Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uniden UBC 69 XLT-2, pytanie o antenę bazową...

Grota112 06 Kwi 2011 21:28 6486 17
  • #1 06 Kwi 2011 21:28
    Grota112
    Poziom 8  

Witam Szanownych Państwa. Jestem posiadaczem skanera Uniden UBC 69 XLT-2 posiadam antenę teleskopową ale w zasięgu jej pracy to jeszcze nie to czego potrzebuję:D Mianowicie nie znam się na elektronice i stąd głupie pytanie, czy ktoś może wiedzieć z ilu kilometrów może mi ściągać taka antenka:

http://cbradio.bazarek.pl/opis/2213718/szerokopasmowa-antena-stacjonarna-do-skanerow-.html

Parametry techniczne :
    Częstotliwość : 26 -1300 Mhz
    Impedancja 50 Ohm

Czy ona wgl. się nadaje, może ktoś zaproponuje lepszą ? Proszę nie piszcie o robieniu swojej bo nie podołam temu wyzwaniu :) Antena bazowa zamieszczona miała by być na wysokości około 7 metrów na kolanku od anteny satelitarnej oddzielonej gumą aby nie przewodził prąd na kolanko. Pomożecie ? Z góry bardzo wam dziękuję :)

0 17
  • #2 07 Kwi 2011 11:51
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda

Sądzę że ta antena będzie dobra do twoich potrzeb, jako do samego nasłuchu. Oczywiście nie jest to idealne wyjście, ale wystarczające. Teoretycznie powinno być kilkanaście przełączanych anten każda na inny wycinek pasma co praktycznie trudne do zrealizowania na tak szerokiego paśmie.

0
  • #3 07 Kwi 2011 12:04
    internick
    Poziom 33  

W terenie wiejskim ta antena się sprawdzi w 100%. W mieście oprócz wzbudzonych wzmacniaczy, młynków do kawy, mikserów i innych tego typu urządzeń niewiele poza zakłóceniami odbierzesz w dobrej jakości. Może na początek zrobisz jednak dipol półfalowy? To kilkadziesiąt minut pracy, a efekt nieporównywalny do anteny z zestawu. Jego wykonanie jest banalnie proste.

0
  • #4 07 Kwi 2011 14:06
    kriss51

mantoch napisał: