Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mechanicy rozkładają ręce, nikt nie wie dlaczego wciąż dymi - Focus 1.8 TDDI

kkris64 09 Mar 2013 16:52 46729 109
  • #91
    kkris64
    Poziom 10  
    jarciu11 napisał:
    jesli pompa faktycznie robiona i sprawdzana na stole . to przestawiacz eliminujemy. nie pisze o opóznionym wtrysku bo to juz wydaje mi się na początku stado mechaników sprawdziło..

    No właśnie niby powinna pompa być dokładnie sprawdzona w boschu, ale jest ale, Postanowiłem sprawdzić " ciężką " pracę panów z boscha. Po sprawdzeniu stroboskopem okazało się że przestawiacz kąta wtrysku nie pracuje tak jak trzeba, tzn kąt wtrysku jest cały czas opóźniony.
    I jak tu wierzyć specjalistą !.
    Mam pytanie czy jest możliwa wymiana samego przestawiacza ?
    czy lepiej dać sobie spokój z tą pompą i kupić jakąś używaną.
    Co o tym myślicie ?
  • Relpol przekaźniki
  • #92
    kkris64
    Poziom 10  
    Dla zainteresowanych.
    Zawór kąta wtrysku można samemu wymienić. Wystarczy 2 torxy odkręcić.
    Ale okazuje się jednak że nie koniecznie wymiana tego zaworu może rozwiązać problem, ponieważ błędny sygnał o zmianie kąta wtrysku może pochodzić od sterownika pompy, ale wcześniej do sterownika mogą dochodzić błędne sygnały. Tylko od którego czujnika. Czujnik położenia wału korbowego był sprawdzony i jest dobry. Nie wiem może się mylę.

    Panowie pompiarze co o tym myślicie ?
  • #93
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Jedz do serwisu i popros o sprawdzenie wszystkiego co jest sterowane elektronicznie oscyloskopem. Kazdy czujnik , ktory ma zwiazek z sterownikiem. Wymien tez czujnik temp paliwa, powietrza i cisnienia w dolocie. Uszkodzony czujnik nie zawsze jest pokazywany na komputerze. Lubi tez oszukiwac dana wartosc, ktora jest nieodpowiednia wzgledem mapy wtrysku. Niech sprawadza Tobie czujnik polozenia iglicy ( wtrysk sterujacy, nie chodzi tu o sam wtrysk fizycznie tylko o jego sygnal, musi miec odpowiednia wartosc ktora podaje do pompy vp. ) Na koncu jezeli to nie pomoze wrzuc nowy wsad do sterownika tak dla pewnosci. Pozdr
  • #94
    kkris64
    Poziom 10  
    Walnięty jest czujnik kąta obrotów wałka pompy.
    Jak wymienią dam znać czy pomogło.
  • Relpol przekaźniki
  • #96
    Klocki92
    Poziom 8  
    Na powrocie paliwa pojawia się powietrze, mimo, że zasilaniem idzie sama ON?
  • #98
    kkris64
    Poziom 10  
    Od ostatniego postu został sprawdzony oscyloskopem kąt zapłonu okazało się że jest stale opóźniony. Dodatkowo sprawdzony został dokładnie sterownik i czujnik kąta obrotów w firmie specjalizującej się w naprawie sterowników, okazało się że wszystko jest w porządku.


    Tutaj może tylko pomóc Edd China z programu '' Fani czterech kółek ''
  • #99
    niuniu36

    Poziom 27  
    To dlaczego nie przyspieszycie mu tego kąta wtrysku na fasolkach koła pompy,czy to takie trudne,piasta koła pompy siadła troszkę inaczej na wałku pompy przy składaniu i stąd ten opóżniony kąt
  • #100
    kkris64
    Poziom 10  
    niuniu36 napisał:
    To dlaczego nie przyspieszycie mu tego kąta wtrysku na fasolkach koła pompy,czy to takie trudne,piasta koła pompy siadła troszkę inaczej na wałku pompy przy składaniu i stąd ten opóżniony kąt


