Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SIGNAL FM7 - odpowiednie kwarce

07 Kwi 2011 19:09 2938 10
  • Moderator na urlopie...
    Drodzy Koledzy!
    Na co dzień zajmuję się mikrokontrolerami, w dziedzinie radia jestem prawie zielony, dlatego z góry przepraszam za brak fachowości.
    Ale do rzeczy. Trafił ostatnio w moje ręce zestaw SIGNAL FM7 (Nadajnik+antena,Odbiornik, 3 serwa, kwarce). Zestaw nie był nigdy używany, ale ma pewne braki:
    1. brak akumulatorów
    2. pomylone kwarce (z niewyjaśnionych powodów do zestawu włożono kwarce z kanału 9 dla nadajnika, a dla odbiornika 19)
    i teraz mam takie pytania:
    ad. 1. Czy mogę początkowo zasilać nadajnik z sieci 230V przez zasilacz stabilizowany? Czy też zakłócenia z sieci będą uniemożliwiały pracę zestawu?
    ad. 2. Tu nieco większy problem - gdzie dostać odpowiednie kwarce, lub ewentualnie jak inaczej rozwiązać problem braku odpowiednich rezonatorów?
    Z góry dziękuję za wszelkie porady
    Jeśli trzeba by było to mam instrukcję (ręcznie pisane tłumaczenie z j. niemieckiego) i schemat wszystkich elementów (nadajnika, odbiornika i sterowników serw)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tu jest temat o tej aparaturze, są tam opisane jakie kwarce muszą być. Dodam że w odbiorniku powinno się uwzględnić pcz. Oczywiście że można zasilić to z zasilacza sieciowego, stabilizowanego o napięciu 4,5V.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic697518.html

W nadajniku kwarc powielany jest 2x więc chcąc mieć czestotliwość 27,00MHz musisz mieć kwarc 13,500MHz w odbiorniku chcąc odbierać 27,00MHz trzeba zastosować wzór. 27,00-465KHz=26,535. Tak możesz przeliczyć kwarce na inny kanał np. 27,100MHz.
    Dzięki za info, ale tak: