Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

microsoft security essentials

08 Kwi 2011 01:09 2760 18
  • Poziom 19  
    Posiadacze oryginalnego windowsa 7 oraz visty otrzymali jakiś czas temu paczkę update z tym programem. Co o nim sądzicie? Jak sprawdzi się w roli antywirusa?


    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Szczerze mówiąc gdy go gdzieś przypadkiem zainstalowałem (opcjonalna aktualizacja), to się tylko zdenerwowałem i czym prędzej go usunąłem. Też chętnie się dowiem czy to w ogóle działać, ale raczej nikt mnie nie przekona, żebym zaczął tego używać. Jest masa dobrych antywirusów, których raczej MS nie ma szans wyprzeć z rynku.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Nie będę tutaj rozważał czy to jest dobry produkt z względu na logo, bo to głupota.

    Zainstalowałem Security Essentials na miejsce AVG, gdyż to było w najnowszej wersji, duże, napompowane, i strasznie pożerało zasoby, no i po zainstalowaniu zostałem zaskoczony mile, program chodzi sobie w tle, wykonuje skany "szybkie" dość szybko (jak na mój sprzęt), jest banalny w obsłudze (nie to że ma mało opcji, ale po prostu, nie ma reklam, i bajerów) posiada dość bogatą bazę wirusów, co ważne często aktualizowaną, i nawet dobrze sobie z nimi radzi, Jest też wygodny ponieważ aktualizuje się przez Windows Update (sam program, nie baza). Podsumowując, jeżeli nie wchodzimy na strony z rosyjskim porno to nie mamy się czego obawiać,i przy okazji komputer działa sprawniej. ;)
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Co prawda nie używam ani Visty, ani Windows 7, ale MSSE owszem i nie widzę specjalnej różnicy między nim, a innymi programami AV ("kombajny" na boku zostawmy). Tyle tylko, że po pierwsze - jestem fatalistą, a po drugie - wiem jakie są zagrozenia z sieci płynące (i do nich swe postępowanie dostosowuję zamiast wiarę pokładać w szczelność aplikacji chroniących).
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Po pierwsze, każdy wie jak dziurawy potrafi być Windows, nie wspominając już o IE. Czasem potrafili łatać niektóre dziury przez długie miesiące. Jeżeli MS nie potrafi wystarczająco dobrze zadbać o swoje główny produkt, nie chce używać czegoś, w czym MS nigdy się nie specjalizowało.

    A o jakich antywirusach mówię? Symantec, Kaspersky - nie uważam, że MS jest w stanie ich dogonić. A fakt, że MSowy antywirus jest darmowy, niestety IMHO świadczy tylko na jego niekorzyść.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    vampire86 napisał:
    Po pierwsze, każdy wie jak dziurawy potrafi być Windows, nie wspominając już o IE. Czasem potrafili łatać niektóre dziury przez długie miesiące.

    [...]A fakt, że MSowy antywirus jest darmowy, niestety IMHO świadczy tylko na jego niekorzyść.


    Tak, Microsoft wcale nie jest znany z tego że co 2 dni wypuszczają łatki (szybciej niż Apple i inne firmy) i ich nowsze przeglądarki niż IE6 (bo o niej oczywiście mówisz) są bezpieczne.

    A to dlaczego ma świadczyć na niekorzyść, jest to dodatek do systemów Windows za które Microsoft pobiera pieniądze, nie przyjmą oni inicjatywy Apple, że za wszystko musisz dopłacić.

    Poza tym zamiast tutaj komentować pooglądajcie sobie Szanowni Koledzy obiektywne testy programów AV bo na razie Wasze twierdzenia że MSE jest złe popieracie dowodami typu "jest darmowy, jest wydany przez Microsoft, jest za prosty w obsłudze" każdy ma swoje fetysze i nikt was nie zmusza do nie płacenia za program, i prostej obsługi.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    sobiech_polska napisał:
    PS. Jeśli dobrze rozumiem, to według Ciebie, gdyby Microsoft Security Essentials nie był darmowy, a kosztował np. 60 zł za roczną licencję, to może byś się nad nim zastanowił? :-P
    Pieniążki raczej by mnie nie przekonały. Ale wtedy byłoby większe prawdopodobieństwo, że po drugiej stronie stoi jakiś rozsądniejszy zespół, który dostaje pieniądze za to, że dba o moje bezpieczeństwo konkretnym programem. Już nie wspominając o supporcie itp. inaczej mówiąc płacisz-wymagasz. Tutaj wątpię czy ktokolwiek z MS by pomagał przy jakichkolwiek problemów z ich antywirusem.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Esential jest bardzo "sympatycznym" antywirusem.
    Jak juz pisano wyzej, nie trzeba absolutnie nic robic w kierunku aktualizacji samego progarmu jak i bazy wirusow.
    Program wylapuje zagrozenia (juz dziesiatki akcji wykonal) i jest coraz wyzej w rankingach programow zabezpieczajacych nasze komputery.
    Darmowy, czesto aktualizowany, wspierany przez samych wykonawcow systemu.... czego wiecej trzeba ?

