Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż instalacji w Thalii 2010 1.4 16V

04 Kwi 2011 22:19 3295 14
  • Poziom 42  
    Witam
    Noszę się z zamiarem założenia instalacji do Thalii 1.4 16V (98KM) rok 2010, przepustnica z linką. Sporo czytałem o tym, co założyć i im więcej czytałem tym bardziej zgłupiałem. Instalacja będzie montowana w serwisie - gwarancja - tak więc będzie to STAG 4 i o ile do centralki nie mam zastrzeżeń, to kompletnie nie wiem jaki kazać wstawić parownik. Wtryski wkładają Valteki, koloru nie znam ale będę się upierał przy czerwone. Tutaj kolejne pytanie - czy żółte faktycznie nie wystarczą? Jaki powinien być otwór w dyszy dla tego silnika?

    Reasumując:
    Jaki parownik?
    Jakie wtryski?
    Jakie dysze?

    Uprzejmie proszę o jakieś argumenty przemawiające za propozycjami abym mógł coś mądrego powiedzieć serwisantom.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Reduktor moze byc np Tomasetto przy tej mocy silnika. Jak chcesz z zapasem to np Zavoli M.
    Co do wtrysków to chyba Hana są najlepsze, ale mogą być też Magic, ewentualnie Matrix. Valteki nie są najlepsze.
    Żółtych valteków już na rynku nie ma chyba, zostały zastąpione szarymi.. Są też nowe Valteki niby lepsze - "typ 34" i one też są czerwone.
    A ile w serwisie taka przyjemność ? Pytanie o tyle zasadne, że może opłaca ci się montaż poza serwisem, kosztem gwarancji na silnik / elektrykę.
    Co do doboru dysz to na stronie producenta Staga www.ac.com.pl jest opisany ich dobór.
    Aha, nalegaj na demontaż kolektora ssącego do wiercenia...
  • Poziom 42  
    W serwisie chcą 3400zł za stag 4, Valtek AE30EVG47 i reduktor scorpion.

    To już wiem, że wtryski mam chcieć inne, a czy ten reduktor jest jakiś znośny czy wyżyłowany jak do tego silnika?

    Te reduktory, które wymieniłeś to jakie to mają być modele? No i wtryski tych firm też jakie modele?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Marny zestaw a chcą ok. 1000 zł więcej niż jego wartość rynkowa. Spytaj dokładnie co to za valteki bo tylko typ 34 a nie zwykłe 3Ω, bo będą za wolne i nieprecyzyjne co spowoduje świecenie check engine i dalsze problemy.
    Do nowego auta wtryski hana 2000 , a reduktor zavoli N. Scorpion jest bardzo niestabilny ciśnieniowo a przy tym ma nie usuniętą do tej pory wadę zaworu elektromagnetycznego. Zavoli N to sprawdzona i stabilna konstrukcja.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Cena generalnie chora za taki zestaw, ale pewnie montowany w serwisie dystrybutora/marki (aby gwarancji na auto nie stracić) i to wiele tłumaczy, także kiepski dobór gratów.

    Stag4 miałem i wywaliłem bo za diabła nie chciało to działać jak trzeba. Po założenie staga300 plus wreszcie działa jak trzeba.
    Zwykłe czerwone valteki były by ok do tego silnika, gdyby nie ich jakość. Chyba że panowie mówią o nowych czerwonych, czyli tych 34 to może coś z tego będzie.
    Co jest teraz dobre w stosunku cena/jakość nie wiem, gadałem z moim gazownikiem w zeszłym roku i nie pamiętam już jakie wtryskiwacze polecał.
    MagicJety w zasadzie są mocno dyskusyjne, bo z jednej strony polecane, a z drugiej dość mocno krytykowane. U mnie prawie 30k km zrobiły, ale zachodzi podejrzenie, że albo są zapaprane albo padają.
    Zavoli ok, pytanie tylko czy panowie nie zechcą przy okazji podnieść ceny.
    Na scorpiona w każdym bądź razie się nie zgadzaj.

    Na koniec powiem tylko tyle, że 90% sukcesu to kumaty koleś montujący instalację. Jak za robotę weźmie się tzw. paprak to możesz nie wygrzebać się z problemów.
  • Poziom 42  
    Tego zestawu nie zmodyfikują bo mają podpisaną umowę z producentem tych elementów. Może znacie jakiś serwis renault lub zwykłego gaziarza, który ma dostęp do bazy renault i może wklepać tam w kompa montaż instalacji w serwisie? Oczywiście liczę się z kosztem takiej usługi, a jej legalność mnie nie interesuje.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Ten silnik ma już 12 lat, więc z założeniem sekwencji nie powinno być problemu.
    Doszedł tylko inny sterownik i druga sonda.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    janek11389 napisał:
    Tego zestawu nie zmodyfikują bo mają podpisaną umowę z producentem tych elementów. Może znacie jakiś serwis renault lub zwykłego gaziarza, który ma dostęp do bazy renault i może wklepać tam w kompa montaż instalacji w serwisie? Oczywiście liczę się z kosztem takiej usługi, a jej legalność mnie nie interesuje.


    Tego nie załatwisz tak jak Ci się wydaje, a gwarancje tracisz tylko na podzespoły w które była ingerencja instalacji gazowej.

    Jeśli pęknie Ci na przykład kolektor - wtedy gwarancji brak, jeśli szlak trafi skrzynie - gwarancja nadal obowiązuje.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Kolego stag jak najbardziej ok, parownik nawet i tomasetto. Ale wtryski żadne walteki słabe są magiki, albo już wtryski żółte ac
  • Poziom 42  
    Mam jeszcze pytanie odnośnie parownika scorpion... co znaczy małą stałość ciśnienia? Macie może wykresy ze scorpiona i np tomasetto dla porównania? Interesowałyby mnie również wykresy dla wtryskiwaczy, chodzi o zależność przebiegu napięcia zasilania i przepływu oraz ciśnienia na wylocie.

    Co do tego, że silnik ma 12 lat to właśnie mam takie, subiektywne, odczycie, że stałość ciśnienia, wtryski - ważne są, ale bez przesady. Przecież instalace 2 gen. w porównaniu z sekwencją miały parametry sterowania silnikiem do niczego, a silniki chodziły. Sam zrobiłem na takiej 160tys. w puncie II i 90tys. w seicento. Prawda czy nie mam kompletnie racji?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Cytat:
    co znaczy małą stałość ciśnienia?

    To znaczy tyle, że nie trzyma ustawionego ciśnienia (nie pamiętam czy zawyża czy czy zaniża po pewnym zasie) i przez to nie można dobrze zgrać ustawień.
    Najpopularniejszy reduktor polskich gazowników czyli tomassetto alaska faktyczną moc ma poniżej deklaracji producenta (130 czy 150KM), ale do 90-100KM wystarcza i trzyma ciśnienie (przynajmniej mój).

    Po co Ci te wykresy ? Chyba zaczynasz się doszukiwać nie tego co trzeba.
    Wykresów (wiarygodnych) to pewnie nikt nie robił, a nawet jak robił to i tak nic to nie da. O wadach scorpiona wiadomo od dawna i chyba dalej nic producent z tym nie zrobił.
    Tak samo wtryskiwacze. W miarę przyzwoity wtryskiwacz będzie podawał zbliżoną dawkę gazu przez np. 50k km (matrixy czy keihiny mają robić podobno po grubo więcej niż 100k km), a taki czerwony waltek (nigdy nie był najlepszy, ale ostatnio to padlina totalna) potrafi rozregulować się już po 10k km lub ostatnio nawet przy mniejszych przebiegach.

    Cytat:
    że stałość ciśnienia, wtryski - ważne są, ale bez przesady.

    Ale to właśnie przez "stałość" (czy w miarę utrzymaną stałość przez dłuższy okres) pozbywamy się problemów ze złą mieszanką i ciągłym wywalaniem checka. Sekwencja jest bardziej wrażliwa niż 2-ga generacja.
    Tylko to też nie jest tak, że jeśli nie chce się problemów to trzeba mieć reduktor za 1000 i wtryskiwacze za 1500. Wystarczą w miarę porządne części.
  • Poziom 42  
    Najmocniej Kolegę przepraszam jeżeli uraziłem pytaniem o to co znaczy stałość ale to zboczenie zawodowe. Pracuję w laboratorium i dla mnie wynik bez niepewności nie jest wynikiem dlatego pytałem o wykres (czy ktoś ściągał rzeczywistą charakterystykę)? Może inaczej! Skoro scorpion, z tego co wyczytałem, rozbiega się w zakresie 1 - 1,2bar, to jaki to ma wpływ na pracę silnika mówiąc prozaicznie?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Mapę gazową ustawiamy dla danego ciśnienia, więc jeśli nagle reduktor przestaje je trzymać bez powodu to wtedy zmienia się skład mieszanki co daje złą pracę silnika (np. za małe/za duże spalanie, telepanie, rozstrojenie mapy benzynowej) lub jeśli kompletnie to zaniedbamy to uszkodzenie silnika.

    Ze scorpionem, o ile dobrze pamiętam, problem był taki, że w pewnym momencie zaczynał dawać zupełnie inne ciśnienie niż było ustawione i to chyba nawet o więcej niż 0,2bar. Jeśli pamięć mnie zawodzi to proszę o poprawienie.
    Zresztą wahania o 0,2bar (o ile nie jest to spadek z powodu wzrostu obciążenia) bez powodu też nie są na jego korzyść.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    janek11389 napisał:
    Najmocniej Kolegę przepraszam jeżeli uraziłem pytaniem o to co znaczy stałość ale to zboczenie zawodowe. Pracuję w laboratorium i dla mnie wynik bez niepewności nie jest wynikiem dlatego pytałem o wykres (czy ktoś ściągał rzeczywistą charakterystykę)? Może inaczej! Skoro scorpion, z tego co wyczytałem, rozbiega się w zakresie 1 - 1,2bar, to jaki to ma wpływ na pracę silnika mówiąc prozaicznie?

    Teoretycznie to zmiany ciśnienia nie mają wpływu na pracę sekwencyjnej lpg , bo sterownik kompensuje to wydłużając lub skracając czasy wtrysku. Tyle teoria, praktyka jak zwykle od tego odbiega bo ani mechanizm kompensacji nie jest idealny , a przy dużych spadkach wtryski się zapętlają. To nie jedyna wada skorpiona , zawór elektromagnetyczny jest na tyle zawodny , że najlepiej od razu go wyrzucić. W tej sytuacji prościej od razu zainstalować zavoli n .
    Tu nawet nie chodzi o spadki ciśnienia ale o jego nagłe zmiany bez żadnych powodów, a poza tym inne ciśnienie na zimnym, inne na gorącym , inne w poniedziałek a inne w piątek.
  • Poziom 42  
    Bardzo dziękuję wszystkim za naświetlenie tematu - bardzo mi pomogliście.