Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C - problem z instalacja LPG

03 Nov 2004 11:55 3755 7
  • Level 10  
    Moj problem dotyczy instalacji wielopunktowego wtrysku gazu firmy KOLTEC ( chyba jakias holenderska firma). Dotyczy on zjawiska samoczynnego przelaczania sie instalacji na prace na bezynie, podczas gdy zaczela juz pracowac na gazie. Instalacja zostala zalozona w momencie kupna samochodu w autoryzowanej stacji serwisowej Opel. Bylo to jakies 1,5 roku temu. Juz 1-go dnia po odebraniu samochodyu zaczely sie problemy, samochod nie chcial pracowac na gazie. Po wizycie w salonie i regulacji na jakies 3 miesiace byl spokoj, a potem sie zaczelo i trwa to do dzis. Co 2 tydodnie jestem w serwisie , cos tam reguluja i nic sie nie poprawia, po jakims czasie problem powraca. Samochod po uruchomieniu na benzynie, gdy sie juz rozgrzeje,przelancza sie na gaz(czyli normalnie jak ma to sie dziac) i wtedy od razu lub tez po jakims czasie nastepuje ponowny powrot do pracy na bezynie. Niekiedy po 1 min, niekiedy po 10 min, roznie. Po kazdej z regulacji dzialo sie to rowniez w roznych sytuacjach. Np. w zimie wszystko bylo ok dopoki nie przekraczalo sie 80km/h, wowczas nastepowalo przelaczenie( wowczas pomogla regulacja i osloniecie reduktora tektura, bo ponoc na niego wiało!!!), innym razem przelaczanie nastepowalo gdy samochod schodził z obrotów, w innych przypadkach nie zaobserwowalem jakiejs prawidlowosci. Samochod jest regularnie serwisowany, wg ksiazeczki przegladow w serwisie Opla gdzie zakladalem gaz. Probowalem tez tankowac gaz w roznych zrodlach myslac ze moze to przyczyna zlego paliwa, jednak bez rezultatow. W samochodzi wymieniane sa regularnie filtry gazu, wymieniony zostal zawor na butli bo sie zepsul. W ostatnim czasie dochodzilo czesto do zapalania sie kontrolki emisji i nie chciala gasnac. Bylem z tym pare razy w serwisie ale chyba mi ja po prostu wylaczali i tyle. Bylem w koncu u znajomego mechanika i sprawdzil ze to dotyczy zlego spalania na 1 cylindrze i ze moze byc uszkodzony wtryskiwacz. Jak bylem z tym w serwisie to stwierdzili ze uszkodzona jest sonda lambda i ja wymienili. Kontrolka nie swieci sie juz od 8 dni ale z gazem dzieje sie to samo, tak jak wczesniej. Poza tym przelanczaniem instalacja pracuje prawidlowo, samochod jest mocny i nie ma problemow z obrotami. Wydaje mi sie ze skoro instalacja zostala zalozona prawidlowo to przeciez musi byc jakies logoczne wytlumaczenie tego co sie dzieje. Na to ze dowiem sie tego w serwisie juz nie licze. Moze ktos wie o co moze chodzic, lub zna miejsce gdzie sie tego bede mogl dowiedziec (jestem z okolic Krakowa). Jak bym wiedzial co to jest to zarzadalbym wymiany tej czesci i juz. Blagam o pomoc bo jestem w tym blednym kregu juz od roku, a za pól roku konczy mi sie gwarancja. Na instalacji przejechalem juz 60 000km. Z góry dziekuje za pomoc :)
  • Level 26  
    Zacznijmy od tego, że z tą sondą to 2 problemy nałożyły się, ale nie mają ze sobą nic wspólnego. Komputer od gazu może przełączać na benzynę w przypadku: spadku temperatury cieczy chłodzącej poniżej zaprogramowanej wartości, podwyższenia obrotów powyżej zaprogramowanej wartości (np 6000, co staje się niebezpieczne) i złego styku na przewodach zasilania komputera gazu.

    Jeśli ludzie z serwisu mając przed sobą laptoka z programem do inst. gazowej nie wiedzą co się dzieje to są matołami. Na wizualizacji komputra LPG widać w czym problem, więc znalazłeś kiepskich amatorów-serwisantów.

    1) Czuję, że będzie cię ostatecznie czekała wymiana komputra od gazu i wtedy wszystkie problemy znikną, bo przyczyną może być ZIMNY LUT w sterowniku gazu, czyli uszkodzony komputer gazu.

    2) Może oczywiście być jakiś styk luźny, zaśniedziały i zanika NAPIĘCIE ZASILANIA LPG ale i to jest do znaleznienia. Może się to dziać przypadkowo, ale sprawdzając przewody: masa, +12, zasilanie cewki WN, sygnał cewki WN, znajdziesz przewód uszkodzony albo marny styk.

