Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 1,8 16V, Pali na 3 cylindry

trike3 07 Apr 2011 07:50 16151 70
  • #1
    trike3
    Level 15  
    Witam

    Mam poważny problem z samochodem. Opiszę dokładnie co jest i co podejrzewam, może ktoś z szanownych kolegów podpowie co robić.
    Samochód Peugeot 406 1,8 16V, jeździł około 3 lat i zawsze było tak, że jak był zimny to palił na 3 cylindry, po zagrzaniu wszystko ok. Gość zagotował mocno silnik i padła decyzja o wymianie silnika, wykonałem w/w i co mnie zwaliło z nóg samochód nadal na zimno pali na 3 cylindry. Na początku myślałem że to kwestia elektroniki, ale wygląda na to że się mylę :(. Wymienione świece, cewka, przewody, efektu zero. Ostatnio znalazłem ciekawą wskazówkę (silnik na zimno ma problem z ciśnieniem sprężania), Jeżeli wsiadamy do zimnego samochodu i kręcimy rozrusznikiem to słychać że wszystkie cylindry pracują (jest sprężanie). Po odpaleniu autko pochodzi chwile i zgaśnie, po czym kręcąc silnikiem nawet bez zapłonu słychać, że jeden cylinder przepuszcza i nie ma sprężania. Po odpaleniu jak autko chodzi to nie pracuje na pierwszy cylinder od strony rozrządu ( w poprzednim silniku było identycznie). Co Wy na to panowie??
    Moje spostrzeżenia.
    Wydaje mi się że problem jest z ciśnieniem oleju, wygląda na to że zbyt wysokie ciśnienie na magistrali powoduje uchylenie zaworów i w wyniku brak sprężania na cylindrze. Gość mnie kiedyś zaatakował że leje olej GM 10W40 i to może być powodem bo ma zły wpływ na popychacze hydrauliczne.



    Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać problemu ??

    Silnik z pewnej ręki, przed wyjęciem z samochodu chodził prawidłowo.

    Pozdrawiam Marcin
  • #2
    glosny83
    Level 28  
    A sprawdzane było ciśnienie oleju może podbijać kasatory i z tego ten problem.
  • #3
    trike3
    Level 15  
    Ciśnienia oleju jeszcze nie sprawdzałem.
    W sumie nie mam przyrządu, ale coś wykombinuję i sprawdzę.
    Generalnie wiele takich problemów było poruszonych na różnych forach, ale nikt nie dał odpowiedzi.

    Pozdrawiam
  • #4
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    No a jaki problem sprawdzić ciśnienie sprężania? To by wiele wyjaśniło, bo jakoś mi się nie chce wierzyć, że w dwóch silnikach są podstawione zawory. W dodatku ten drugi niby pewniak.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    kybernetes
    Level 39  
    Spotkałem się z tym problemem kilka razy, zarówno w EW7 jak i w EW10 - bardzo nierówna praca na zimnym, na ciepłym pracuje dobrze. Przyczyna padnięte popychacze. Wymiana pomogła.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    zbyniuś
    Level 26  
    Teoria ciekawa ale jak wytłumaczyć to że silnik pracuje przez ok.10 -15s normalnie a pózniej zaczyna fiksować , miałem takich kilka.
  • #9
    kybernetes
    Level 39  
    W fazie rozruchu i tuż po silnik jest inaczej sterowany wiec anomalie na cylindrach nie przekładają się w takim stopniu na jego pracę.
  • #10
    trike3
    Level 15  
    Witam

    Nie do końca.
    Sprawdzone ciśnienie na cylindrach przed odpaleniem i jest wszystko w porządku.
    Dopiero po odpaleniu i zgaszeniu ciśnienie znika :(
    Trudny temat do rozgryzienia :(
    Pozdrawiam Marcin
  • #11
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    trike3 wrote:
    Witam

    Nie do końca.
    Sprawdzone ciśnienie na cylindrach przed odpaleniem i jest wszystko w porządku.
    Dopiero po odpaleniu i zgaszeniu ciśnienie znika :(
    Trudny temat do rozgryzienia :(
    Pozdrawiam Marcin


    A co w tym trudnego?
  • #12
    trike3
    Level 15  
    No dla mnie trudny.

    Jakbym wiedział co dalej robić to nie pytałbym na forum :(.

    Wszelkie kombinacja nie przynoszą efektów, ręce opadają.

    Może podpowiecie Panowie co kombinować dalej.

    Pozdrawiam
  • #13
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    trike3 wrote:
    No dla mnie trudny.

    Jakbym wiedział co dalej robić to nie pytałbym na forum :(.

    Wszelkie kombinacja nie przynoszą efektów, ręce opadają.


    Więc co sprawdziłeś (co to za kombinacje)? Sprawdziłeś dokładnie ciśnienie? Brakuje go , na którym cylindrze? Próbowałeś wpompować ciśnienie (kompresor) do cylindra? Którędy ucieka wpompowane ciśnienie, dolotem, wydechem? Co Ci jeszcze podpowiedzieć, skoro piszesz ogólnikowo a żadnych konkretów. Masz jakąkolwiek wiedzę wogóle w tym co chcesz naprawiać? Odpowiesz na pytania, to wówczas podejmę temat dalej. Na razie pozdrawiam i życzę udanej "walki"...
  • #14
    AntyOwik
    Level 17  
    A po co pompować do silnika spalinowego sprężarką powietrze, jak on sam w sobie jest sprężarką? Po co komplikować coś, co z zasady jest proste?
    Czasem zadziwiają mnie te wasze dedukcje, wprost z kosmosu.
  • #15
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    AntyOwik wrote:
    A po co pompować do silnika


    A, żeby sprawdzić czy padła góra, czy dół ;) - witam i pozdrawiam Owika hehe.
  • #16
    trike3
    Level 15  
    Nie jestem zawodowym mechanikiem z 20 - letnim doświadczeniem, ale kilka samochodów i motocykli udało mi się już naprawić:).
    Sprawdzałem ciśnienie sprężania przyrządem wkręcanym w miejsce świecy (przyrząd sprawny).
    Efekt.
    Na kompletnie ziemnym silniku bez odpalenia sprężanie (tutaj moja gafa bo w sumie sprawdziłem tylko czy jest a nie dokładnie ile) ale było ok 14
    Po odpaleniu i zgaszeniu:
    1 cylinder (od rozrządu) ok. 4; 2 cylinder ok. 2; 3 cylinder miał nawet 0; czwarty zawsze wysoko około 16. (wyniki 3 pierwszych podanych, niestabilne (różne odczyty) Po zalaniu olejem na tłoki (znana mi choć stara metoda sprawdzenia głowicy) bez większych zmian.
    Po zagrzaniu temp silnika 90 stopni. sprężanie 16,5 na każdym cylindrze.

    Tak wyglądają wyniki testu.
    Nie posiadam profesjonalnych przyrządów żeby nabić np ciśnienie do cylindra, o których wspomniał kolega, więc radzę sobie tym co mam.

    Pozdrawiam Marcin
  • #17
    kubutek27
    Level 14  
    Przecież kolega napisał ,że silnik w poprzednim samochodzie chodził prawidłowo,więc trzeba szukać usterki w osprzęcie silnika.
  • #18
    carrot
    Moderator of Cars
    Zablokowany zawór przelewowy w pompie oleju
  • #19
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    carrot dobrze pisze, ale ja jednak zacząłbym od sprawdzenia popychaczy. Już kilka razy to przerabiałem... Tak one wyglądają:
    Peugeot 1,8 16V, Pali na 3 cylindry

    A do autora mam pytanie, jak nagrzałeś silnik, skoro kompresji brak?
  • #20
    trike3
    Level 15  
    Witam i dziękuje za podpowiedzi.

