Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siemens Charge CP700A 22 kW - stacja szybkiego ładowania EV, specyfikacja

danielde 07 Kwi 2011 00:49 2175 3
  • Siemens Charge CP700A 22 kW - stacja szybkiego ładowania EV, specyfikacja
    Siemens wprowadził niedawno na rynek nową stację szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (EV), która potrafi całkowicie naładować przeciętny akumulator pojazdu elektrycznego w czasie jednej godziny.

    Konstruktorzy stacji Charge CP700A, należącej do nowej serii urządzeń, wzięli pod uwagę potrzeby wzrastającej liczby posiadaczy aut elektrycznych i podwoili moc wyjściową urządzenia do 22 kW, przez co o połowę zmniejszony został czas ładowania akumulatora. Dodatkowo, niemieccy projektanci zadbali o zabezpieczenie stacji przed wandalami oraz wyposażyli ją w opcję podłączenia do systemu zdalnego nadzoru, dzięki czemu może być wykorzystana jako część inteligentnej sieci. Umożliwia to między innymi zdalne zarządzanie natężeniem prądu ładowania za pośrednictwem centrum kontroli. Poza tym, podczas procesu ładowania wtyk pojazdu zabezpieczony jest przed przypadkowym wyciągnięciem przewodu.

    Stacja w trójfazowym trybie ładowania generuje moc 22 kW przy natężeniu prądu równym 32 A i ładuje przeciętny akumulator w czasie jednej godziny. Poza tym Charge CP700A pracuje w trybie trójfazowym 14 kW/20 A oraz jednofazowym 3.7 kW/16 A.

    Warto wspomnieć, że podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, które odbyły się w marcu, firma RWE zaprezentowała stację ładowania o mocy 22 kW w ładowaniu trójfazowym oraz 50 kW przy prądzie stałym.

    Specyfikacja Siemens Charge CP700A znajduje się TUTAJ.

    źródło:Link, Link

  • #2 07 Kwi 2011 01:10
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  
  • #3 07 Kwi 2011 09:15
    seba_x
    Poziom 31  

    Jeszcze nie , teraz właściciele aut elektrycznych wożą ze sobą przejściówki :lol: , albo szukają firmowych stacji ładowania .

  • #4 07 Kwi 2011 20:16
    RitterX
    Poziom 36  

    Nie interesowałem się poki co szczególami takiej stacji. Mniejsza o te 32A prądu ładowania jak sobie to układ elektroniczny "rozkłada" na poszczególne sekcje akumulatora. 1h także mnie zbytnio nie przeraża jak i akumulatorów LiPoFeP. Ale jestem ciekaw jak to jest z tymi "przejściówkami". Wszak licząc z mocy i prądu napięcie rzędu 230V to nie w kij dmuchał a na dodatek odłączenie ręczne "z hebla" mogłoby nawet w przypadku prądu przemiennego być bardzo ciekawe zarówno dźwiękowo jak i wizualnie. O prądzie stałym nie wspominając. Drugą sprawą jest sposób mocowania łącza tak by styki odpowiednio do siebie wzajem przylegały. Czyżby był łącznik elektromagnetyczny, który umożliwia rozłączenie jedynie "z klawisza"?

  Szukaj w 5mln produktów