    Opisz jeszcze, czy po wyrzuceniu na benzynę szybko wraca na gaz...
  • Level 10  
    Po przezuceniu na benzyne moge sobie jechac do Hiszpani, a i tak sie nie przelaczy samo na gaz. Jedynym wyjsciem jest "reczne" przelaczenie na benzyne, a nastepnie z powrotem na gaz. Wowczas samochod przelaczy sie na gaz szybko i normalnie, tak jak sie to dzieje po jego uruchomieniu. Problem z tym ze po jakims czasie moze znow sie przelaczyc na benzyne i jazda samochodem staje sie zabawa: wlacz, wylacz,wlacz.... itd. Co do serwisantow to chetnie bym ich zmienilale wowczas za wszelkie regulacje bede palcic z wlasniej kieszeni, choc wyglada ze nie ma juz innego wyjscia bo ci w oplu chyba sobie z tym nie poradza.
    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ma znaczenie miejsce umieszczenia reduktora w komorze silnika( to a propos tej temperatury plynu chlodzaczego). Moj jest umieszczony z przodu, kolo reflektora, moze to ma wplyw na przelaczanie sie w zimie przy wyzszych predkosciach. W samochodzie ojca jest zwykla instalacja gazowa i reduktor jest schowany za akumulatorem, kolo kolumny zawieszenia i nie ma z nim zadynych problemow.
    Wracajac do opla. Z jakimi kosztami moze sie wiazac wymiana komputera od gazu. Nie da sie go jakos na nowo zaprogramowac?? A moze przestawic w inne miejsce reduktor, zeby nie byl na takim "wygwizdowie "jak jest obecnie(kolo chlodnicy). A moze zaprogramowac inne temperatury dla cieczy chlodzacej, moze tu tkwi problem.
    Czyli reasumujac, jesli nie znajde jakiegos "szczelonego" polaczenia to mam rzadac wymiany komputera?
    A tak na marginesie. O co chodzi z tym "zimnym lutem", jaka moze byc przyczyna uszkodzenia sie komputera tak szybko, przeciez eksploatuje samochod normalnie. Jakas wada komputera czy cos innego?
    Z gory dzieki za pomoc :)
  • Level 26  
    Końputer nie jest rzeczą doskonałą, nawet fabrycznie nowy morze być uszkodzony. Jeśli chciałbyś wymieniać to nie na takie samo badziewie jakie masz, tylko na jakiś bardziej dostępny, np polecam BRC Just.

    Miejsce mocowania reduktora NIE MA ZNACZENIA. Możesz jednak poszukać czujnika temperatury przy reduktorze, czy nie jest uszkodzony. Jesli takiego nie ma to nic z reduktorem nie rób bo nie ma to żadnego sensu.

    Temperatury i wszystkie inne ustawienia oczywiście można programować, ale wątpię żeby twoi fachmani nie wiedzieli o tym i nie skorzystali.

    Z tego co piszesz o drodze do Hiszpanii to wina leży ewidentnie po stronie KOMPUTERA (np. jego programu wadliwego lub ustawień beznadziejnych), a nie po stronie styków, zasilania itp. Wymuś na "profesjonalistach" z twojego serwisu żeby zmienili końputer gazu, bo jest walnięty, ale jeśli nie zrobią tego za darmo, to jedź do gazowników i wymień komputer na innej firmy.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    komputer padł smutna prawda jeśli twoi gaziole mają monitor systemu chyba byli by w stanie ustalić uszkodenie instalacji tak jak sugerowano wyżej upieraj się przy wymianie cpu bo wygląda że od początku nie pracował stabilnie tj. prawidłowo.
  • Level 26  
    MANTA! czemu powtarzasz posty po kimś?
  • Level 10  
    Dzieki kk.2000. Wlasnie za chwile jade do serwisu i bede walczyc :). Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale teraz juz przynajmniej wiem ze to jest wina komputera. Watpie tylko czy wymienia mi na komputer innej firmy bo pewnie tylko takiej moga montowac. Wiec poki co bede chcial zeby wymienili mi to za darmo, pewnei na taki sam. Moze to cos da. Jesli to nie pomoze to juz bede dzialal we wlasnym zakresie i za swoje pieniadze :(.
    Mialbym tylko jeszcze jedno pytanko. Jaka moze byc cena samego komputera? Przykladowo tej firmy co podales, bo nie wiem na jaki wydatek mam sie szykowac:). Jeszcze raz dzieki. Zobaczymy co wywyalcze:)
  • Level 26  
    Ja kupuję instalację gazową w komplecie, wtedy w hurtowni mam dobrą cenę, a sam końputer koszetowałby ok. 250-400 zł.

    Ale oczywiste jest, że jak na gwarancji to trzeba za darmochę jechać!