Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lublin 3 olej silnikowy w zbiorniku paliwa

kwok 05 Kwi 2011 18:54 2633 4
  • #1 05 Kwi 2011 18:54
    kwok
    Poziom 38  

    Jak w temacie
    Silnik popchał 3 stany oleju do zbiornika (wylewało się korkiem) - diagnoza: oringi na sekcjach. Zamontowano pompę wtryskową po zregenerowaniu i dalej to samo. szukając przyczyny podłączyliśmy bańkę z paliwem w celach obserwacji kiedy się paliwo z olejem zmiesza (nie było jakiegoś wyraźnego efektu) i żeby go zgasić zacisnęliśmy wężyk zasilający. Ku naszemu zdziwieniu silnik wcale nie zgasł (przez około 5 min) więc w celu dalszego eksperymentu wężyk został zatkany a silnik nadal pracował przez jakieś pół godz. W celu zgaszenia wężyk został odetkany i jak łatwo się domyślić pompa się zapowietrzyła i tym sposobem zgasł.
    Wiadomo że w tej sytuacji chodził na oleju z silnika, tylko jakim cudem. Silnik nie dzwonił, nie rozbiegał się, reagował na gaz tak jakby pracował poprawnie na ropce ze zbiornika.
    Poprawność uszczelnienia sekcji sprawdzaliśmy robiąc podciśnienie w górnej części pompy - wprawdzie bez wakumetru ale wężyk przyklejony do języka trzymał się ponad minutę aż nie został odklejony.
    Dodam jeszcze że cały stan oleju potrafi się przelać do zbiornika przez 15-20 km drogi.
    Po mojemu wypracowane sekcje są przyczyną.
    Jestem ciekaw waszych opinii.
    Pozdrawiam.

    0 4
  • #2 05 Kwi 2011 20:11
    dizba
    Poziom 28  

    kwok napisał:
    oringi na sekcjach

    Czyli pompa rzędowa. Sprawdź mechaniczną pompę podającą. A potem sprawdź kompresję.

    0
  • #3 05 Kwi 2011 20:37
    kwok
    Poziom 38  

    Pompa podająca jest ok, kompresja też raczej ok bo nie ma problemu z rozruchem (nie mam w tej chwili możliwości pomiaru komprechy), a po co mam ją sprawdzić? Sory ale nie widzę związku.

    0
  • #4 05 Kwi 2011 20:52
    dizba
    Poziom 28  

    Przy pompie rzędowej olej silnikowy może przedostać się do ropy tylko w dwóch miejscach. Pierwsze to sekcjami od tyłu, ale jest to mało prawdopodobne. Pozostaje pompka zasilająca. A słaba kompresja ułatwia to.

    0
  • #5 10 Kwi 2011 01:11
    kwok
    Poziom 38  

    Wyjaśniam
    Pompa oczywiście przechodzona bo jeśli chodził na zaciśniętym wężyku zasilającym to chodził na oleju z silnika więc jednak ssie olej tyłem sekcji.
    Zapowietrzenie skutkuje zgaśnięciem silnika.
    Pompka zasilająca w najlepszym porządku.
    Doszliśmy do wniosku że smok (sitko) w baku jest zap.... albo filtr paliwa.
    Filtr paliwa wymieniony + czyszczenie baku i Żuczek śmiga.
    Dzięki za zainteresowanie i pozdowionka.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo