Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TP-LINK TD-W8901G - internet rozłącza się kilka razy dziennie.

Marcin2511 05 Apr 2011 22:36 9577 12
  • #1
    Marcin2511
    Level 9  
    Witam. Mam problem z internetem który rozłącza się kilka razy dziennie. Internet mam z neostrady prędkość 1mb i używam routera tp-link TD-W8901G.
    Parametry linii
    TP-LINK TD-W8901G - internet rozłącza się kilka razy dziennie.
  • #2
    ajanek9
    Level 29  
    Parametry wyglądają na dobre i nie wskazują na rozłączanie. Nie widzimy jednak czy się zmieniają i czy przy rozłączeniach router traci synchronizację czy nie.
    Dobrze było by podłączyć inny router lub modem, żeby wykluczyć czy nie jest to wina routera.
  • #3
    Marcin2511
    Level 9  
    Router traci synchronizacje (lampka ADSL i internet miga)
    Przy modemie od neostrady było tak samo
  • #4
    ajanek9
    Level 29  
    Poobserwuj parametry na routerze czy się zmieniają, zwróć uwagę czy telefon czy nie ma zakłóceń (trzaski, szumy w słuchawce).
    Zakładam, że wszystko masz dobrze podłączone w domu (aparaty przez filtry) oraz kabel do routera nie jest ułożony prowizorycznie przez drzwi zamykane na noc, bo i coś takiego widziałem, internet znikał po zamknięciu drzwi.
  • #5
    Marcin2511
    Level 9  
    Wszystko jest dobrze podłączone, w telefonie słychać jest trzaski
  • #6
    ajanek9
    Level 29  
    Wraz z zakłóceniami w telefonie zmieniają się parametry, pojawiają błędy co skutkuje zerwaniami synchronizacji. Nie pozostaje ci nic innego jak zgłosić problem na infolinii.
  • #7
    luk379
    Level 10  
    Ja miałmem podobny problem po aktualizacji tego firmware na najnowszy. Po powrocie do starego problem ustąpił.
  • #8
    Marcin2511
    Level 9  
    Problem niestety cały czas występuje :cry:. Dzwoniłem kilka razy do tp, 2 razy był u mnie technik i za ostatnim razem coś poprawiał i mówił, że teraz jest cały sygnał z centrali i router nie powinien tracić synchronizacji.
    Downstream Upstream
    SNR Margin: 29.5 27.0 db
    Line Attenuation: 37.5 20.5 db
    Data Rate: 1312 320 kbps
    Max Rate: 8208 1056 kbps
    POWER: 11.0 11.5 dbm
    CRC: 13 7
    Kilka minut temu jak internet znowu się rozłączył to obserwowałem parametry i SNR Margin skakało między 30 a 11.
    Może to być wina routera? Wymiana na inny ma jakiś sens?
  • #9
    ajanek9
    Level 29  
    Quote:
    Dobrze było by podłączyć inny router lub modem, żeby wykluczyć czy nie jest to wina routera.


    Pisałem o tym w pierwszym poście i od tego należało zacząć. Niestety prościej jest chyba zgłosić na infolinii, przykro, ale routera nie sprawdza technik (bo nie musi), sprawdza tylko zamówioną usługę do gniazdka. Technicy muszą się wozić kilka razy, bo klient ma np. uszkodzony router, którego sobie nie sprawdzi i zgłasza zrywanie. Najlepszym wyjściem w takim przypadku to chyba zaproszenie technika do zamieszkania, bo zerwania zazwyczaj następują w okresie innym niż sprawdzany.
    Dokładnie sprawdź router, bo na twoich parametrach nie 1 Mb/s, ale 6 Mb/s powinna raczej bez problemu pracować.
  • #10
    Marcin2511
    Level 9  
    Przed chwilą nie miałem internetu z 30 min. SNR Margin skakało od 5-8 i router nawet synchronizacji nie łapał albo po kilku sekundach zrywało. Teraz już jest 30 i nie skacze. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia innego routera, mam tylko stary modem Sagem Fast. Nie używam go od ponad roku jak kupiłem router ale pamiętam ze na nim też internet często się rozłączał
  • #11
    ajanek9
    Level 29  
    Quote:
    mam tylko stary modem Sagem Fast. Nie używam go od ponad roku jak kupiłem router ale pamiętam ze na nim też internet często się rozłączał

    Do sprawdzenia jak najbardziej wystarczy, jeśli na modemie będą rozłączenia, nie pozostaje nic innego jak kolejne zgłoszenie na infolinię. Ze swojej strony chyba więcej nie zdziałasz, wykluczenie czy to nie jest wina routera to dużo, poobserwuj dobrze czy w czasie rozłączeń nie występują trzaski w telefonie, czy nie rozłącza podczas używania telefonu oraz czy próbowałeś podłączyć sam modem (odłączasz wszystkie telefony) i czy w tym czasie rozłącza ?
  • #12
    Marcin2511
    Level 9  
    Przez kilka dni internet działał dobrze i nie rozłączał się aż do dzisiaj. Zauważyłem, że przed rozłączeniem mam bardzo dużo błędów CRC ponad 1000 (nawet dokładnie nie wiem co te błędy oznaczają i czym są spowodowane). Zazwyczaj mam Downstream 0 i Upstream 1 i wtedy wszystko dobrze chodzi. Po jakimś czasie podłączyłem stary modem i ponad godzinę internet się nie rozłączał, podłączyłem znowu router i też dobrze chodzi.
    Quote:
    poobserwuj dobrze czy w czasie rozłączeń nie występują trzaski w telefonie, czy nie rozłącza podczas używania telefonu oraz czy próbowałeś podłączyć sam modem (odłączasz wszystkie telefony) i czy w tym czasie rozłącza ?

    Ostatnio jak był u mnie technik to podłączył bezpośrednio kabel od internetu do skrzynki na domie, wiec odłączenie telefonu chyba nic nie zmieni.
  • #13
    ajanek9
    Level 29  
    Quote:
    Po jakimś czasie podłączyłem stary modem i ponad godzinę internet się nie rozłączał, podłączyłem znowu router i też dobrze chodzi.

    Podłączając modem, odłączyłeś i w ten sposób zrestartowałeś router. Warto sprawdzić modemem, ale w dłuższym okresie. Jedna godzina to prawdopodobnie za krótko. Nie wiem jak długa jest linia od skrzynki na domu w kierunku telefonu i czy jest to 1 odczep czy kilka, najlepiej byłoby oddzielić mikrofiltrem w skrzynce na domu, ale może technik już to zrobił. Jeszcze raz sprawdź dobrze czy przyczyną nie jest router.