    Wszystko jest ustawione według blokad, a na fasolkach też nie da się przestawić bo blokada nie puszcza. Jedynie jeśli ma się taki zamiar można przesunąć kąt nie używając właśnie tej blokady.
  • #101
    jaku_z_jelcza
    Poziom 11  
    Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy, jeśli paliwo dochodzi do wtryskiwacza to iglica się unosi, czujnik to wykrywa i zaczyna się rozpylanie. W ten sposób sterownik sprawdza poprawność regulacji kąta początku wtrysku, koło zamachowe się obraca, czujnik położenia wału zlicza zęby i sprawdza przy którym zębie pojawił się impuls z czujnika wzniosu iglicy. W renault 1.9 dti jeśli odłączysz ten czujnik to sterownik ustawia max kąt wyprzedzenia początku wtrysku, i wchodzi w tryb awaryjny, silnik pracuje twardo. W ten sposób eliminuję się ew.zły kąt wtrysku (za późny) jako ewentualna przyczynę dymienia silnika na biało, niebiesko z gryzącym zapachem paliwa.
  • #102
    pit1976
    Poziom 15  
    jaku_z_jelcza napisał:
    Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy.

    TDDI nie ma wtrysku sterującego

    Dodano po 2 [sekundy]:

    jaku_z_jelcza napisał:
    Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy.

    TDDI nie ma wtrysku sterującego :idea:
  • #103
    brombal
    Poziom 19  
    kkris64 napisał:
    niuniu36 napisał:
    To dlaczego nie przyspieszycie mu tego kąta wtrysku na fasolkach koła pompy,czy to takie trudne,piasta koła pompy siadła troszkę inaczej na wałku pompy przy składaniu i stąd ten opóżniony kąt


    Wszystko jest ustawione według blokad, a na fasolkach też nie da się przestawić bo blokada nie puszcza. Jedynie jeśli ma się taki zamiar można przesunąć kąt nie używając właśnie tej blokady.


    blokada w pompie ma ci pomóc w ustawieniu rozrządu później ją wyciągasz i dokonujesz regulacji czasami gdy kończy się regulacja na fasolach a kąt nadal za mały możesz pompę przestawić o zęba . Chyba jest to logiczne że kąt musi być właściwy pompa może go przestawić elektronicznie w ograniczonym stopniu jest to analogiczne do silnika benzynowego sterownik czy aparat przestawi kąt zapłonu w zakresie przewidzianym przez producenta ale statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu jak i kąta wtrysku musi być ustawiony ręcznie i od właściwego ustawienia zacznie się właściwa regulacja .Jeśli statyczny kąt jest mocno opóźniony to normalne że zimny silnik nie zdąży spalić całego paliwa i będzie dymił na siwo (oczywiście zakładam że wszystko inne jest ok )
  • #104
    kkris64
    Poziom 10  
    Czy ręczną regulację dokonuje się metodą prób i błędów, czy jest inny sposób na prawidłowe ustawienie kąta zapłonu ?
  • #105
    brombal
    Poziom 19  
    sprawdz jaki powinien być statyczny u ciebie i albo komputer albo lampa stroboskopowa jak nie posiadasz to przyspiesz o ok 5 i sprawdz efekt jak za mało to jesszcze 5 tylko nie przesadz bo bedzie twardo choddził usłyszysz dzwonienie wtedy lekko opóźnij i jak masz bardzo opóźniony to sterownik próbuje przyspieszyć na max więc troche bedzie okłamywał próbuj na słuch dojdziesz do twardej pracy to lekko opóźnij i powinno być ok
  • #106
    kkris64
    Poziom 10  
    brombal napisał:
    sprawdz jaki powinien być statyczny u ciebie i albo komputer albo lampa stroboskopowa jak nie posiadasz to przyspiesz o ok 5 i sprawdz efekt jak za mało to jesszcze 5 tylko nie przesadz bo bedzie twardo choddził usłyszysz dzwonienie wtedy lekko opóźnij i jak masz bardzo opóźniony to sterownik próbuje przyspieszyć na max więc troche bedzie okłamywał próbuj na słuch dojdziesz do twardej pracy to lekko opóźnij i powinno być ok


