Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

megane 1,4 16v gaśnie podczas jazdy

leon-par 03 Kwi 2011 22:42 3479 8
  • #1 03 Kwi 2011 22:42
    leon-par
    Poziom 2  

    Pomocy mam problem z moją megi 1,4 16V, 2000 może ktoś z was miał podobny:
    Podczas jazdy po przejechani ponad 100 km silnik gaśnie, nie zapala się żadna kontrolka. Odpalam ponowinie bezproblemowo jadę parę kilometrów i historia się powtarza. Byłem z tą sprwą u kilku mechaników i w aos wszyscy się poddali diagnostyka nic nie wykazuje, wymienili przekaźnik pompy ale bez efektu. Ostatnio jechałem do wawy z problemami, jazda po mieście to koszmar, pozałatwieniu spraw i po parogodzinym postoju w drodze powrotnej nawet się nie zająknoł problemu niema.
    Odpalam oczywiście kluczykiem. Wygląda to tak jakby został odcięty prąd od cewek.

    0 8
  • #2 04 Kwi 2011 00:25
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Hmmm, to faktycznie ciekawy temat, ale skoro jest skutek, musi być i przyczyna. Więc, ja na początek zrobiłbym na Twoim miejscu prowizoryczne podłączenie się do pompy paliwa (zasilanie + - jakąś żaróweczką np.) i tak samo pod cewki, no i pojeżdziłbym do momentu, aż problem się pojawi. Jeśli zgaśnie np. na pompie - wiadomo zanik napięcia- można szukać dalej dlaczego. Z kolei jeśli np. wszędzie przez ten moment zabraknie prądu, to może sama kostka stacyjki się nagrzewa i rozłącza prądy. Po ponownym przekręceniu styki zaskakują, ale, że są jeszcze ciepłe w związku z tym znów się rozłączają i powtórka z rozrywki, z tym, że już w krótszym czasie. No nie wiem jak Ci jeszcze doradzić przez neta. Pozdrawiam.

    0
  • #3 04 Kwi 2011 17:17
    kwansterp
    Poziom 22  

    Gaśnie bo gaśnie, czy gaśnie bo np. nie utrzymuje wolnych obrotów, faluje i w tedy gaśnie.

    0
  • #4 04 Kwi 2011 17:28
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    gdyby znikal prad z cewek ECU zapisalby blad, wyglada na problem z paliwem, jest LPG?
    pozdrawiam

    0
  • #5 04 Kwi 2011 17:34
    sowa_46
    Poziom 18  

    Spróbuj jechać z niedokręconym korkiem wlewu paliwa. Może zbiornik się zapowietrza?

    0
  • #6 04 Kwi 2011 19:11
    leon-par
    Poziom 2  

    Problem paliwa raczej skreśliłem, ale nie do końca, na początku też myślałem że to coś z zasilaniem, zakupiłem nowy przekaźnik i po wystąpieniu awarii podmieniałem go efekt zerowy. Samochodzik jeździ płynnie bez żadnych szarpnięć czy kichania, jak pisałem wcześniej trach i zaczyna zwalniać, wciskam sprzęgło obroty zero ruch kluczykiem i jedziemy dalej. Pomysł z żarówkami bardzo fajny i prosty taki "polski" wypróbuję go. Brałem pod uwagę awarię kostki albo problemy z immo jak również czujnik położenia wału. Sprawdzę jaki jest koszt wymiany kostki jeżeli będzie rozsądny to ją wymienię w ciemno.

    1
  • #7 05 Kwi 2011 05:52
    sowa_46
    Poziom 18  

    Rozumiem że nie ma reguły czy "Megi" przed jazdą odpoczywa dłużej czy krócej, efekt jest taki sam?
    Czy zaobserwowałeś jakąś zależność zaniku pracy silnika od prędkości jazdy, czy kiedy wracałeś z Warszawy też jechałeś tak szybko jak do W-wy czy wolniej?

    Jeszcze jedno, jak jedziesz wieczorem i silnik gaśnie, czy gaśnie również oświetlenie, choćby na krótko? Ile lat ma samochód, może jest problem z główną masą, jakieś skorodowane połączenie?

    0
  • #8 06 Kwi 2011 19:38
    leon-par
    Poziom 2  

    Mam ją 11 lat od nowki. Do domu wraca jak stary koń bez problemów. Prędkość jazdy nie ma znaczenia, ganie przy 70 i 100 a na ostaniej wycieczce zaraz po ruszeniu na światłach też padła. Jak zgaśnie pierwszy raz to potem co parę kilometrów.

    0
  • #9 06 Kwi 2011 20:38
    lgrzeg
    Poziom 14  

    sprawdz za kaseta z bezpiecznikami jest tam pare kostek lubia sie wytapiac np od dmuchamy czy swiatel, lub w srodku w niej zimne luty

    0