Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 626 2.0d Comprex Station Wag. Obroty do 2000 na zimny i kopci

lukss07ns 05 Apr 2011 21:48 6533 7
  • #1
    lukss07ns
    Level 19  
    Witam. Autko ma następujący objaw. Na zimnym silniku jak wciśniemy pedał gazu do spodu to autko kręci się tylko do 2000 obr. i tak odbija dziwnie od 2000 do 1800 i strasznie kopci na biało. Zapach typowo parafiny. Jak pochodzi chwilę i się zagrzeje wszystko jest OK. Autko miało wymieniane pół roku temu przezemnie o ile pamiętam dobrze zawory, uszczelkę pod głowicą, kompresor, szlif głowicy itp. u specjalisty od tyh spraw. i tam płyny akumulator itp. Po wymianie tych wszystkich wymienionych autko miało ten sam problem. Dziś rozebrałem napinacz itp. aby dostać się do rozrządu. obracałem wałem na znaki aż wszystko było ok, tylko jedna rzecz mi nie pasuje.

    Koło od wałka rozrządu jest na znaku.
    Wał jest na znaku.
    Ale pompa wtryskowa jest jakby na znaku tylko miejsca gdzie wsadza się kliny (długość ich od 35-40mm) są całkiem inaczej.

    Myślałem jeszcze nad wymianą filtra paliwa.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Mazda 626 2.0d Comprex Station Wag. Obroty do 2000 na zimny i kopci
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Co do dymu, to może np. uszczelniacze trzonka zaworów. Hmm, to jakby skądś olej dostawał się do cylindrów. W dolocie nie ma oleju? Najpierw dymy bym wykluczył a póżniej (ewentualnie) zająłbym się obrotami. Co do rozrządu, to coś jest nie tak, bo te otwory, o których piszesz powinny się pokrywać i w nie wkładasz śrubki M8x1.25 i blokujesz koło. A próbowałeś to poprawić? A odnośnie filtra paliwa, jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany, to zawsze możesz wymienić - napewno nie zaszkodzi. Pozdrawiam.
  • #3
    lukss07ns
    Level 19  
    Autko rozebrane.
    Rozrząd poznaczyłem przed jego rozbiorem.
    Po złożeniu rozrządu w 100% wg. znaków autko ledwo co odpalało na 1sek przy tym biały dym i gasło.
    Jutro składam wszystko do kupy + to co było do wymiany głównie i będe dalej myślałe skąd ten dym ... ?
  • #4
    johnybx
    Level 11  
    Kolego jak nie będziesz miał założonego paska do turbiny to go w życiu nie odpalisz !!
  • #5
    lukss07ns
    Level 19  
    Pasek założony. W tym aucie nie ma turbiny ,tylko kompresor ;)
    Z autkiem już miałem masę przejść więc wiem co robię. To autko to ma wogóle dziwne rozwiązanie. Alternator jest z vakum pompą i ma rolki na pasek z obu stron z tym że bliżej rozrządu jest napędzany tym paskiem co wspomaganie itp. a z tylnej części tym co kompresor.
    Rozrząd rozebrany. Uszczelniacze na wałku z przodu i z tyłu ściagnięte. Z tyłu (tj strona kierowcy) uszczelniacz się rozleciał a z przodu (tj strona pasażera) za mały uszczelniacz 0_o ??? Powinny oba mieć tą samą wielkość a ten za mały (tak twierdzę) swobodnie wchodzi bez używania siły.

    Ale niestety mam wielki PROBLEM ! Aby zmienić uszczelniacz pod kółkiem od wału muszę wyciągnąć to kółko CS (na schemacie) to zębate. Niestety jest ona na klinie i tu się zaczyna problem. Nie ma jak tego ściagnąć ściągaczem do łożysk ,więc jak to ruszyć ? Założyłem koło pasowe i klepałem lekko młotkiem aby nie uszkodzić koła ale troszeczkę poszło i stoi. Macie jakieś włase sposoby ? gdyby nie to dawno byłby po robocie.
  • #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Tam w tym kółeczku masz otwory gwintowane, które służą do przymocowania koła pasowego. Uspawaj sobie prymitywny przyrządzik/wybijak taki jak się piasty wybija i dotąt stukasz, aż wyjdzie. Innej możliwości nie ma ( a chyba, że posiadasz albo masz dostęp do aparatu indukcyjnego to by wiele pomogło). Podgrzać jedynie właśnie byś mógł takim aparatem bo on grzeje tylko to miejsce, które chcesz aby nagrzało i nic poza tym, świetna zabawka - polecam. Natomiast jeśli nie masz dostępu, to jak napisałem uspawać przyrząd i stukać aż zejdzie.
    Mazda 626 2.0d Comprex Station Wag. Obroty do 2000 na zimny i kopci
    Taki patent musi pomóc. Pozdrawiam.
  • #7
    lukss07ns
    Level 19  
    cos podobnego stworzyłem kiedyś do wyciągania wtryskiwacza.

    a gdzie można nabyć takie cudo ;)
  • #8
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Raczej szukałbym w sklepach z narzędziami. Najczęściej chyba w blacharstwie samochodowym. Ja mam komplet z firmy http://www.wurth.pl/ i większość wyposażenia mam właśnie z tej firmy. Pozdrawiam i czekam na info po operacji- udanej oczywiście życzę ;)