    Dzięki, jak znajdę trochę czasu to zrobię i dam znać.
  • #107
    kkris64
    Poziom 10  
    Informacja dla śledzących temat.
    Przyśpieszenie zapłonu na tzw. fasolkach pompy nic nie dało.
  • #108
    robert199
    Poziom 21  
    Pisałem kedys w tym temacie, ale teraz mam wieksza wiedze i doswiadczenie.
    nawet posiadam takiego forda w trakcie remontu.

    Do rzeczy.
    Jeśli wiesz, ze kat wtrysku rzeczywisty nie pokrywa sie z wymaganym, to najprawdopodobniej zle działa lub nie działa regulacja kata wtrysku w pompie, jest ona realizowana przez zawór elektromagnetyczny na dole pompy (timing solenoid).
    na samym dole pompy masz tłoczek do regulacji kąta wtrysku
    https://www.youtube.com/watch?v=CkLCXRcnDb0
    masz tam filmik z youtuba jak ma to działac
    jesli masz problem z przestawieniem tłoczka palcem to pompa do roboty
    jesli chodzi to sprawdz cisnienie wewnatrz pompy. Nie pamietam teraz dokładnych wartosci, ale ponad 20 bar powinno byc.

    Jeszcze pytanie, czy auto po odpaleniu na zimnym bardzo głosno pracuje?
    i jaka jest reakcja na gaz w zakresie 1000-1800obr

    Dawke paliwa teoretycznie ustawia sie an stole, ale masz tez korekcje na czujniku obrotów pompy. (tasma pod elektroniką)

    Dużo o tym wszystkim pisac, jak chcesz to zadzwon 502261650 moze uda mi sie pomóc

    Ostatnio kilka takich pomp robilem i zatarty tloczek przestawiacza wtrysku to plaga.

    tłoczek to koszt około 300pln, ale jak obudowa ma rysy to nic wymiana nie pomoze.
  • #109
    kkris64
    Poziom 10  
    Silnik po odpaleniu pracuje równo i cicho.
    Jeśli chodzi o pompę, na początku pisałem że pompa była w boschu dwukrotnie za pierwszym razem wymieniony był korpus pompy bo był porysowany i mógł przez to zacinać się tłoczek. Za drugim razem jeszcze raz była sprawdzana na stole probierczym EPS 815.
    Po podłączeniu testera st-6000 okazało się że dawka paliwa na poszczególnych wtryskach jest różna, poza tym powyżej 1000 obr. wskazania dawkowania po prostu znikają, mało tego przy próbie połączenia z komputerem samochodu silnik gaśnie.
    Wychodzi na to że problem tkwi w elektronice [chyba]. Może równie dobrze to być nie do końca dobrze kontaktujące połączenie na kablach jakiś. Sam nie wiem, chyba dam sobie spokój z tym już, szkoda mi kasy na dalsze poszukiwania.

    Dodano po 5 [minuty]:

    robert199 napisał:


    Dawke paliwa teoretycznie ustawia sie an stole, ale masz tez korekcje na czujniku obrotów pompy. (tasma pod elektroniką).


    W jaki sposób można zrobić korektę na czujniku obrotów pompy ?
  • #110
    robert199
    Poziom 21  
    musisz poluzowac śrubki od czujnika obrotów pompy torx10 i masz niewielki ruch. juz nie pamietam w która strone mniej a w która wiecej.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    musisz poluzowac śrubki od czujnika obrotów pompy torx10 i masz niewielki ruch. juz nie pamietam w która strone mniej a w która wiecej.