Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Mechanicy rozkładają ręce, nikt nie wie dlaczego wciąż dymi - Focus 1.8 TDDI

kkris64 04 Kwi 2011 17:12 46159 109
  • Mechanicy rozkładają ręce, nikt nie wie dlaczego wciąż dymi - Focus 1.8 TDDI

    #1
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.
    Posiadam focusa 1.8 tddi 2001r. 175 tk. Po wymianie na nowe: wtryski, świece żarowe, pasek rozrządu, filtr paliwa, używany czujnik MAP, oraz po regeneracji pompy wtryskowej {wymiana korpusu w serwisie Boscha}. Brak jakichkolwiek błędów po podłączeniu komputera {w ASO}.Ciśnienie sprężania równiutkie na wszystkich cylindrach.
    Niestety dalej ten sam problem tzn. po odpaleniu zimnego silnika po kilku sekundach zaczyna dymić, zapach ropy.
    Czy może to być wina zaworu EGR ?. Sam już nie wiem.
    Oczywiście odpada spalanie oleju nie ubywa ani nie przybywa go na stanie, również płyn chłodzący jest w porządku. Po rozgrzaniu silnika problem znika.
    Generalnie im niższa temperatura była zimą dym większy dym, teraz w dodatnich temperaturach oczywiście dymy jest dużo mniej.

    1 29
  • #2
    Warunkowo odblokowany

    profilaktyczne mozesz umyc/wyczyscic EGR, ale mam rozumiec ze ew. ON czy olej jest wypalona z wydechu?

    0
  • #3
    Poziom 23  

    Witam

    Silnik chodzi z rana ( po odpaleniu po dłuższym postoju ) równo , czy chwilkę kuleje , bo u mnie w TDI schodziło paliwo i z rana był lekko zapowietrzony co skutkowało chwilowym kopceniem na biało .

    Pozdrawiam
    Andrzej

    0
  • #4
    Poziom 10  

    piwkooo napisał:
    Witam

    Silnik chodzi z rana ( po odpaleniu po dłuższym postoju ) równo , czy chwilkę kuleje , bo u mnie w TDI schodziło paliwo i z rana był lekko zapowietrzony co skutkowało chwilowym kopceniem na biało .

    Pozdrawiam
    Andrzej

    Obroty silnika lekko falują , kopci na jasno niebiesko , absolutnie zapach ON

    0
  • #5
    Warunkowo odblokowany

    tddi to pompa VP wyglada na zbyt duza dawke rozruchowa, ile pali na 100km?

    0
  • #6
    Poziom 10  

    macvir napisał:
    tddi to pompa VP wyglada na zbyt duza dawke rozruchowa, ile pali na 100km?

    Pompa po wymianie korpusu sprawdzona na stole probierczym EPS 815 w serwisie boscha w Krakowie.
    Pali średnio 5.5-6.5 l. Czyli jakieś 0.5-1l. więcej niż przed usterką.

    0
  • #7
    Poziom 10  

    jarciu11 napisał:
    dużo paliwa mało powietrza =dym czarny
    mało paliwa dużo powietrza = dym jak u ciebie.
    myśle że naprowadziłem.

    Dzięki za podpowiedź, ale jak znaleźć nieszczelności ?, wzrokowo wszystko jest OK.

    0
  • #8
    Poziom 16  

    Jeżeli cię naprowadził dobrze to czemu pali więcej ?skoro wg jarciu11 mało paliwa mało powietrza? to nie to .Jeżeli problem jest tylko na zimnym silniku to można wnioskować że jest to uszkodzony przyśpieszacz początku wtrysku który działa a w twoim przypadku wydaje mi się że nie działa na zimnym silniku . Nie znam tego silnika nie wiem czy jest sterowany mechanicznie czy elektronicznie ale gdy jest sterowany mechanicznie to komp. pokładowy nie wykryje usterki. Ja w swoim diselku też miałem zepsuty przyśpieszacz i oprócz twoich objawów na zimnym lekko nim trzepało i był mół

    0
  • #9
    Poziom 19  

    jesli pompa faktycznie robiona i sprawdzana na stole . to przestawiacz eliminujemy. nie pisze o opóznionym wtrysku bo to juz wydaje mi się na początku stado mechaników sprawdziło..

    0
  • #10
    Poziom 21  

    Ten Ford ma zdecydowanie więcej niz tez 175 tys. km , no chyba, że ktoś tu w bajki wierzy.

    I dlatego mechanicy rozkładają ręce, bo wiedzą o co biega, a nie chcą stracić klienta (może jeszcze przyjdzie i zostawi troche cashu) ...


    Np. ciśnienie sprężania jednakowo równiutkie, ale niestety zbyt niskie.

    0
  • #11
    Warunkowo odblokowany

    pompa robiona, a wtryski jak sie maja? olej nie jest rozrzedzony?

    0
  • #12
    Poziom 10  

    amator2000 napisał:
    Ten Ford ma zdecydowanie więcej niz tez 175 tys. km , no chyba, że ktoś tu w bajki wierzy.

    I dlatego mechanicy rozkładają ręce, bo wiedzą o co biega, a nie chcą stracić klienta (może jeszcze przyjdzie i zostawi troche cashu) ...


    Np. ciśnienie sprężania jednakowo równiutkie, ale niestety zbyt niskie.

    Ciśnienie na każdym cylindrze 34 bary, nie jest niskie.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    macvir napisał:
    pompa robiona, a wtryski jak sie maja? olej nie jest rozrzedzony?

    Wtryski tak jak pisałem nowe. Oleju nie przybywa nic.

    Dodano po 3 [minuty]:

    bobytempelton napisał:
    Jeżeli cię naprowadził dobrze to czemu pali więcej ?skoro wg jarciu11 mało paliwa mało powietrza? to nie to .Jeżeli problem jest tylko na zimnym silniku to można wnioskować że jest to uszkodzony przyśpieszacz początku wtrysku który działa a w twoim przypadku wydaje mi się że nie działa na zimnym silniku . Nie znam tego silnika nie wiem czy jest sterowany mechanicznie czy elektronicznie ale gdy jest sterowany mechanicznie to komp. pokładowy nie wykryje usterki. Ja w swoim diselku też miałem zepsuty przyśpieszacz i oprócz twoich objawów na zimnym lekko nim trzepało i był mół

    Przyśpieszacz sterowany jest elektronicznie, gdyby sterownik był uszkodzony to wyszło by to na stole probierczym.

    0
  • #13
    Poziom 24  

    To tylko wina pompy bobytempelton ma racje to jest przyczyna dymienia ,miałem to samo choć w innym silniku ale objawy identyczne :idea::idea: :D radze odrazu wymien całą pompe i problem z głowy szkoda nerwów i kasy :idea::D

    0
  • #14
    Poziom 12  

    Kolego jak widzę wszystko masz wymienione.Zapach ropy z rana to wynik zimnego spalania więc może przyczyną jest przekaźnik świec żarowych?
    Komputer steruje włączaniem przekaźnika zależnie ot temperatury otoczenia, napisałeś,ze świece wymienione ale nie napisałeś czy sprawdzony został układ podgrzewania.Więc sprawdź jeszcze przekaźnik świec żarowych bo jeśli będzie walnięty to komputer może włączać go ile wlezie a i tak podgrzewania nie będzie.

    0
  • #15
    Poziom 10  

    atol_2008 napisał:
    Kolego jak widzę wszystko masz wymienione.Zapach ropy z rana to wynik zimnego spalania więc może przyczyną jest przekaźnik świec żarowych?
    Komputer steruje włączaniem przekaźnika zależnie ot temperatury otoczenia, napisałeś,ze świece wymienione ale nie napisałeś czy sprawdzony został układ podgrzewania.Więc sprawdź jeszcze przekaźnik świec żarowych bo jeśli będzie walnięty to komputer może włączać go ile wlezie a i tak podgrzewania nie będzie.

    Takiego powodu usterki jeszcze nikt mi nie mówił, ale świece grzeją sprawdzałem przed zamontowaniem ich.
    A co myślicie o tym iż jeden z czujników tzn. temperatury powietrza, bloku lub płynu zawyża wskazania i przez to sterownik pompy podaje taką dawkę paliwa jakby silnik był rozgrzany, a nie taką jak przy zimnym silniku?.

    0
  • #16
    Poziom 12  

    Czujnik temperatury płynu możesz nawet odłączyć i mimo tego powinien odpalić podnosząc dawkę paliwa jak na zimnym. Bo przecież zdarza się, że czujniki padają.
    Tak jak ci pisałem - komputer steruje grzaniem świec. najprościej zrobić tak -przed uruchomieniem silnika podczas grzania podłącz miernik lub żarówkę by sprawdzić czy dochodzi prąd do świec i kiedy wyłącza go przekaźnik - przy otwartej masce będziesz słyszał cyknięcie przekaźnika w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika.(miernik -do masy + do listwy od zasilania świec.)w ten sposób sprawdzisz działanie układu podgrzewania świec. Dalsze pytanie- kiedy świece były wymieniane i czasami czy nie uległy przepaleniu.

    0
  • #17
    Poziom 10  

    atol_2008 napisał:
    Dalsze pytanie- kiedy świece były wymieniane i czasami czy nie uległy przepaleniu.

    Świece były wymieniane nie dawno kilka miesięcy temu.
    Jutro sprawdzę miernikiem jeszcze świece.

    0
  • #18
    Poziom 12  

    Sprawdź każdą po kolei na odłączonej listwie zasilające. Powinna wskazywać oporność między zasilaniem a masą - jeśli brak oporności to świeca spalona .

    0
  • #19
    Poziom 12  

    Panowie wtryskiwacze leją do komory spalania, o ile dobrze pamiętam to tam jest pompa VP 40 ciśnienie przebicia wtryskiwacza to chyba 760 bar ale jutro sprawdzę w dokumentacji. Dymienie na biało lub jakkolwiek jasno to efekt topienia ON w katalizatorze. Przelewa ale nie musi wcale przybywać oleju tak jak to ma sie w euro 5 z DPF dopalanym dawką paliwa. Ten sam objaw będziesz miał jak zostawisz go na biegu jałowym na 30 min i więcej powoli zacznie ci dymić na biało. Świece problem z odpaleniem ale przy minus 20 ( te silniki nawet przy przebiegu 220 000 km. palą bez problemu ) turbo przepuszcza olej w rozsądnych ilościach ( po nocy zgromadzony olej w kanałach dolotowych zostaje zassany i spalony ) ubytki oleju około 1 l/ 2000-3000 km. to jest uznawane za normę katalogową. Pompa ma wyprzedzenie zapłonu regulowane elektronicznie przy usterce zapisuje się DTC P xxxx " brak synchronizacji wałka rozrządu " dawka jest monitorowana czujnikiem KS " szumy spalania "
    Jutro podam dane przebicia i zalecam podmienić wtryskiwacze na próbę ze sprawnego samochodu.
    Pytanie co za wtryski ci zamontowano?

    0
  • #20
    Poziom 13  

    Panowie prawdopodobne podgięte są korbowody zassał sobie wody,te ciśnienie na cylindrach dobre to jakie.

    0
  • #21
    Poziom 10  

    Rafał G napisał:



    Pytanie co za wtryski ci zamontowano?

    Wtryski są nowe oryginalne Delphi. Poprzednie oddałem do regeneracji do Boscha, ale po ich zamontowaniu nic się nie zmieniło , dlatego dla 100 % pewności żeby wykluczyć wtryski kupiłem nowe. Nie piszcie więcej że dalej leją wtryski.

    0
  • #22
    Poziom 12  

    darek640 - to raczej nie dotyczy tego tematu, przeczytaj uważnie pierwszy post.

    0
  • #23
    Poziom 12  

    A sprawdzałeś jakie powinny być fabrycznie bo ford nie ma umowy gwarancyjnej z boschem i parametry dla forda są nieco inne ( mamy wykupioną tylko technologię ), ale jeśli jesteś pewien za wtryski to przed porannym uruchomieniem odepnij bałwanek ( przewód doładowania od intercoolera po lewej stronie jak masz otwartą pokrywę silnika) i po upewnieniu że strumień powietrza z intercoolera nie trafi do dolotu ( zegnij bałwanek na dół ) uruchom silnik i zobacz czy idzie biały dym. Ponadto w twoim samochodzie nie ma wtryskiwaczy DENSO tylko BOSCH 760 bar. DENSO to zupełnie inna bajka ale przypuszczam że takie informacje masz od warsztatu który robił naprawę. Zbyt duża ilość ON w komorze spalania to na pewno nie olej z miski, tylko przedawkowanie ( mieszanka zbyt bogata ), jeżeli pali rano ok to nie świece , nie wyprzedzenie zapłonu, dawka też nie sądzę. Pytanie czy zapach to na pewno ON, bo to niezwykle trudno stwierdzić sadze pachną podobnie a to po prostu efekt spalania oleju napędowego. Pytanie jakie ilości też tego dymu się pojawiają? Sprawdź po odpięciu zasilania powietrza i napisz jaki efekt.

    Dodano po 10 [minuty]:

    atol_2008 napisał:
    Czujnik temperatury płynu możesz nawet odłączyć i mimo tego powinien odpalić podnosząc dawkę paliwa jak na zimnym. Bo przecież zdarza się, że czujniki padają.
    Tak jak ci pisałem - komputer steruje grzaniem świec. najprościej zrobić tak -przed uruchomieniem silnika podczas grzania podłącz miernik lub żarówkę by sprawdzić czy dochodzi prąd do świec i kiedy wyłącza go przekaźnik - przy otwartej masce będziesz słyszał cyknięcie przekaźnika w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika.(miernik -do masy + do listwy od zasilania świec.)w ten sposób sprawdzisz działanie układu podgrzewania świec. Dalsze pytanie- kiedy świece były wymieniane i czasami czy nie uległy przepaleniu.

    Po odpięciu czujnika temp. płynu
    "ECT" komputer "PCM" widzi -40C i będzie grzał świece ale one nie służą do spalania mieszanki tylko podnoszą temp. w komorze spalania żeby w ogóle wystąpiła detonacja przy niskiej temperaturze.

    0
  • #24
    Poziom 10  

    Sprawdziłem świece czy grzeją tak jak atol_2008 radził. Przy około 15 stopniach na zewnątrz, światełko w podsufitce rozjaśniło się po około 10 sekundach od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce {silnik był zimny nie pracował 8 godzin}, świeca ma przejście pomiędzy masą a końcówką zasilającą. Sprawdziłem miernikiem ustawionym na brzęczyk.
    Poza tym odłączyłem wąż od intercoolera tak jak Rafał G sugerował, i po odpaleniu silnik dymił na biało-niebiesko czyli podobnie co z założonym wężem. Oczywiście tego dymu na wolnych obrotach przy takim cieple na zewnątrz jest o wieeele mniej niż było to zimą. Dopiero przy równych obrotach w okolicy 1500 widać sporą ilość dymu. Przy temperaturach w okolicy zera i poniżej to dopiero były kłeby dymu nawet na wolnych obrotach, aż w oczy piekło, napewno to jest zapach ON. Jutro zatankuję to sprawdzę ile pali teraz gdy jest dużo cieplej.
    Wtryski nie są BOSCH 760 bar ani DENSO, tylko DELPHI takie sprzedają w ASO.

    0
  • #25
    Specjalista - IVECO Trucks

    Kolego ,myślę że Twoja pierwsza sugestia może być trafna,czyli EGR i wszystko co jest z nim związane.Przepływomierz też może mieć znaczenie na pracę EGR.

    0
  • #26
    Poziom 10  

    skorp napisał:
    Kolego ,myślę że Twoja pierwsza sugestia może być trafna,czyli EGR i wszystko co jest z nim związane.Przepływomierz też może mieć znaczenie na pracę EGR.

    Być może że to wina EGR, będę musiał wymienić. Sprawdziłem średnie spalanie wyszło 5.5 l czyli nie tak źle.
    Wszystkim forumowiczom za sugestie dziękuję i pozdrawiam.

    1
  • #27
    Poziom 10  

    Do dziś nie wymieniłem tego zaworu EGR. Postanowiłem samemu sprawdzić czy po podpięciu ELM-a wykaże jakieś błędy. Udało mi się to zrobić dopiero dziś {i jak tu wierzyć serwisowi ASO - początek tematu}.
    Wykryte zostały trzy błędy:
    P0404 - Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Range/Performance
    P0149 - Fuel Timing Error
    P1564 - Injection Pump Control Module Requesting Reduced Fueling

    Moje pytanie do forumowiczów:
    czy ktoś miał taki sam problem, lub może ktoś wie czy pierwszy błąd czyli układ recylkulacji spalin sygnal poza zakresem może być powodem pozostałych błędów?

    0
  • #28
    Poziom 39  

    Raczej 2 ostatnie to przyczyna tego 1. Rozbierałeś tego EGRa? Tzn czy mocno zabrudzony.

    0
  • #29
    Poziom 10  

    decybel91 napisał:
    Raczej 2 ostatnie to przyczyna tego 1. Rozbierałeś tego EGRa? Tzn czy mocno zabrudzony.

    W ogóle nie brałem się za niego jeszcze, wiem że to nie jest takie prosto wymontować ten zawór.

    0
  • #30
    Poziom 29  

    Pierwszy błąd jest nie ważny w twoim przypadku, bo by dymił ma czarno i nie śmierdziało by ropą a poza tym egr działa dopiero na ciepłym, jest to być może kolejny problem( brak mocy), aczkolwiek jest to pierwszy błąd który wystąpił. Ja osobiście skupił bym się na drugim błędzie( zły kąt wtrysku) rozrząd albo sama pompa. Co do trzeciego zbyt duża dawka paliwa. Na koniec, błędy nie są podstawą do naprawy tylko sugestią jakie parametry należy sprawdzić, przedewszystkim diagnostyka a nie czytanie błędów i wtedy wymiana części i naprawa

    0