    Sprawdzanie definicji wirusow jest az nazbyt czeste:

    microsoft security essentials
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Widzę, że dyskusja kwitnie...
    Moim zdaniem to, że aktualizacja jest automatyczna to niewiele znaczy, bo... chyba każdy (jak nie każdy to na pewno większość) AV posiada tę opcję. Nigdy nie byłem "fanem" Microsoftu i jego narzędzi. Nigdy z Essentialsa nie korzystałem, ale widziałem kilka testów z jego udziałem i faktycznie piął się w górę powoli. Jednak, sądzę, że w żadnym z testów nie uzyskał satysfakcjonującego wyniku i nigdy nie dorównał płatnym antywirusom. Naturalnie jego zaletą jest to, że jest darmowy i to jeden z lepszych darmowych antywirusów. Wystarczy do "normalnego" (zależy jak definiujemy normę...) korzystania z komputera. Choć przy jego wyjściu przeczytałem gdzieś opinię, iż program wysyła prywatne informacje o użytkowniku do Microsoftu. Nie chcę skłamać, ale było to zdaje się w Komputer Świat. Nie twierdzę, że to prawda, bo sam czytam KŚ czasem z przymrużeniem oka. Zależy jak kto wierzy w wiarygodność pism.
    Podsumowując: program, jak każdy inny, ma plusy i minusy, które chyba dobrze przedstawiłem. Zależy na czym komu zależy, taki wybierze AV.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jak napisałem przeczytałem to zdaje się w Komputer Świat. Z tego co pamiętam nie było dokładnie wymienione co i nie twierdze, że to, co przeczytałem to prawda.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Gusioo napisał:
    vampire86 napisał:
    Ale wtedy byłoby większe prawdopodobieństwo, że po drugiej stronie stoi jakiś rozsądniejszy zespół, który dostaje pieniądze za to, że dba o moje bezpieczeństwo konkretnym programem.

    Znaczy teraz ów zespół pracuje społecznie, dla dobra ludzkości?

    Nowy regulamin, a dalej takie głupoty.


    Może inaczej to ujmę - próbowałeś kiedyś uzyskać support od producenta jakiegoś darmowego rozwiązania? Zapewniam Cię, że nie jest to proste, o ile w ogóle możliwe. Najczęściej trzeba sobie radzić samemu, albo szukać pomocy wśród społeczności użytkowników tego narzędzia. A jeżeli płacisz firmie za jakieś narzędzie i pojawią się wyłącznie w Twoim przypadku jakieś rzeczywiste problemy, to firma będzie próbowała rozwiązać Twój problem.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    sobiech_polska napisał:
    W dzisiejszych czasach trzeba być naprawdę talentem, żeby korzystać z supportu w przypadku antywirusów. Znam mnóstwo osób, kumatych i niekumatych i nigdy nie słyszałem, żeby ktoś dzwonił do supportu z problemem. Wiele osób woli zapytać na forum lub znajomych w przypadku problemów, niż dzwonić lub pisać do supportu.


    ~20 telefonów i 5-15 maili dziennie. Wierz mi ludzie korzystają z supportu więcej niż Ci się wydaje, a szczególnie użytkownicy wersji płatnych. Twoi znajomi to jest pestka w skali kraju. Są ludzie starsi np. po 40, którzy z komputerami dopiero zaczynają i mają choć dla nas prozaiczne pytania to dla nich istotne.
    Nie wszyscy pozjadali wszystkie rozumy i urodzili się z umiejętnością obsługi komputera.
    Support to nie tylko rozwiązywanie problemów ale też pomoc w odzyskiwaniu utraconej licencji, pomoc z usunięciem trudniejszej infekcji, pomoc dla klientów biznesowych, którzy kupując licencję za grube pieniądze oczekują pomocy z softem.

    Użytkownicy wersji free też nie są porzuceni sami sobie. U nas jest np. freeforum.avg.com jest też w wersji PL i codziennie te forum odwiedzam i na wszystkie wątki użytkowników odpowiadam. Jeśli jakiś problem jest bardziej złożony to jest rozwiązywany do skutku. Trwa to czasem 2-3 dni z racji tego, że to tylko forum ale użytkownicy darmówki nie są zostawieni sami sobie.

    Od dwóch lat pracuję w supporcie AVG w Polsce.
    Nie masz zielonego pojęcia o działaniu supportu antywirusów. Znam support konkurencyjnych rozwiązań i jest u nich bardzo podobnie. Żaden użytkownik czy to free czy komercyjnej nie jest zdany sam na siebie.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto