nie obejść ani nie oszukać.
  • #3
    Qrgan
    Level 10  
    "wymusili taki tryb działania systemów AdBlue na producentach ciężarówek, żeby nie dało go się obejść ani wyłączyć."
    Dawny temat ale dziś już powyższy text jest nieprawdziwy.