Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bora 1,9 tdi ALH - przeładowanie turbiny

04 Kwi 2011 12:23 20194 6
  • Poziom 12  
    Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH. Podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem.
    Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze. Zrobiłem test gruszki w BS i sztangę rusza w pełnym zakresie co mnie trochę zdziwiło, turbina wyczyszczona wszystko chodzi bez zacięć.zawór n75 wykluczam z logów bo cały czas zbija ciśnienie i nie jest w stanie go obniżyć.
    Proszę o radę.
    Logi przed czyszczeniem turbiny
    Bora 1,9 tdi ALH - przeładowanie turbiny

    Logi po czyszczeniu
    Bora 1,9 tdi ALH - przeładowanie turbiny

    Moje pytanie jest następujące:
    czy gruszka może powodować takie przeładowania przez zacinanie się pod obciążeniem??
  • Moderator na urlopie...
    Tak. Jeśli weżmiesz to podciśnienie nawet do ust, to musi się dać wciągnąć (lekko). Jeśli nie, to "grucha" do wymiany - membrama pękła...
  • Poziom 35  
    Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie.
    atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna wskazówka, która została pominięta w opisie. Jeśli zatem zmienna geometria została prawidłowo wyczyszczona wraz z ewentualnymi rysami wyżłobionymi w bieżni muszli gorącej przez krawędzie kierownic spalin to sztanga jest zardzewiała wewnątrz gruchy i blokuje się w umieszczonym wewnątrz gruchy (przy wyjściu z niej sztangi) w jej pierścieniu uszczelniającym. Trzeba zatem ten pierścień wbić maksymalnie do wnętrza tak aby oparł się o metalową osłonę tłoka i w takiej pozycji pozostał. Ostatnio spotkałem się również, że klient zaślepił wylot wężyka podciśnieniowego wyrównującego podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym (wychodzącym z elektrozaworów N75 i N18 do obudowy filtra powietrza) bo zwisał mu luźno w komorze silnika i był zdziwiony dlaczego jest stałe przeładowanie i otwarty ciągle zawór EGR.
    Tu są fotki poglądowe o który pierścień wewnątrz gruchy chodzi i w jakiej pozycji należy go ustawić :

    pierścień w nieskorodowanym jeszcze gnieździe :
    Bora 1,9 tdi ALH - przeładowanie turbiny

    pierścień z całkowicie skorodowanym jego gniazdem (zupełny brak gniazda) :
    Bora 1,9 tdi ALH - przeładowanie turbiny

    pozycja pierścienia po dobiciu go do tłoka :
    Bora 1,9 tdi ALH - przeładowanie turbiny

    W kwestii elektrozaworu N75 to procentowa wartość jego wysterowania wcale nie oznacza, że działa sprawnie i nie wyklucza go jako elementu podejrzanego z układu. Nawet wadliwy pod względem mechanicznym (zabrudzony wewnątrz) nadal będzie wysterowywany przez ECU w takiej wartości procentowej jakiej wymaga tego ECU w celu korekcji rzeczywistego ciśnienia doładowania względem ciśnienia zadanego. Można go sprawdzić wtedy na kilka sposobów czy pracuje jak powinien, zarówno bez Vaga jak i z jego użyciem.
  • Poziom 12  
    Dzięki koledzy za wypowiedzi - dzisiaj zmieniam gruszkę i dam znać jak poszło - wymieniam na ori garetta.Przyjrzę się jeszcze temu N75.

    Oto logi po wymianie gruszki i jej wyregulowaniu

    Bora 1,9 tdi ALH - przeładowanie turbiny
  • Moderator na urlopie...
    Generalnie logi wyglądają ok, tylko na samym starcie miałeś jakieś niedoładowanie przez ułamek sek. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    też zauważyłem to ale może pół obrotu na sztandze poprawi rezultat:)
    Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc, pozdrawiam Atol
  • Poziom 12  
    Poprawiłem zdjęcia i przepraszam Wszystkich za zamieszanie - dziękuję Moderatorom za zwrócenie uwagi.