Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Nexia rozjechana mapa

04 Kwi 2011 20:11 2699 13
  • Poziom 28  
    Witam. Problem polega na duszeniu się silnika po odpaleniu na benzynie, nieraz zgaśnie, ogólnie zimny jest strasznie słaby. Problem jest po regulacji gazu więc podejrzewam że komputer gazowy emuluje zbyt bogatą mieszankę na biegu jałowym więc sterownik benzyny ją zubaża i stąd te problemy. Może mi ktoś napisać jak to wyregulować, które wartości zmienić w sterowniku? Emulacja sondy masą powoduje wyświetlanie przez komputer silnika błędu uszkodzonej sondy. Auto to nexia 1.5 16V a sterownik autronic AL700. Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Sonda nie jest podgrzewana więc emulacja masą załatwia sprawę.
  • Poziom 21  
    Może zacznij od zresetowania ECU i sprawdzeniu czy po odpaleniu na PB się poprawiło (może wtryski PB się zapiekły lub paliwo zwietrzało). Można też podłączyć się do AL-700 i zobaczyć jak sonda pracuje na PB i LPG.
  • Poziom 28  
    Jak pisałem wyżej emulacja masą nie załatwia problemu, auto działa wtedy na benzynie ale zapala się "check engine" informując o uszkodzonej sondzie. Auto nie ma zapieczonych wtrysków itd. Resetując i jeżdżąc tylko na benzynie zero problemów, a na gazie stopniowo coraz gorzej sobie radzi zimny na benzynie. Jak się zagrzeje też nie ma problemu. Na pewno da się to ustawić bo jak kupiłem auto było wszystko ok, tylko po wymianie filtra gazu i regulacji u innego gazownika zaczęły się problemy.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jeśli emulacja na masę jest niewłaściwa to spróbuj otwartej albo poeksperymentuj z przebiegiem (nie wiem jak to dokładnie jest w Twoim aucie ale np w golfach 3 pomaga ustawienie H=0,375 i L=0,475). Otwarta sprowadza się do tego, że do ecu nie będzie wysyłany żaden sygnał z sondy i nie będzie on łapał błędów.
  • Poziom 28  
    Właśnie o takie eksperymenty z przebiegiem mi chodzi. Myślałem że na forum ktoś wie mniej więcej jakie wartości H i L ustawić żeby było ok. Emulacji sondom otwartą nie próbowałem ale podejrzewam że będzie podobnie jak z masą.
  • Poziom 21  
    W toyocie jest ustawiane standard 0...0.8 i 625/625
  • Poziom 15  
    wpisz fale prostokątną standardową nic nie zmieniaj w przebiegach i powinno być OK
  • Poziom 12  
    W tych 16v jest problem polegający na zwietrzałym paliwie. Jeśli dzieje się tak na zimnym silniku (brak mocy, problem z odpaleniem) proponowałbym na próbę podać świerzego paliwa i ocenić czy pomogło. Co do symulacji sondy lambda musiałbym dokładnie sprawdzić ale z tego co mi się wydaje standardowa fala klwadratowa.
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Nie ma takiej opcji jak fala prostokątna, Jest ustawiona jako standard 0-0,8V a czasy były po 725. H zostawiłem, a L zmieniłem na 650. Wydaje mi się że jest lepiej, ale okaże się to po paru dniach i tankowaniach, mam nadzieję że teraz nie będzie znowu za bogato. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak pisałem wyżej na 100% nie jest to wina układu benzynowego ani zwietrzałego paliwa.
  • Poziom 12  
    Jutro w pracy aż sprawdzę jaką fale ustawiam w tym aucie... wiem że przy którymś daewoo trzeba troszkę zmienić. Fala standard to co pisałem....
  • Poziom 12  
    A ja ci kolego powiem tak są dwie możliwości by było naprawde ok. - emulacja masa, odcięcie chek na gazie by nie denerwowało i odcięcie zaworu odpowietrzania spalin przy pracy na lpg by paliwo się nie marnowało. Problemu nie będzie na pewno. A druga to wy...ć tą gazownie i sekwencje wwalić
  • Poziom 28  
    Tak, sekwencje za ok. 2 tys. do auta wartego może 2,5 tys. :D
  • Poziom 12  
    Ale weź pod uwagę iż podwyższysz wartość swego auta będziesz czuć się komfortowo 2 klasy wyżej hehe. Wracając poważnie do tematu nie kombinuj kó...a tylko zrób patent z przekaźnikami możesz jeszcze reset ecu zrobić przy wyłączeniu stacyjni. Jeśli nie chcesz pchać kasy zrób co piszę a będziesz miał fuun na twarzy :))