Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mechanicy rozkładają ręce, nikt nie wie dlaczego wciąż dymi - Focus 1.8 TDDI

kkris64 24 Lip 2011 23:13 45724 109
  • #31 24 Lip 2011 23:13
    kkris64
    Poziom 10  

    panam napisał:
    Pierwszy błąd jest nie ważny w twoim przypadku, bo by dymił ma czarno i nie śmierdziało by ropą a poza tym egr działa dopiero na ciepłym, jest to być może kolejny problem( brak mocy), aczkolwiek jest to pierwszy błąd który wystąpił. Ja osobiście skupił bym się na drugim błędzie( zły kąt wtrysku) rozrząd albo sama pompa. Co do trzeciego zbyt duża dawka paliwa. Na koniec, błędy nie są podstawą do naprawy tylko sugestią jakie parametry należy sprawdzić, przedewszystkim diagnostyka a nie czytanie błędów i wtedy wymiana części i naprawa


    To sugerowało by iż pompa źle została sprawdzona {ustawiona} po wymianie korpusu ? Serwis Bosch Gładysek w Krakowie ją robił.

  • Sklep HeluKabel
  • #32 24 Lip 2011 23:20
    panam
    Poziom 29  

    Niekoniecznie serwis pompy, a ustawienie rozrządu może być złe

    Dodano po 1 [minuty]:

    diagnostyka, czytanie parametrów to podstawa. Pozdrawiam

  • #33 24 Lip 2011 23:40
    kkris64
    Poziom 10  

    panam napisał:
    Niekoniecznie serwis pompy, a ustawienie rozrządu może być złe

    Dodano po 1 [minuty]:

    diagnostyka, czytanie parametrów to podstawa. Pozdrawiam

    Zanim pompa została wyjęta musiałby sie rozrząd przestawić gdyby to była wina złego ustawienia rozrządu.
    Poza tym przy montażu pompy rozrząd był ustawiany za pomocą blokad.
    Czy możliwe jednak żeby sterownik pompy dostawał fałszywe pomiary temperatury powietrza z czujnika {temperatura głowicy jest podawana prawidłowo} i przez to dawka paliwa jest większa ? W trybie serwisowym właśnie ta temperatura jest na zimnym silniku stała tzn. 27 stopni nie schodzi nic poniżej później rośnie wraz ze wzrostem temperatury silnika.

  • Sklep HeluKabel
  • #34 26 Lip 2011 18:09
    Megawe
    Poziom 30  

    Czy w tym silniku ustawia się luzy zaworowe ?

  • #35 26 Lip 2011 19:32
    kkris64
    Poziom 10  

    Megawe napisał:
    Czy w tym silniku ustawia się luzy zaworowe ?

    Nie ustawia się zaworów.

  • #36 26 Lip 2011 19:47
    Megawe
    Poziom 30  

    Autodata podaje luzy zaworowe do tych silników.

  • #37 26 Lip 2011 20:47
    kkris64
    Poziom 10  

    Megawe napisał:
    Autodata podaje luzy zaworowe do tych silników.

    Faktycznie, sprawdziłem reguluje się podobno podkładkami co 150 tk.

  • #38 01 Lut 2012 15:19
    kkris64
    Poziom 10  

    Witam wszystkich śledządzych ten temat.
    Otóż oddałem pompę wtryskową do ponownego sprawdzenia na stół probierczy, jest z nią wszystko w porządku ale niestety dalej dymi.
    Mam takie pytanie do was co sądzicie o tym, że problem tkwi po stronie oprogramowania w komputerze auta i że trzeba od nowa wgrać program ? Taką myśl podsunął jeden gość z serwisu boscha.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Właśnie dzwoniłem do serwisu forda. Powiedziano mi że nie ma możliwości w grania od nowa oprogramowania, jeśli istniejące jest aktualne.

  • #39 03 Lut 2012 01:32
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    jakieś wytłumaczenie to może być. a jak z odpaleniem bez problemu? nie masz wrażenia tak jakby się dławił?

