Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO EUROSTAR skrzynia EUROTRONIC kody błędów

08 Kwi 2011 09:01 17641 29
  • Poziom 10  
    Witam,problem polega na tym ,że na wyświetlaczu świeci tylko CH a po zapaleniu silnika powinno być N. W związku z tym nie można włączyć żadnego biegu.
    Po dłuższm okresie (może 5-10 min) na wyświetlaczu pojawia się napis STOP oraz symbol KLUCZA i wtedy po uniesieniu pierścienia do włączania wstecznego biegu pojawi się błąd 17 wraz z czterema kreskami . Proszę o podanie co ten kod oznacza i o ewentualny sposób naprawy tego problemu.
    Dziękuję.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Masz problem z kalibracją siłownika sprzęgła. Cięgno jest za długie, za krótkie. Uszkodzony siłownik sprzęgła lub zużyte sprzęgło. Prawidłową regulację przeprowadza się tylko po wymianie tarczy sprzęgła na nową.
  • Poziom 10  
    Witam,dzięki za odpowiedź.
    Ale po podłączeniu awaryjnego modułu autko mogło zjechać.Można było włączyć wsteczny i do przodu.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Kolego skorp wysłałem do Ciebie wiadomość na pw.Proszę odezwij się.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Zgadza się system może pracować z tz. Limp-Home.Żeby mógł awaryjnie zjechać na pobocze
  • Poziom 10  
    To co radziśz od czego zacząć .Wymontować siłownik sprzęgła i jechać z nim do sprawdzenia ?

    Dodano po 3 [godziny] 24 [minuty]:

    Dokładnie tak jak napisałeś rozsypane jest łożysko oporowe.Muszę wyciągnąć skrzynię biegów :(
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Jak już będziesz miał skrzynię na wierzchu , oczyść i nasmaruj dobrze sworzeń widełek i pkt styku widełek z łożyskiem (najlepiej smarem molibdenowym,lub miedzianym
  • Poziom 10  
    Skrzynia wyciągnięta i zamontowana ale teraz mam kolejny problem.
    Tarcza sprzęgła została ta co była ma jeszcze ponad 9 mm grubości, nowa podobno ponad 10 mm. Łożysko dociskowe dokładnie takie jakie było sachs-a.Wszystko nasmarowane smarem miedzianym.Po odpaleniu silnika na wyświetlaczu najpierw na zmianę CH i AL i owszem tak ma być, gdy nie ma stanu powietrza,ale za chwilę pojawił się KLUCZ i STOP .Błędy które odczytałem to w kolejności 80,81,82,84,79,83.Błąd 81 wyświetlany jest razem z STOP pozostałe bez a wszystkie z czterema kreskami i KLUCZEM.
    Żadnego biegu nie można włączyć ,a po podłączeniu emergency unit za pierwszym razem po włączeniu biegu" wolny do przodu" autko ruszyło dopiero po dodaniu gazu ale za drugim i następnymi razami już rusza od razu i zatrzymać je można wyłączając silnik stacyjką .Myślę że dalej jest problem z siłownikiem sprzęgła.Może po skasowaniu błędów byłoby dobrze, a może potrzebna jest jakaś regulacja .Ale jak pisałem tarcza została ta sama i łożysko praktycznie też a więc i cięgno powinno mieć odpowiednią długość .Przed rozsypaniem się łożyska autko ruszało i jeździło ok.Proszę o dalsze sugestie dziękując za dotychczasowe.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    wszystkie dotyczą zwarcia ,więc może źle zapiąłeś wtyk kasety lub nie ma masy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    coś mi tu nie pasuje.jak masz podłączoną elektrycznie skrzynie biegów.dwie okrągłe wtyczki z prawej i lewej strony, czy tylko jedna z prawej i kaseta z prawej

    Dodano po 11 [minuty]:

    Jeżeli masz dwie wtyczki to przerwana jest gdzieś linia CAN. popraw wtyczki.

    Dodano po 6 [minuty]:

    odłącz też klemę minusową na kilka minut

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdź bezpieczniki
  • Poziom 10  
    Bezpieczniki sprawdzone,połączenia raczej też dobre, nie widzę nic podejrzanego styki czyste w kasecie.Tej wtyczki okrągłej z prawej strony niestety nie mogę odkręcić, chyba się zapiekła bo to jakiś stop aluminium i się utlenił .Tam gdzie jest taśmą zaizolowane rozleciał się pierścień też aluminiowy ale przewody wyglądają ok .Ta wtyczka z lewej się odkręca ale nie mogę zkolei wyciągnąć białej kostki, może można ją wyciągnąć tylko z prawej, więc jak wyglądają tam styki nie wiem.Klemę z akumulatora odpinałem ale plusową i nic to nie dało.Dodałem zdjęcia tych wtyczek.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    nie ,nie o te wtyki mi chodziło ,chociaż te też są ważne.Ala to już nie istotne po zdjęciach zorientowałem się jaką masz skrzynię.Czy wszystkie błędy na wyświetlaczu mają poziome kreski przed nr błędu.Możesz też skasować.