    Na początek odpowiem na pytanie :

    A do autora mam pytanie, jak nagrzałeś silnik, skoro kompresji brak?

    Odpalam silnik i chodzi na 3 cylindry do uzyskania temperatury 80 stopni, po przekroczeniu słychać jak zaczyna łapać czwarty cylinder i po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Jak już silnik raz się zagrzeje to chodzi normalnie do momentu wystygnięcia.

    W sprawie popychaczy. Temat już przerabiałem i mam nadzieję że dobrze.
    Każdy został rozebrany przepłukany olejem i zamontowany ponownie.
    Przed założeniem zakręciłem silnikiem bez popychaczy w celu przepłukania kanałów olejowych.

    Pozostaje kwestia pompy, która zresztą brałem pod uwagę i mam nawet drugą przygotowaną do wymiany.

    Najpierw wolę jednak upewnić się że to to.

    Pozdrawiam Marcin
  • #21
    gino5
    Level 11  
    witam
    Pierwsze pytanie czy ten nowy silnik sprawdzałeś tez gdy był zimny czy tylko jak ciepły?
    zamontowałeś kompletny z przepustnicą?
  • #22
    trike3
    Level 15  
    Witam ponownie.

    Wszystkie wyniki testów które podałem w powyższych postach dotyczą "nowego" silnika.

    Sprawdzany był na zimno, ciepło.

    Silnik był bez osprzętu, (przepustnica z kolektorem została stara)

    Pozdrawiam Marcin
  • #23
    zbyniuś
    Level 26  
    Wszystko wskazuje na popychacze , pompa ma zawór nadciśnieniowy ale jak silnik stoi to ciśnienie oleju 0 , jak kręcisz rozrusznikiem to ciśnienie jest niewielkie ,no i jak pisał georgesgr nawet 20 at nie podniesie zaworu.
  • #24
    trike3
    Level 15  
    Czy jest możliwość sprawdzić popychacze po rozebraniu w/w ??
    Widać czy jest zużyty, czy dobry ?


    Pozdrawiam Marcin
  • #25
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    jak pisał georgesgr nawet 20 at nie podniesie zaworu.

    Podniesie, podniesie, miałem parę przypadków
    Jaki masz problem podpiąć mechaniczny manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju i sprawdzić co się dzieje
  • #26
    AntyOwik
    Level 17  
    Można, teoretycznie, w łapkach. Ściśniesz lipa, nie ściśniesz powiedzmy dobry. Diagnoza lipna ale widać chęci wielkie.
  • #27
    gino5
    Level 11  
    Witam
    Jeśli z kompresja na zimnym silniku jest wszystko ok a podczas pracy nie słychać popychaczy.
    Sprawdził bym czujnik temperatury silnika ten zielony i sonda lambda może być uszkodzona.

    Przed wymiano poszczególnych elementów, lepiej udać sie na komputer by sprawdzili co tak naprawdę boli silnik.
    Gdy sterownik dostane blednę dane może nieźle zamieszczać w pracy silnika.
  • #28
    stefanscorpio
    Level 20  
    Witam! A na jakim oleju silnik powinien pracowac i jaki jest teraz w ukladzie? Zmiana lepkosci i gatunku srodka smarnego moze tak skutkowac.Pozdrawiam.Stefan.
  • #29
    AntyOwik
    Level 17  
    Nie może, nie twórzcie mitów. Każdy dopisek trolla od tej pory będzie automatycznie raportowany do wszystkich moderatorów. Takiego sobie bota założyłem.;)
  • #30
    trike3
    Level 15  
    Reasumując jedyne co mi do głowy przychodzi to podnoszenie zaworów, ewidentnie po odpaleniu i zgaszeniu zimnego silnika fura traci kompresje na jednym cylindrze.

    Nie mam do niej teraz dostępu bo gość wyjechał, ale jak wróci obiecałem że zaczniemy naprawiać od nowa :(

    Pozdrawiam Marcin