  • #40 03 Lut 2012 10:59
    kkris64
    Poziom 10  

    ModyFiacik napisał:
    jakieś wytłumaczenie to może być. a jak z odpaleniem bez problemu? nie masz wrażenia tak jakby się dławił?


    Teraz w minusowych temperaturach trzy razy musi obrócić silnikiem zanim odpali (ale to chyba normalne). Brak dławienia.
    Nie chcę zapeszać ale chyba znalazłem przyczynę moich kłopotów z Foczką. Za kilka dni napiszę na forum, muszę się jeszcze tylko upewnić.

  • #41 03 Lut 2012 20:30
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    a co do tego zaworu Egr to by musiało Ci dymić na czarno... Przynajmniej ja miałem taki objaw.

  • #42 24 Lut 2012 08:24
    _StinG_
    Poziom 13  

    Witam.
    Czy udało Ci się rozwiązać Twój problem z foczką? Ja swoją mam od kilku miesięcy, ale widzę, że mam podobne "schorzenie". Wszystkie objawy są takie jak u Ciebie.

  • #43 25 Lut 2012 18:18
    kkris64
    Poziom 10  

    _StinG_ napisał:
    Witam.
    Czy udało Ci się rozwiązać Twój problem z foczką? Ja swoją mam od kilku miesięcy, ale widzę, że mam podobne "schorzenie". Wszystkie objawy są takie jak u Ciebie.


    Niestety nie rozwiązałem problemu.
    Myślałem że może jeszcze zapowietrza się gdzieś na przewodach, ale po założeniu przezroczystego przewodu idącego z filtra paliwa do pompy wtryskowej brak jakichkolwiek pęcherzyków powietrza.
    Chyba dam sobie już spokój. Ale gdyby jakimś cudem udało się rozwiązać problem dymienia napiszę o tym na forum.
    Status :
    ZAGADKA NADAL NIE ROZWIĄZANA !
    Jednak po bliższym przyglądnięciu się tzn. po kilku-kilkunastu godzinach postoju (i tylko wtedy), po odpaleniu silnika pojawiają się b. małe ilości pęcherzyków powietrza.
    Czyżby zasysanie gdzieś lewego powietrza może być przyczyną ?
    Trudno zlokalizować gdzie jest nieszczelność, podejrzewałem że na oringach w filtrze paliwa gdzie wchodzą dwa przewody przelewowe. Ale po wymianie ich nowe nic nie pomogło. Myślałem żeby oryginalny filtr wymienić na inny tzn. taki który by miał trzy króćce. Nie wiem czy taki filtr w ogóle istnieje.

  • #44 09 Mar 2012 16:09
    kkris64
    Poziom 10  

    Dziś po zdjęciu przewodu przelewowego z wtrysku, po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zauważyłem że nawet kropelka z niego nie wyleciała.
    Jednak ze zdjętego przewodu od strony filtra czyli w przeciwnym jakby kierunku ropa leciała w sporych ilościach.
    Zadzwoniłem do Boscha powiedzieli żeby się niczym nie przejmować, że to pod wpływem wytwarzającego się podciśnienia.
    A co wy o tym sądzicie ?

  • #45 09 Mar 2012 18:59
    KaczorGSM
    Poziom 14  

    Myślimy, że to nie jest dobre :)
    Zasada działania wtryskiwacza wymusza przelew - jeśli nie leci nic to jest lipa :(

  • #46 23 Mar 2012 13:11
    kkris64
    Poziom 10  

    KaczorGSM napisał:
    Myślimy, że to nie jest dobre :)
    Zasada działania wtryskiwacza wymusza przelew - jeśli nie leci nic to jest lipa :(

    Zgadza się.
    Nic nie leci ale tylko wtedy gdy jest na wolnych obrotach, po dodaniu gazu przelewem idzie paliwo. Także wszystko OK.

  • #47 23 Mar 2012 17:31
    KaczorGSM
    Poziom 14  

    Niestety nie jest OK.
    Nawet na wolnych MUSI być przelew.

    w skrócie wygląda to tak:

    Ciśnienie na zaworku otwierającym wtrysk po obu stronach jest takie samo.
    Podanie napięcia na cewkę otwiera PRZELEW, a to powoduje, że ciśnienie z jednej strony jest wyższe i podnosi iglicę od wtrysku.

    PS. To tylko obrazowe uproszczenie - nie krzyczeć :P

    W "normalnym" wtrysku jest podobnie. Z tym, że przeciwwagą dla ciśnienia paliwa jest sprężyna - moment zamykania zaworu wtrysku powoduje "wyplucie" ropy w przelew.

  • #48 23 Mar 2012 17:53
    kkris64
    Poziom 10  

    KaczorGSM napisał:
    Niestety nie jest OK.
    Nawet na wolnych MUSI być przelew.

    w skrócie wygląda to tak:

    Ciśnienie na zaworku otwierającym wtrysk po obu stronach jest takie samo.
    Podanie napięcia na cewkę otwiera PRZELEW, a to powoduje, że ciśnienie z jednej strony jest wyższe i podnosi iglicę od wtrysku.

    PS. To tylko obrazowe uproszczenie - nie krzyczeć :P

    W "normalnym" wtrysku jest podobnie. Z tym, że przeciwwagą dla ciśnienia paliwa jest sprężyna - moment zamykania zaworu wtrysku powoduje "wyplucie" ropy w przelew.

    Czyli że wtryski są złe ?

  • #49 23 Mar 2012 18:16
    KaczorGSM
    Poziom 14  

    W pierwszej kolejności stawiam na "zły pomiar" - w zależności od "obrotów" leci różna ilość paliwa.
    Zrób tak:
    Podłącz jakieś rurki/menzurki.
    Przegazuj autko, żebyś widział w nich paliwo.
    Potem wolne obroty i zaznacz sobie poziom.
    Jeśli po minucie nie przybędzie paliwa w rurkach to ja stawiałbym na wtryski.

  • #50 24 Mar 2012 09:29
    kkris64
    Poziom 10  

    KaczorGSM napisał:
    W pierwszej kolejności stawiam na "zły pomiar" - w zależności od "obrotów" leci różna ilość paliwa.
    Zrób tak:
    Podłącz jakieś rurki/menzurki.
    Przegazuj autko, żebyś widział w nich paliwo.
    Potem wolne obroty i zaznacz sobie poziom.
    Jeśli po minucie nie przybędzie paliwa w rurkach to ja stawiałbym na wtryski.


    Wszystko się zgadza, ale próbę przelewu nie robi się na zwykłych wtryskach, tylko na pompowtryskiwaczach.

  • #51 24 Mar 2012 10:00
    KaczorGSM
    Poziom 14  

    Hmm.
    A co to za różnica - jak wiesz czego się spodziewać, to pomiar przelewu na zwykłych też Ci dużo powie.

    Na zwykłych, jeśli auto dymi i nie ma przelewu to zazwyczaj mają źle ustawione ciśnienia otwarcia/zamknięcia

  • #52 24 Mar 2012 16:37
    kkris64
    Poziom 10  

    KaczorGSM napisał:
    Hmm.
    A co to za różnica - jak wiesz czego się spodziewać, to pomiar przelewu na zwykłych też Ci dużo powie.

    Na zwykłych, jeśli auto dymi i nie ma przelewu to zazwyczaj mają źle ustawione ciśnienia otwarcia/zamknięcia

    Miałem na myśli, że po prostu nie da się zrobić pomiaru przelewu na zwykłych wtryskach. Poza tym jak pisałem wcześniej wtryski są nowe.

  • #53 02 Kwi 2012 15:39
    Klocky
    Poziom 10  

    Witam, podepnę się pod temat, mam focusa 1998 TDDI i podobne objawy. Pali na dotyk ale jak zimny to kopci nieprzepaloną ropą na biało-siwo. Jak się zagrzeje to wszystko ok. Jest jeszcze kwestia taka że od około 1000 do 1800 obrotów czyli po delikatnym dodaniu gazu lekko przebiera. Intensywniej gdy zimny i wtedy mega kopci i gdy ciepły to tylko przebiera. Wtryski okay bo sprawdzane i nic przy nich nie było grzebane.

    Rozumiem że nie ma postępów w rozwiązaniu problemu:(

  • #54 02 Kwi 2012 20:25
    decybel91
    Poziom 39  

    Pompa wtryskowa. Dajecie do regeneracji, ale ludzie od regeneracji w życiu EPSa nie widzeli, dobry stół do regeneracji fachowej to 500.000zł a nie 6000zł. I wtedy regeneracja kosztuje 3000zł i masz gwarancję na 1kk KM i nie grzebiecie palcem w dupie.

  • #55 03 Kwi 2012 10:27
    Klocky
    Poziom 10  

    Zakładający temat oddawał do serwisu pompę na stół EPS 815 a jest to wedle mojej wiedzy jeden z nowszych stołów probierczych jak nie najnowszy. I wykluczono awarie, oczywiście dopuszczam nieumiejętność serwisantów:D

  • #56 03 Kwi 2012 19:27
    kkris64
    Poziom 10  

    Klocky napisał:
    Witam, podepnę się pod temat, mam focusa 1998 TDDI i podobne objawy. Pali na dotyk ale jak zimny to kopci nieprzepaloną ropą na biało-siwo. Jak się zagrzeje to wszystko ok. Jest jeszcze kwestia taka że od około 1000 do 1800 obrotów czyli po delikatnym dodaniu gazu lekko przebiera. Intensywniej gdy zimny i wtedy mega kopci i gdy ciepły to tylko przebiera. Wtryski okay bo sprawdzane i nic przy nich nie było grzebane.

    Rozumiem że nie ma postępów w rozwiązaniu problemu:(

    Na razie walczę z usuwaniem powietrza z układu paliwowego. Nie mogę znaleźć miejsca gdzie dostaje się lewe powietrze. Myślałem że w miejscu gdzie wchodzą do filtra paliwa przewody przelewu, przez oringi. Dlatego zamieniłem oryginalny na filtr z focusa 1.8 TDCI w którym są trzy króćce na przewody paliwa. O efektach dam znać.

    W twoim focusie proponuje założyć przezroczysty przewód między filtrem a pompą wtryskową i zacisnąć opaskami skręcanymi śrubą, gdyż tylko takie dają pewność że dokładnie docisną przewód na króćcach np: http://www.mirimpex.pl/?p=productsMore&iProduct=2104&sName=Mini-W4-10-12..
    i w ten sposób sprawdzisz czy wraz z paliwem idą bąbelki powietrza.

  • #57 08 Kwi 2012 18:40
    Klocky
    Poziom 10  

    hm... no jest to jakiś trop, sprawdzę i taką rzecz a nóż widelec. Ręce mi już opadają bo nie wiem w czym problem.

  • #58 08 Kwi 2012 20:53
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak ktoś słusznie zauważył, źle ustawione ciśnienie otwarcia wtrysków, lub zbyt niskie ciśnienie daje pompa, co w efekcie "wlewa" paliwo do komory spalania a nie wtryskuje.

  • #59 08 Kwi 2012 22:11
    robert199
    Poziom 21  

    opisywane objawy sugerują lejące wtryski, czyli brak przelewów i zapach niedopalonego ON z rury wydechowej.
    Ale podobno wtryski wymieniałeś.
    zostaje jeszcze utawienie pompy czyli dawki wtrysku i kąta wtrysku.
    Jakby sie zapowietrzał to nie byłoby dymienia, a jedynie nierówna praca.

  • #60 09 Kwi 2012 08:06
    Klocky
    Poziom 10  

    Właśnie taką zaszłość podejrzewam ale nie mam czasu wymontować pompy i oddać do Boscha. Tak się to chyba skończy. Jaki jest w ogóle koszt regulacji na stole:>