Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAZDA Premacy 1.8 benzyna FP -101-km 1999r -przepustnica

malez4 03 Apr 2011 20:16 13932 6
  • #1
    malez4
    Level 23  
    Witam . Pytanie dotyczy przepustnicy . Czy po czyszczeniu wymagana jest adaptacja ?.Auto mia³o niskie obroty biegu ja³owego -oko³o 400 -450 obr /min,(obroty stabilne) ,oraz po d³u¿szym postoju wystêpowa³o blokowanie przepustnicy w pozycji zamkniêtej i nale¿a³o energicznie nacisn±æ gaz aby pracowa³o lekko ,poza tym nie by³o ¿adnych problemów z uruchamianiem w stanie zimnym lub gor±cym .Po wyczyszczeniu przepustnicy (du¿a ilo¶æ nagaru ,który powodowa³ przyklejanie siê przepustnicy )auto nie trzyma wolnych obrotów w stanie zimnym ,nale¿y przy uruchomieniu lekko nacisn±æ gaz i przytrzymaæ go przez oko³o 1 min ,po czym obroty stabilizuj± siê przy oko³o 1100 obr /min ,po nagrzaniu spadaj± do oko³o 800 obr /min.Wed³ug ksi±¿ki napraw (po rosyjsku ) na korpusie przepustnicy jest wkrêt do regulacji po³o¿enia przepustnicy ,a tak¿e wkrêt do regulacji obrotów biegu ja³owego.
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Tak. Adaptacja potrzebna za ka¿dym razem, kiedy braknie pr±du w aucie, czy kiedy j± odpinasz. Ale to nie skomplikowana procedura. Wystarczy od³±czyæ akumulator na jakie¶ 10-15min. Nastêpnie pod³±czyæ go spowrotem i uruchomiæ silnik, ale nie dotykaj±c peda³u przyspieszenia (gazu). Silnik ma pracowaæ na biegu ja³owym do momentu za³apania w³a¶ciwej temp. pracy silnika (oko³o 80*C). Wa¿ne jest aby¶ nie dotyka³ peda³u gazu, silnik musi pracowaæ na biegu ja³owym sam!
  • #3
    malez4
    Level 23  
    Przed odpiêciem akumulatora bêdê musia³ go rozgrzaæ ,gdy¿ przy uruchamianiu ze stanu zimnego nale¿y lekko nacisn±æ i przytrzymaæ przez kilkana¶cie sekund gaz -auto ga¶nie .Wypróbujê i napiszê o efektach.
  • #4
    robert_d_g
    Level 23  
    Adaptacje powinno siê przeprowadzaæ od zimnego silnika, jezeli auto nie potrafi utrzymaæ obrotów na zimno, to albo jest uszkodzony czujnik temperatury silnika dla ECM, albo sterowanie wolnymi obrotami szwankuje, b±d¼ kto¶ co¶ z podci¶nieniami narobi³ ba³aganu.
  • #5
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Aha i nie reguluj nic ¿adnymi pokrêt³ami regulacyjnymi w przepustnicy przed adaptacj±. I oczywi¶cie silnik musi byæ zimny. Je¶li nie utrzyma obrotów, to co¶ innego go boli dodatkowo, tak jak "robert_d_g" dopisa³.
  • #6
    malez4
    Level 23  
    Czujnik temperatury -dobry,czujnik po³o¿enia przepustnicy -dobry,zawór podwy¿szonego biegu ja³owego -dobry ,przewody podci¶nieniowe-dobre,szczelne.Uszczelka pod przepustnic± -nowa.Problem wyst±pi³ po usuniêciu nagaru z gardzieli przepustnicy .Przed czyszczeniem mia³ zbyt niskie obroty biegu ja³owego,pali³ bez problemu i pracowa³ równo.Po czyszczeniu -na zimno nale¿y lekko nacisn±æ gaz ,uruchomiæ silnik i przytrzymaæ oko³o 30s ,pu¶ciæ i silnik trzyma obroty.
  • #7
    dyszel85
    Level 18  
    Kolega proponujê zarejestrowaæ siê na forum mazdaspeed.pl i tam kto¶ najprêdzej poradzi Ci co zrobiæ.