Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT PUNTO II - Montaż radiowego sterownika zamka centralnego

drecko 07 Kwi 2011 16:43 22143 0
  • #1 07 Kwi 2011 16:43
    drecko
    Poziom 9  

    Witam wszystkich,

    Chciałbym opisać po jak zamontować radiowy sterownik centralnego zamka do fiata punto 2 generacji z fabrycznym centralnym zamkiem sterowanym z kluczyka. Mianowicie zamki w punciaku są sterowane masą, więc sterownik zamka trzeba tak ustawić aby na zamknięcie i otwarcie podawał impulsy masy.

    Postaram się wypisać w punktach co się gdzie znajduje:)

    STEROWANIE ZAMKÓW:

    Sterowanie zamków można znaleźć z wiązce, która wychodzi z bodykompa ( tam gdzie są bezpieczniki ) z lewej strony na dole ( jest to czarna kostka w samym lewym dolnym rogu ). Tam trzeba wyszukać sterowanie zamka w następujący sposób:
    - Bierzemy próbnik ( taki przyrząd który ma w środku żaróweczkę i z jednej strony ma ostrą końcówkę, którą używamy do wbijania w kabelek:) a z drugiej ma kabelek zakończony żabką - 3 zł w sklepie :))
    - Żabkę próbnika podpinamy do masy ( może to być śruba od silniczka wspomagania ), a ostrą końcówkę wbijamy w kabelki i sprawdzamy na którym zamki się otworzą, a na którym się zamkną - nic prostszego:). W tej wiązce są grubsze i cieńsze kabelki – sterowanie jest na tych cieńszych – u mnie to były:
    * Czarny z białym paskiem – ZAMKNIĘCIE
    * Czarny z niebieskim paskiem – OTWARCIE

    UWAGA - Kolory mogą się różnić ( tak to jest w fiatach )

    KIERUNKOWSKAZY:

    Najwygodniej można się podpiąć w wiązce, która idzie pod plastikiem w progu od strony kierowcy.

    - Odkręcamy 2 wkręty, które trzymają plastikową osłonę progu
    - Delikatnie ją podnosimy aż wyskoczy z zatrzasków – po zdjęciu ujrzymy grubą wiązkę przewodów biegnącą w tył auta.
    - szukamy w niej przewodów :
    * RÓŻOWY
    * RÓŻOWY Z BIAŁYM PASKIEM
    - Będą tam 4 takie przewody i one są od kierunkowskazów – po 2 przewody na jedną stronę kierunkowskazów.
    - Gdy już je odnajdziemy to włączamy zapłon, następnie lewy kierunkowskaz i sprawdzamy próbnikiem na którym z tych kabli pojawia się napięcie w rytm migania kierunkowskazu. Gdy znajdziemy lewą stronę, to w taki sam sposób szukamy prawą stronę także w tych różowych kablach.

    ZASILANIE:

    * Czerwony kabelek ( czyli + ) podłączamy pod wyjście z stałym napięciem, które znajduje się w listwie bezpiecznikowej nad czerwonym grubym kablem ( jest tam wyjście na wsówkę )
    * Czarny kabelek ( czyli - ) podłączamy pod tylną śrubę przy dźwigni od podnoszenia pokrywy silnika ( odkręcamy nakrętkę – klucz 8 – na kabelek z centralki zakładamy końcówkę z oczkiem zakładamy na śrubę – przykręcamy tą nakrętką i działa

    Mam nadzieję, że ten opis chociaż trochę ułatwi Wam zamontowanie sterownika w waszym punciaku :)

    Pozdrawiam i życzę pomyślności w montowaniu