Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak obejść wyłącznik nawigacji

05 Kwi 2011 19:21 2794 16
  • Poziom 8  
    Witam szanownych forumowiczów. Mam do Was pytanko.
    Jestem w trakcie montażu nawigacji w miejsce oryginalnej w samochodzie i mam problem. Oryginalna nie ma panelu dotykowego i wszystko odbywało się za pomocą pilota zamontowanego przy hamulcu ręcznym. W nowej nawigacji problemu nie będzie, bo jest tam ekran dotykowy. Nie mogę sobie tylko poradzić z włącznikiem. Włącznik jest na płytce czyli będzie zabudowany.

    W skrócie: Chodzi o to aby rozwiązać problem włącznika do którego nie będzie dostępu. Działa on tak że raz wciśnięty włącza a przytrzymany wyłącza nawigację. Macie może jakieś pomysły? Może da się zrobić tak, że navi będzie się włączała i wyłączała razem z zapłonem ??

    Ps. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę więc jeśli już znajdzie się osoba chętna pomóc to proszę o łopatologiczne wytłumaczenie ;)

    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Witam, co to za nawigacja i w jakim samochodzie ma zostać zamontowana??
  • Poziom 28  
    a jak z zasilaniem - nie jest tak ze jak masz włączona ładowarkę to po uruchomieniu zapłonu nawigacja sie włącza?
  • Poziom 12  
    A nie ma pilota do tej nawigacji?
  • Poziom 38  
    zaden pilot nie jest potrzebny i pewnie go niema, jesli to cos taniego. Model urzadzenia i auta niema wiekszego znaczenia!

    Najprosciej - zakladajac ze stracisz gwarancje:

    1. otwierasz obudowe
    2. znajdujesz (omomierzem / diodomierzem) dwa punkty lutowania, ktore sa zwarte po wcisnieciu przycisku, a gdy nie to nie :)
    3. do tych punktow lutujesz kable dowolnej dlugosci i koloru
    4. motasz te kable gdzie chcesz pod atrapami, na kierownice lub na lusterko, a na koncu dajesz mikrostyk - taki od myszki komputerowej, lub dowolny zestyk (nie przelacznik!)
    5. w wersji "advanced" mozesz dac tzw. kontaktron POD tapicerka i uruchamiac magnesem dopietym do kluczy :D
    6. w wersji "full user friendly" kable lutujesz do gniazda micro-jack, ktore zamontujesz w obudowie urzadzenia - pozwoli to odlaczac "wasy" ;)
  • Poziom 8  
    Dzięki za odpowiedzi. Co do nawigacji to oczywiście to taniocha ale sprawia się nad wyraz dobrze. Z resztą mając do wydania 600 zł gość z media zaproponował mi właśnie tą nawigację Manty za 250 zł :) no ale mniejsza o to.

    Pontikos uderzyłeś w sedno sprawy :) Myślałem o czymś takim tylko zupełnie nie miałem pojęcia czy zadziała. Czyli że ten przełącznik wywalam, lutuję w te dwa miejsca, które on teoretycznie łączył, dwa kabelki i mogę je wyprowadzić sobie w jakiekolwiek dostępne miejsce tak ?? A czy na koniec tych kabelków mogę znowu zamontować ten przełącznik czy to musi być już coś innego ?? Jeśli tak to o co mam pytać w sklepie ?? Zestyk to fachowa nazwa ?

    Dzięki wszystkim za pomoc :)

    PS. Tam obudowy już w ogóle nie będzie. Płytkę chowam w kokpicie a wystawać będzie tylko LCD który będzie obudowany. A auto to Omega B.
  • Poziom 38  
    1. nie wywalaj zestyku z urzadzenia - bedzie dzialal rownolegle, jakby co :)
    2. 'zestyk' to takie cosik jak RESET w komputrze - jak wtykasz / trzymasz, to zestykniete jest :) Puszczasz, to 'odzestykuje' - rozwiera obwod ponownie - mowiac madrze :)
    3. zestyk kupisz w kazdym sklepie GSM / elektronicznym - powiedz ze chcesz taki 'pstyczek do myszki" :) Albo wylutuj z myszki, ktorej ktos odgryzl ogon :P
    Mozesz uzyc tez RESETU ze starej obudowy komputerowej :) PW_ON z obudowy w wersji ATX tez zadziala.
  • Poziom 8  
    Ok to jutro popytam w jakiś Łódzkich sklepach i pokombinuję... Mam nadzieję, że ogarnę temat chociaż moja lutownica to wydaje mi sięraczej ogromna w porównaniu z tym pstryczkiem małym... Ogromna i rosyjska :D A może masz jakieś godne polecenia miejsce w centrum, gdzie mógłbym kupić to ustrojstwo ? Bo widzę , że Ty też z Łodzi.
  • Poziom 38  
    dwa sklepy - jeden chyba na Kilinskiego kolo budynku telewizji, drugi tez na K. tyle ze na samym poczatku, tam gdzie jego pomnik, kolo hali..

    A grot lutownicy owin miedzianym drutem (2/4 kwadrat - znaczy, jaknajgrubszym :) ) - i koncowke daj zeby wystawala - obnizysz temperature i zwiekszysz precyzje :D

    Z tym patentem to srednia elektronike mozna lutowac nawet lutownica do rynien :P (Predkosc przewodnictwa ciepla w drucie ogranicza trwale i stabilnie temperature. regulujesz ja docinajac dlugosc koncowki drutu.. )
  • Poziom 8  
    Niezły motyw z tą lutownicą :) Jutro się zabieram i dam znać jak mi poszło. Dzięki i pozdro !
  • Poziom 8  
    Mistrzu zakupiłem sprzęt i wszystkie potrzebne rzeczy i znowu muszę prosić o pomoc :) Na załączonym zdjęciu widać włącznik navi i ten który kupiłem. Oba mają po cztery "nóżki" no i ten oryginalny jest w tych 4 miejscach przylutowany do płytki. I teraz pytanie: Czy mam prowadzić 4 kabelki do tego dodatkowego włącznika ?? Każdy do każdego lutu ? czy jakoś inaczej ??

    Ps. Kupiłem lutownicę i tam z tyłu jest napisane że ma być pasta lutownicza albo kalafonia. Rzeczywiście to niezbędne ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Próbuje wrzucić ten obrazek :/

    Jak obejść wyłącznik nawigacji

    Dodano po 3 [godziny] 30 [minuty]:

    Wiesz co... to za małe jest dla mnie. Ma ktoś jakiś namiar na kogoś w Łodzi kto zajmuje się czymś takim za kase??
  • Poziom 38  
    1. omomierz podlaczany do wylacznika w pozycji off oraz on wyjasni sprawe (wystarcza dwa przewody)
    2. substancje te dzialaja zwilzajaco na cyne oraz zapobiegaja takze przegrzaniu lutowanych elementow.
    3. kazdy serwis GSM zrobi to Tobie od reki.
  • Poziom 14  
    Fender77 napisał:
    Oba mają po cztery "nóżki" no i ten oryginalny jest w tych 4 miejscach przylutowany do płytki. I teraz pytanie: Czy mam prowadzić 4 kabelki do tego dodatkowego włącznika ?? Każdy do każdego lutu ? czy jakoś inaczej ??


    wystarczy dwa przewody. jeden do masy a drugi najprawdopodobniej do lewego-dolnego (według zdjęcia),ale mogę się mylić. wystarczy wziąć omomerz (lub "diodomierz"), przyłożyć jeden przewód do masy, a drugi do jednego z punktów pod włącznikiem i na wyświetlaczu ma pokazać dużo więcej jak 0 Ω. można też metodą "przewodową". jeden koniec przewodu do masy a drugi do wybranego punktu na przełączniku i obserwować kiedy nawigacja się włączy.
  • Poziom 38  
    dvd79 - zauwaz jedynie, ze wlaczniki / zestyki nie zawsze dzialaja na zasadzie zwierania do masy..

  • Poziom 43  
    Dodam jeszcze że czasem "zwierane" są dwie pary punktów niezależnie i wykorzystane są wszystkie "kopytka".

    Używanie miernika nie boli :!: ( chyba że się nim uderzysz )
  • Poziom 14  
    Pontikos napisał:
    dvd79 - zauwaz jedynie, ze wlaczniki / zestyki nie zawsze dzialaja na zasadzie zwierania do masy..


    to zależy gdzie jeden koniec włącznika jest podłączony. w większości nawigacji jeden koniec jest podłączony do masy. ale tak jak pisałem. miernik lub przewód...
  • Poziom 8  
    Dzięki za pomoc panowie. Z tym problemem zwrócę się do serwisu GSM bo nie jestem w stanie takich małych rzeczy lutować ;)