Hej,
Szukałem w archiwum i nie znalazłem.
Mam bowiem starego Land Rover 109 z instalacją 24v. Mam co prawda przetwornicę 24v na 12v ale podczas pracy nieźle się grzeje i wolę używać wyłącznie do ładowania telefonu lub cb.
Chciałbym jednak zamontować normalne (12v) gniazdo do przyczepki. Na logikę każdy przewód do istniejącego już gniazda zasila 24v. Czy mogę wstawić jakiś opornik zmniejszający napięcie na 12v??
To samo tyczy się oświetlenia.. żarówki 24v są fajne ale nie zawsze dostępne na każdej stacji. Czy mogę idąc tym tropem powstawiać układ zmieniający napięcie na 12v przed każdą żarówką?
Przepraszam jeśli pytania wydają się idiotyczne ale w elektryce samochodowej jestem laikiem. I uprzedzam pytania dotyczące zmiany całej instalacji na 12v, że nie jestem tym zainteresowany bowiem głównej podzespoły (rozrusznik, alternator itp.) są na 24v.
Szukałem w archiwum i nie znalazłem.
Mam bowiem starego Land Rover 109 z instalacją 24v. Mam co prawda przetwornicę 24v na 12v ale podczas pracy nieźle się grzeje i wolę używać wyłącznie do ładowania telefonu lub cb.
Chciałbym jednak zamontować normalne (12v) gniazdo do przyczepki. Na logikę każdy przewód do istniejącego już gniazda zasila 24v. Czy mogę wstawić jakiś opornik zmniejszający napięcie na 12v??
To samo tyczy się oświetlenia.. żarówki 24v są fajne ale nie zawsze dostępne na każdej stacji. Czy mogę idąc tym tropem powstawiać układ zmieniający napięcie na 12v przed każdą żarówką?
Przepraszam jeśli pytania wydają się idiotyczne ale w elektryce samochodowej jestem laikiem. I uprzedzam pytania dotyczące zmiany całej instalacji na 12v, że nie jestem tym zainteresowany bowiem głównej podzespoły (rozrusznik, alternator itp.) są na 24v.