Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mechanicy rozkładają ręce, nikt nie wie dlaczego wciąż dymi - Focus 1.8 TDDI

kkris64 09 Kwi 2012 11:12 47368 111
  • #61
    robert199
    Poziom 21  
    pompy nie reguluje sie na stole tylko na aucie.
    Oczywiście można na stole, ale zwykle z rzeczywistoscia w aucie sie nie pokrywa.
    Kąta wtrysku na stolenie wyregulujesz.
    Wyregulować jedynie mżesz dawkę wtrysku.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #62
    Damianek22
    Poziom 1  
    Jedynie kozy ul.Spacerowa57 Mariusz Blachura tam ci to zrobią
  • #63
    Klocky
    Poziom 10  
    Aha, no to spoko że obejdzie się bez wymontowania jej z auta. Ale muszę namierzyć bliżej jakiś serwis bo pod Bielsko mi się nie chce jechać. Chyba że macie coś (kogoś ) godnego polecenia w okolicach Jaworzno-Sosnowiec:>??
  • #64
    kkris64
    Poziom 10  
    robert199 napisał:

    zostaje jeszcze utawienie pompy czyli dawki wtrysku i kąta wtrysku.

    Nie reguluje się dawki i kąt wtrysku, za to odpowiada sterownik.

    Poprawka.
    Jedynie można ustawić kąt ustawienia zapłonu.
    Nie można zmienić dawki paliwa, to jest regulowane na stole probierczym.
    Taką informację otrzymałem z boscha w Rzeszowie.
  • #65
    tzok
    Moderator Samochody
    Klocky napisał:
    Ale muszę namierzyć bliżej jakiś serwis bo pod Bielsko mi się nie chce jechać.
    Codziennie jeżdżę i nie narzekam... z Sosnowca to czasem szybciej zajedziesz do Bielska niż do centrum Katowic, do Kóz masz koło 80km i ~90min jazdy.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #66
    texasso
    Poziom 10  
    Miałem podobny problem , tyle że samochód mi gasł po pewnym czasie.Powód okazał się bardzo prozaiczny, pompa wstępna(ta przy lub w zbiorniku)paliwa się kończyła, nie podawała odpowiedniej ilości Paliwa do pompy wtryskowej czego konsekwencją było dymienie na biało, na wyższych obrotach "wypadanie" zapłonu a po chwili gaśnięcie. Sprawdzenie u mnie było prostwe, po zgaśnięciu silnika jak odłączyłem przewody od filtra paliwa to w filtrze było podciśnienie i powietrze było wciągane do środka, po wymianie pompy wstępnej problem ustał jak ręką odjął


    Ford Mondeo 2.0 TDDI
  • #67
    PSTRYKU
    Poziom 10  
    kolego zaslep rurke doprowadzajaca spaliny do zawoeu EGR zrob ok 10 km i zobacz rano co bedzie
  • #68
    kkris64
    Poziom 10  
    PSTRYKU napisał:
    kolego zaslep rurke doprowadzajaca spaliny do zawoeu EGR zrob ok 10 km i zobacz rano co bedzie


    Już tak robiłem kiedyś, nic nie pomogło.
  • #69
    marekwodniak
    Poziom 16  
    W miejscowości Jeleń niedaleko Jaworzna jest mechanik co robi tylko diesle.
  • #70
    PSTRYKU
    Poziom 10  
    a czysciles kolektor dolotowy bo w fokusach osadza sie duzo szlamu i potem wychodza cyrki
  • #71
    Klocky
    Poziom 10  
    Co do wspomagającej pompy to w 90km nie ma jej raczej bo tam jest pompa VP30 i ona nie potrzebuje tej pompki w 115km przy pompie VP44 wiem ze jest.
    Co do dolotu to nie czyściłem, jest to trop ale zastanawia mnie to że gdy motor sie podgrzeje kopcenie niknie.
  • #73
    kkris64
    Poziom 10  
    Widzę że nikomu się nie chce poświęcić 1 minuty, żeby sprawdzić temperaturę płynu. Zapytałem o to ponieważ tak jak pisałem wcześniej w moim focusie na zimnym silniku nie schodzi poniżej 27 stopni niezależnie czy zima czy lato.
    Poza tym ciekawe czy ktoś wie gdzie znajduje się ten czujnik który podaje temperaturę płynu na zegar na desce rozdzielczej ?.
  • #74
    gajtas
    Poziom 10  
    Witam,

    Zacznę od tego że po raz ostatni...ford.Auto 1.8tdci 2007 115km.Objawy tak jak u poprzedników kopci jak jelcz na zimnym.Po 5-10 minutach spokój. Samochód na tyg u mech. nic nie mógł poradzić.Sprawdzono:
    -wtryski ok
    -przeplywomierz ok
    - komputer nie pokazuje błędów
    -odpala prawie na dotyk ale zaraz kopci obroty lekko ale falują jakby nie chodził na wszystkie
    Co robić do kogo udać się w okolicach Szczecina? Mam dosyć szukania po omacku , chcę aby ktoś za podstawie parametrów ocenił co jest nie tak. Chyba ze te silniki to śmieci na 150tys. Widzę że kolega walczy z problemem i ma we mnie wsparcie nie wiem czy u mnie też tak można wejść w menu serwisowe. Jak tak napewno podam odczyt.
    pozdrawiam

    Dodano po 42 [minuty]:

    jeśli jakaś mądra głowa czuję się na siłach mógłbym podać wartości z PID tylko proszę napisać jakie interesują i będę szukać i wklejać może coś uda się zdziałać
  • #75
    gajtas
    Poziom 10  
    Samochód odstawiony do fachowców ale to zobaczymy, na efekt koncowy przyjdzie mi jeszcze chwilę poczekać jak będzie dobrze firmę będę polecał, narazie nazwy nie napiszę

    Po wstępnych oględzinach i zobaczeniu pracy na zimno silnika pomierzono ciśnienie na cylindrach:

    1-24
    2-22
    3-26
    4-26
    Urządzenie SPCS 50 dostałem wydruk.

    Diagnoza po zdjęciu głowicy :Pierścienie do powtórzenia (cylindry mają być jeszcze pomierzone) , głowica też do roboty, uszczelniacze napewno, jeszcze sprawdzą zawory, gniazda pewnie, i planowanie głowice. Tyle na dzisiaj co przyniesie jutro zobaczymy...
  • #76
    gajtas
    Poziom 10  
    UP!

    KOLEJNY KONTAKT Z MECHANIOREM:) KORBOWÓD ZGIĘTY hahahahahah :) dobrze ze mam 3 z poprzedniego:) FORDA.... I KTO MI POWIE ŻE FORDY TO DOBRE AUTA!!!CHIŃCZYK ZAJE....ANY!!!TYLE W TEMACIE .Przypominam zainteresowanym .że pierwszy silnik tez mial krzywy korbowód 2 , dodatkowo obrócony na wale, cylinder do roboty.
  • #77
    kkris64
    Poziom 10  
    gajtas napisał:
    UP!

    KOLEJNY KONTAKT Z MECHANIOREM:) KORBOWÓD ZGIĘTY hahahahahah :) dobrze ze mam 3 z poprzedniego:) FORDA.... I KTO MI POWIE ŻE FORDY TO DOBRE AUTA!!!CHIŃCZYK ZAJE....ANY!!!TYLE W TEMACIE .Przypominam zainteresowanym .że pierwszy silnik tez mial krzywy korbowód 2 , dodatkowo obrócony na wale, cylinder do roboty.



    Czy mechanik powiedział co może być przyczyną nawalania tych korbowodów ?
  • #78
    gajtas
    Poziom 10  
    Uporządkuję: 1 silnik się po rozebraniu zatarty na drugim obrócone panewki -stuk okrutny hałas, ale do końca chodził i co ciekawe nie zapaliła się kontrolka od ciśnienia. Później kilkakrotnie odpalany przez mechaników bo ciekawiło co stuka więc pewnie to też dało po dupie cylindrowi i wałowi i kopyto krzywe.


    2.Drugi Silnik kupiony przełożony z gwarancja rozruchową.Samochód chodził owszem ,miał moc, nie miał błędów ,wtryski sprawdzone.Minus JEDYNIE taki że kopcił po odpaleniu na zimnym (po nocy) jak dwa JELCZE I KAMAZ przez okolo 10 minut jazdy przy czym jazdą tego nazwać nie można było, auto nie chodziło równo i bez mocy.
    Po 2-3 kilometrach kopcenie ustawało samochód znowu był żywy. Więc tym razem inny mechanik pomiar ciśnień i dalej już wiecie.

    Nie póki co nie ma odpowiedzi dlaczego ten drugi korbowód krzywy -tylko domysły
    a może po prostu pech kupiłem wadliwy.Z tym, że nie kupię trzeciego i zdecydowałem się jeden remontować żeby wiedzieć co mam. Zobaczymy co z tego wyjdzie opiszę efekty.
  • #80
    gajtas
    Poziom 10  
    Witam,

    Generalnie nie ma się czym chwalić, bo to moja porażka ten samochód.
    A więc tak napisze po prostu co było naprawione:
    -zrobiona kompletna głowica(uszczelniacze,gniazda zaworowe,planowanie:)
    -powtórzone pierścienie
    -komplet panewek korbowodowych
    -oczywiście komplet uszczelek góra/dół
    -pasek rozrządu
    -nowe świece żarowe
    -sprawdzenie wtrysków na stole EPS
    -nowe przewody paliwowe
    -wymiana tego krzywego kopyta.
    -komplet filtrów

    Silnik po odebraniu chodził pięknie jeszcze takiego nie slyszałem moc dźwięk itd co innego.Koszt naprawy ponad 4 tys.Po 150 km zauważyłem olej pod silnikiem albo pod miska puściło albo uszczelaniacze na wale. Nie wiem , samochód znowu u mechanika :D ....
  • #81
    gajtas
    Poziom 10  
    Witam ,

    Chciałbym zakończyć swój wątek. Olej leciał jednak spod zemeringu,także mechaniory wymienili uszczelniacz i jest ok. Od wymiany przejechałem około 2000km.
    Samochód chodzi bez zarzutów i otrzymałem 6-miesięczna gwarancję na naprawę. Jako że koszta naprawy zdecydowanie mnie przerosły samochód jest na sprzedaż cena za 2007 po kapitalnym remoncie silnika 1.8 TDCI KOMBI CZARNY Z BOGATYM WYPOSAŻENIEM 22000zl jak ktos zainteresowany pisać na priv.
  • #82
    kkris64
    Poziom 10  
    gajtas napisał:
    Witam ,

    Chciałbym zakończyć swój wątek. Olej leciał jednak spod zemeringu,także mechaniory wymienili uszczelniacz i jest ok. Od wymiany przejechałem około 2000km.
    Samochód chodzi bez zarzutów i otrzymałem 6-miesięczna gwarancję na naprawę. Jako że koszta naprawy zdecydowanie mnie przerosły samochód jest na sprzedaż cena za 2007 po kapitalnym remoncie silnika 1.8 TDCI KOMBI CZARNY Z BOGATYM WYPOSAŻENIEM 22000zl jak ktos zainteresowany pisać na priv.

    Czyli olej leciał spod zimeringu na wale korbowym ?
  • #83
    gajtas
    Poziom 10  
    Tak powiedział mechanik i tak to wyglądało, bo olej rozrzucony był przez pasek i tam mokro dookoła było ,od strony rozrządu żeby była jasność.
  • #84
    kkris64
    Poziom 10  
    Witam po przerwie śledzących temat. Dobrze że gajdas rozwiązał w swoim focusie problem. W moim natomiast problem pozostaje nie rozwiązany, dlatego ponawiam prośbę do was którzy posiadają focusy MK1 z silnikiem diesla, aby sprawdzili w swoich autach WYŁĄCZNIE NA ZIMNYM SILNIKU pozycję 16 w/g tej strony

    http://mr-fix.pl/2010/05/ford-focus-mk1-tryb-serwisowy-zegarow/

    Może wie ktoś gdzie czujnik ten się znajduje ?
  • #85
    kkris64
    Poziom 10  
    Forumowicze.
    Czy naprawdę nikomu się nie chce poświęcić dosłownie 2 minuty żeby sprawdzić w swoim focusie temperaturę o którą prosiłem ?, post wyżej.
  • #86
    konrad_291
    Poziom 9  
    Witam, kolego mam mondeo 2.0 tddi 90km na pompie vp 30, może coś ci to pomoże :temperatura cieczy w teście zegarów na zimnym silniku zawsze wynosi 30 stopni, a później w miarę nagrzewania rośnie... pozdrawiam
  • #87
    kkris64
    Poziom 10  
    Wielkie dzięki konrad_291.
    Wynika z tego że ta temperatura nie ma znaczenia dla pracy {przynajmniej} zimnego silnika.
  • #88
    Janeczek504
    Poziom 9  
    Czy niema za dużej dawki rozruchowej
  • #89
    kkris64
    Poziom 10  
    Janeczek504 napisał:
    Czy niema za dużej dawki rozruchowej

    W Boschu twierdzą że z pompą wszystko w porządku.
  • #90
    maniekwat
    Poziom 10  
    Podłączę się pod temat. Mianowicie 'test' wykonywany na liczniku zegarów jest nic niewart. Posiadam Focus Mk2 1.8 Tdci mam problemy z odpalaniem go od dłuższego czasu i też kopcenie itd. itp. , ale do tematu u mnie też jest 27stC dzisiaj a na zewnątrz -2stC Dodatkowo mam odpięty zaślepiony blaszką zawór EGR oczujnikowany więc powinien wywalić błąd a niema. Dopiero odpięcie kostki dało błąd check ale w menu 'test' na wyświetlaczu w DTC jest pusto czyli że niema żadnego błędu.
    Dlatego sądzę że to żadna metoda pomiarowa ani testowa
    Kiedyś sprawdzałem zimny silnik ELM327 i pokazywał mi ECT -20stC a IAT 2stC ale 'test' nie patrzyłem wtedy to nie porównam
    poszukaj w sieci Układ wtryskowy i układ sterowania pracą silnika Diesel serwisówka Ford