Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Grand Voyager klimatyzacja, nadmuch

06 Kwi 2011 10:03 7677 13
  • Poziom 9  
    Witam, Stałem się właśnie posiadaczem Grand Voyagera 2,4 i mam problem z klimatyzacją jes to wersja z klimatronikiem mianowicie.
    Nie działa nadmuch (regulacja prędkości nadmuchu)
    Zmieniając na na zimne lub ciepłe lub na klime odczuwamy różnicę tak jakby klima się włączała ale tylko przy jeździe samochodem przy prędkości.
    Natomiast na postoju zero żadnego nadmuchu. Poprzedni właściciel mi mówił że to problem z jakimś sterownikiem co znajduje się za schowkiem pasażera. Czy to prawda?
    Czy potrafi mi ktoś coś doradzić?
    Z góry dzięki, pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    jarsaw napisał:
    Jaki rocznik ?

    Po 2001, wcześniej nie było klimatronika. Podstawowe pytanie, dmuchawa działa?
  • Poziom 9  
    Rocznik 2004
    Dmuchawa nie działa.
  • Poziom 20  
    W klimatroniku dmuchawa jest sterowana tranzystorem : HUF75343P3 -75343P- TO220 ( 55V 75A/270W )

    Niestety oryginalne padają z powodu przepięć i dlatego warto zainwestować w inne o wyższym dopuszczalnym napięciu np:
    IXFH76N07-11-ND (70V 76A)

    A skąd przepięcia ?
    - luzy na wirniku, kończące lub zacinające się szczotki co powoduje iskrzenie czego efektem jest przebicie/zwarcie na tranzystorze.
    Wtedy dmuchawa chodzi cały czas nawet bez stacyjki, więc na pewno poprzedni właściciel wyjął bezpiecznik, bądź rozpiął połączenie.
  • Poziom 9  
    O fajnie, dzięki za podpowiedź, tylko ja mam klimatronika to podobno jak ten moduł siada to wogule nie wieje natomiast przy starszych rocznikach ze zwykłą klimą jak pada moduł top wtedy wieje cały czas na najwyższym biegu.
    Może moja podpowiedź sie komuś tez przyda.
    Dzięki, pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Źle Cię poinformowano, są dwie opcje:
    1. klima manualna - dmuchawa sterowana przez rezystory przełącznikiem obrotowym
    2. klimatronik - dmuchawa sterowana "modułem" w którym elementem wykonawczym jest podany wcześniej tranzystor, który się po prostu wymienia.

    I jedno i drugie znajduje się za schowkiem pasażera z przodu.

    Rocznik (po liftingu z 2001r.) nie ma nic do tego.
  • Poziom 43  
    Zbychul napisał:
    Źle Cię poinformowano, są dwie opcje:
    1. klima manualna - dmuchawa sterowana przez rezystory przełącznikiem obrotowym
    2. klimatronik - dmuchawa sterowana "modułem" w którym elementem wykonawczym jest podany wcześniej tranzystor, który się po prostu wymienia.

    I jedno i drugie znajduje się za schowkiem pasażera z przodu.

    Rocznik (po liftingu z 2001r.) nie ma nic do tego.

    W starym voyagerze opornica jest od strony komory silnika więc ma znaczenie, który rocznik
  • Poziom 20  
    To też dlatego napisałem, że po 2001r. !!!
  • Poziom 25  
    michabu napisał:
    O fajnie, dzięki za podpowiedź, tylko ja mam klimatronika to podobno jak ten moduł siada to wogule nie wieje natomiast przy starszych rocznikach ze zwykłą klimą jak pada moduł top wtedy wieje cały czas na najwyższym biegu.
    Może moja podpowiedź sie komuś tez przyda.
    Dzięki, pozdrawiam.

    Jeżeli nie działa w ogóle opuść schowek pasażera i zobaczysz sterownik dmuchawy. Masz tam 5 przewodów. Na dwóch grubych musisz mieć prąd i masę a na trzecim cienkim jest sterowanie. Jeżeli silniczek na krótko działa i sterowanie na cienki przewód jest(od 2v do 8v chyba) to na bank masz walnięty ten sterownik. Temat ostatnio przerabiałem i też nie dmuchało wcale. Nowy z serwisu Chryslera 360zł także nie ma co się bawić w używki.
  • Poziom 12  
    Posłuchaj "Zbychul" i wymień ten tranzystor i wyjdzie taniej tylko sprawdz silnik dmuchawy wcześniej czy to nie on jest winowajcą
  • Poziom 9  
    Tranzystor bym wymienił bez problemu ale poprzedniemu właścicielowi ktos juz lutował tą płytkę i wygląda to tak jakby to robił lutownicą o grocie 5mm :). NIe do naprawienia. Zamówiłem nowy modół, czekam na dostawe. Napięcie zmienia się jak pisali wyżej, powinno byc ok.
  • Poziom 10  
    Witam. Czy zamiast tego mosfeta IFX można użyć IRFP2907?
  • Poziom 11  
    HUF75343P3 -75343P- TO220 ( 55V 75A/270W 0.009om )
    jest zamienny - idealnym , bardziej odpornym na przepięcia odpowiednikiem jest
    HUF75545 (80V 75A/ 270 W 0.0082om
    dostępny rownież na Allegro