Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane I phII (lift) 2002 kombi - uszkodzone pas tylni

06 Kwi 2011 19:43 2234 3
  • Poziom 11  
    Witam,
    Na wstępie chciałem przybliżyć problem w jaki sposób urwał mi się tylni prawy pas bezpieczeństwa. Starsza osoba pewnie parę razy okręciła go wokoło ponieważ gdy wychodziła z auta przytrzasnęła go. Jako że tak sobie tam zwisał i był bardzo wyciągnięty natrafił na oponkę która tak go pociągnęła że się urwał biedak.

    Wszedłem na allegro i zakupiłem takowy, także do kombi - wizualnie pasował jednak jak wykręciłem stary okazało się że posiada jak sądzę tzw. "napinasz pirotechniczny". A zakupiony pas nie posiada takowego. Jak szybko zauważyłem przełożyć się napinacza nie da więc mam możliwość:

    1) zakupu nowego pasa - w tej chwili brak takiej wersji na allegro.
    2) wkręcenie tymczasowo zakupionego pasa i uzupełnienie napinacza rezystorem.

    Wie ktoś może jakiej wartości powinnien być rezystor i jakiej mocy?? (na stykach złączki w pasach jest ok. 0 Ohm). A moze można pod CLIP-em wyłączyć ten napinacz żeby nie świeciły mi się kontrolki AIR BAG + service??
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Można tymczasowo wyłączyć komputerem ten napinacz, co do rezystora to na forum raczej nikt nie odważy się udzielić takowej informacji.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za tak szybką odpowiedź. Może ktoś mnie uświadomić bo nie bedę ukrywał że widzę dwa pasy i zadaje sobie pytanie dlaczego ja mam napinacz a ten drugi nie. Z tego co czytam to z tylu megane nie zawsze wkłada pasy z napinaczem. Rozumiem że ten napinacz piro jest lepszy i pewnie droższy ale jest jakaś różnica w działaniu tych dwóch pasów??

    rozumiem że warto kupić napinacz pirotechniczny
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam
    Oczywiście że różnica jest. Obydwa pasy w momencie zderzenia zablokują się aby przytrzymać osobę która się w nie zapięła, ale ten z napinaczem zostanie dodatkowo naciągnięty właśnie przez ten napinacza. Ma to na celu skasowanie luzu powstającego na pasie od chwili uderzenia pojazdu w przeszkodę do momentu zablokowania się pasa i lepsze przytrzymanie pasażera.

    Pozdrawiam