    Szczegóły kasowania nieaktywnych błędów w skrzyniach ZF EUROTRONIC 1800,2200 w załączniku.
    Załączniki:
  • Poziom 10  
    Tak wszystkie mają kreski a dodatkowo 81 ma STOP.
    Procedura kasowania działa ale po sek pojawiają się błędy ponownie więc są stałe.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    miałem taki przypadek z błędami od 80 do 83, może 84.Niestety w tamtym wypadku trzeba było wymienić kasetę EDC(silnika).Sprawdź jaszcze połączenie przewodu przy kasecie silnika.Tam powinna być złączka 2 pinowa, z wyglądu jest taka sama jak od czujników abs-u,,tylko nie pomyl z połączeniem do czujnika poziomu oleju.Gdzieś w tej okolicy-foto.

    IVECO EUROSTAR skrzynia EUROTRONIC kody błędów
  • Poziom 10  
    Połączenie sprawdzę jutro, a co do kasety EDC silnika to trochę dziwne, żeby po wymontowaniu skrzyni biegów i wymianie łożyska dociskowego sprzęgła uszkodziła się kaseta silnika.Przewody w zasadzie nie były żadne odpinane. Wtyk z kasety skrzyni odłączyłem dopiero jak pojawiły się te błędy ,ale podczas wymiany łożyska odłączyłem kasetę od skrzyni a tam była dodatkowa masa jak widać na zdjęciu. Zapłon w tym czasie nie był włączany więc i napięcia chyba były odłączone ale nie wiem bo nie mam żadnego schematu.Zastanawiam się jeszcze czy przewód ten który leci do siłownika nie mógł się uszkodzić bo siłownik był też odkręcony od skrzyni .Jest to dość gruby przewód z kilkoma chyba żyłami i może czasem tam się coś naderwało.Do sprawdzenia trudne bo przewód wchodzi do środka siłownika. Pokombinuję jeszcze jutro.A czy tą wtyczkę która jest na zdjęciu można rozłączyć i z której strony.Może tam coś zaśniedziało i przy wycofywaniu skrzyni do tyłu się ujawniło. Mam dużo zagadek do rozwiązania a czas ucieka i autko zamiast jechać stoi.Dziękuję za poświęcony do tej pory czas i jeżeli mogę to bardzo proszę o dalsze wskazówki .
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Jeżeli klemy akumulatora były podłączone - możliwe było uszkodzenie.Zasilania są również bezpośrednio z akumulatora.

    Dodano po 8 [minuty]:

    bezpośrednie idzie na pin 23 i 68 z bezpiecznika nr 6 w środkowym poziomym rzędzie
  • Poziom 10  
    A czy mógłbyś kolego wrzucic jakiś kawałek schematu z tą wtyczką której nie mogę rozkręcić .Może sprawdzę połączenia omomierzem ,oczywiście te które się da.
  • Poziom 2  
    koledzy mam mały problem ze skrzynia eurotronic w ivecu 470km polega to na tym, że wszytko jest ok do czasu. Odpalam auto jest wszystko ok podczas jazdy niewazne czy to bedzie 20min 85min czy 4 godz auto zaczyna chodzic tylko na biegach nieparzystych i mozna przelaczac tylko co 2 bieg (czy to może być od tego, że pasek ślizga i slabe ladowanie alternatora jest?? i nie dostaje tyle prądu ile musi ) wyswietlacz raz wyswietla troche niewyraznie a raz wogule od świeta pojawi sie na jakis czas klucz i jakies kreski po lewej stronie tego wyswietlacza, auto rusza dopiero po dodaniu gazu
  • Poziom 14  
    jeśli zostają nieparzyste a parzystych nie ma to ja bym zaczął od półbiegów
  • Poziom 2  
    biegi wszystkie sa ale podczas jazdy cos zaczyna wydawac sygnal dzwiekowy i auto ma tylko nieparzyste biegi po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko wraca do normy ale po jakims czasie znowu to samo czasem wyswietlacz wariuje
  • Poziom 14  
    no tak ale w automacie kolego inaczej liczy sie biegi połówka wchodzi jako bieg co drugi , po czasie masz tylko nieparzyste wiec problem jest w połówce lub instalacji pomyśl spokojnie
  • Poziom 2  
    no dzieki kolego bede myslal jeszcze nad tym zobacze jak teraz bedzie sie spisywal po naciagnieciu paska od alternatora (slizgal i byl slabo naciagniety) moze przez to nie dostawal tyle pradu ile powinien
  • Poziom 1  
    przerabiałe u siebie to samo z czasem zacznie ci się blokować całkowicie pomoże spuszczenie powietrza z układów do zera , najczęściej jest to wina wybieraka biegów na szczycie skrzyni , do wybieraka i wysprzęglika idzie wiązka do komputera z prawej strony skrzyni wjmij ją przetnij peszel sprawdz kable przecierają się o peszel turz przed kostką wiązka idzie w kształcie litery U i na tym załamaniu lubi się przetrzeć , wstaw nowe kable jeśli trzeba .
    nie wiem czy szarpie przy ruszaniu , jeśli tak to wysprzęglik ma dwie płytki jedna od łagodnego ruszania , druga od szybkiej zmiany , lub nie trzyma powietrza wysiada uszczelniacz tłoczka jeśli zrzuca tą charmonijkową osłonę to jest nie szczelny.
  • Poziom 2  
    no wlasnie jak to auto kupilem widzialem na poprzedniej tarczce ze auto jechalo 40 na godzine ale ktos tam cos pogrzebal przy tym przedemna, i wlasnie szarpie przy ruszaniu kiedys pobawilem sie joystickiem i zwiekszyl mi obroty o 100-200 obrotow i ruszal lagodniej zaraz jak spuscilem noge z hamulca on juz jechal a wczesniej wlasnie gaz musialem dac zeby ruszyl i szarpal
  • Poziom 1  
    Witam mam problem z eurostarem ,w czasie jazdy zapala sie klucz i auto nie wrzuca biegow. wyswietlaja sie kody błedow 51,61,64,65,55,16,10,54,25 .
    Czy moze ktos pomoc ?
  • Poziom 9  
    Witam mam dość złożony problem od miesiąca walczę z biegami i jak wszystko się znalazło to występuje taki problem ruszam włączam następny bieg zaczyna ciągnąc i rozłącza sprzęgło błąd 19 21. Stoi od dwóch tygodni w renomowanym serwisie i nic oni już ode mnie uciekają.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Nie wspomniałem że to model eurostar 440e43 z półautomatyczną skrzynią z 2000 roku.
    Zostało zrobione: wiązka na skrzyni rozpruta przejrzana wizualnie, przestrzelone multimetrem, wtyki w stanie bd nic podejrzanego, to samo z wiązką do kabiny, wszystkie odnalezione masy oczyszczone, na wszelki wypadek wymieniony wysprzęglik, który oprócz małego luzu nie wykazał żadnych problemów na stole, robiony był koło Błoń pod Warszawą, zespół zaworów na skrzyni z wiązką sprawdzony ok. Na postoju włącza i wyłącza do przodu do 5-tki neutral i oba wsteczne w jedną i drugą stronę. Przedtem jeśli to robiłem bez wciśniętego pedału hamulca włączając N coś dziwnie zapinało się w skrzyni i był unieruchomiony wymieniłem zawór hamulca ten od pedału i problem ustąpił na postoju wydaje się że wszystko jest w porządku. Pierwsza jazda powala optymizm i nadzieje.
    Spostrzeżenia może mało istotne: jeżeli podczas jazdy sam odpuszczę pedał gazu i nie pozwolę żeby on to zrobił zapnie bieg i dodając gazu jedzie i tak następne z redukcją nie da się tak zrobić więc od razu jest błąd i stoi, rusz dopiero po stacyjce jak zapomni o błędach 19 21.

    Serwis w żaden sposób nie może się połączyć ze skrzynią.
  • Poziom 10  
    Może masz kolego uszkodzony sterownik skrzyni ten który jest z boku po prawej stronie.
  • Poziom 9  
    Nie wiadomo kupiłem drugi po podłączeniu okazało się że w ogóle nie rusza błąd 43 64 65 ile pamiętam włożyłem ponownie stary, kupiłbym ale jak liczyć na uczciwość sprzedających.
  • Poziom 9  
    puk puk jest tam kto może ktoś wie co to za błędy 19 21 stoję od sześciu tygodni
    opis na poście z 13-06
  • Poziom 10  
    Mam sterownik .Wysłałem mój tel na pw.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Błędy 19 i21 lub 119 i 121 te są z czterema poziomymi kreskami ale jedne i drugie dotyczą włączania wolnego i szybkiego sprzęgła z tym że 19 i 21 zgłaszają zwarcie do plusa a 119 i 121 uszkodzenie mechaniczne.Sprawdź łożysko na sprzegle czy się nie rozlecialo jeżeli instalacja jest ok wymień wysprzeglik.
  • Poziom 9  
    dięki za zainteresowanie posprawdzam co napisałeś jeśli chodzi o wysprzęglik to masz na myśli siłownik czy dżwignię między siłownikiem a łożyskiem
    jeśli siłownik to został wstawiony po regeneracji i nic to nie zmieniło na starym było dokładnie to samo pozdrawiam