Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 1223 1998r - kody usterek

06 Kwi 2011 11:55 14994 10
  • Poziom 12  
    Samochód jak w temacie. Potrzebuje pomocy z rozszyfrowaniem kodów usterek. Świeci mi się kontrolka EDC i ABS. Chciałbym to naprawić bo strach jeździć.
    Za każdym razem po włączeniu zapłonu włącza mi się błąd FR 0 4041

    Spisałem resztę z kompa:

    FR:
    F01 0 4041
    F02 0 1723
    F03 0 2120
    F04 0 3130
    F05 0 0114

    ABS:
    F01 1 4345
    F02 1 4340
    F03 1 4348
    F04 0 4147
    F05 0 4247

    INS:
    F01 2 2204
    F02 - 3904
    F05 a 0 3720

    Czy te błędy da się jakoś wykasować po usunięciu usterek? Czy potrzebny jest do tego komputer i interfejs, czy można to zrobić z poziomu przycisków w aucie?


    Nikt nie odpowiada... Może potrzebne jakieś dodatkowe info?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    harry99 napisał:


    Czy te błędy da się jakoś wykasować po usunięciu usterek? Czy potrzebny jest do tego komputer i interfejs, czy można to zrobić z poziomu przycisków w aucie?


    Jeśli usuniesz wszystkie usterki, to jak najbardziej da się wykasować, niestety jedynie testerem diagnostycznym. A na początek, to najpierw wykasowałbym usterki, pojeżdził chwilę, znów podłączył i dopiero bym się zajmował naprawą/usuwaniem usterek, bo wydaje mi się, że niektóre są "stare" i nie koniecznie problematyczne na dzień dzisiejszy. Pozdrawiam.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Aha i co do błędu "F02 0 1723 ", to zanim będziesz wymieniał czujnik luzu "N", to najpierw sprawdż porządnie wiązkę czy nie przetarta kolo skrzyni do ramy, to często tam były problemy.
  • Poziom 9  
    Kolego a gdzie szukać tego błędu FR 4041. Sygnał klemy W nieprawidłowy.
  • Spec od Mercedesów
    Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się pasek. Jeżeli jednak (na przykład) pojawią się kłopoty z ładowaniem, to impulsy z alternatora zaczną zanikać i pojawi się błąd klemy W (pomimo że jakieś tam ładowanie jeszcze jest). To oczywiście przykład, bo powody mogą być różne. Żeby jednak porównywanie tych dwóch sygnałów przebiegało właściwie konieczne jest tzw. "nauczenie klemy W" - np. będzie inna średnica rolki alternatora i już będzie inna częstotliwość. Tak więc w czasie nauczania (np. przez komputer serwisowy) informujemy układ że dane częstotliwości mają być przyjęte jako stan prawidłowy. Tak więc sprawdzanie zaczynamy po pierwsze od podejrzenia w wartościach aktualnych prędkości obrotowej z silnika i z alternatora (powinny być równe i stałe - wahanie najwyżej do pojedynczych obrotów) a następnie w przypadku stałej odchyłki przeprowadzamy nauczanie.
  • Poziom 9  
    A jak możesz to powiedz mi jeszcze czy te obroty da się sprawdzić wchodząc przez przycisk system do tego FR i porównać wartości. I powiedz jak potem w razie czego nauczyć.
  • Spec od Mercedesów
    Nie słyszałem o nauczaniu z klawiszy licznika. Tylko komputer.
  • Poziom 9  
    Witam
    Dołaczam się do prośby o rozszyfrowanie błędów w Atego 1223

    MR 5026
    MR 5027
    MR 5126
    MR 5227

    Z góry dziekuję za odpowiedź
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    iinkaa napisał:
    Witam
    Dołaczam się do prośby o rozszyfrowanie błędów w Atego 1223

    MR 5026
    MR 5027
    MR 5126
    MR 5227

    Z góry dziekuję za odpowiedź


    ja również mam ten sam problem prosze o szybką pomoc