Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 1.8 brak napiecia wtryskiwacza

obiwoj 08 Kwi 2011 09:47 2988 14
  • #1 08 Kwi 2011 09:47
    obiwoj
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Moze ktoś by mi podpowiedział jak prawidłowo zmierzyć napięcie na wtryskiwaczu (mono- wtrysk) bo paliwko nie wtryskuje do gardzieli. Pompa podaje paliwo - sprawdzałem to odłączając wężyki od wtrysku ( przy zapłonie przez wężyki leje paliwo, wiec pompę wykluczam). Do wtyczki wtryskiwacza dochodzą 4 kable:
    1. pomarańczowy - idzie do pinu 5 ECU
    2.fioletowy - ??? nie znalazłem przejścia do ECU
    3.fioletowy - idzie do pinu 21 ECU
    4.brązowy - idzie do pinu31 ECU

    przejścia sprawdzałem miernikiem (omomierzem) na wypiętej wtyczce ECU

    Podłączając miernik do masy akumul. i drugi koniec do wtyku 3 wtyczki wtryskiwacza to przy zapłonie pojawia na 1 sek +12V i podczas krecenia rozrusznika tez +12. Ten sam objaw jest przy wtyku 2. - sa to obydwa kable fioletowe.
    +12V mam tylko sprawdzając wzgledem masy.
    Sprawdzając względem pozostałych kabli tzn 1 (pomarańcz) i 4 (brąz) wtyczki wtryskiwacza to nie znalazłem masy. Moze ktoś by mi doradził z szanownych forumowiczów jak mam to prawidłowo sprawdzić .
    Dodam ze kiedy podłącze kabelkami na krotko minus z aku do wtyku 4. a plus do 3. to wtryskiwacz wtryskuje benz. Będę wdzięczny za każda poradę.

    https://obrazki.elektroda.pl/1505808500_1302248491.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4460759100_1302248492.jpg

    0 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 08 Kwi 2011 12:10
    heretapawel
    Poziom 23  

    Wygląda to na uszkodzony sterownik,bo impuls masy jest ze sterownika. Iskra jest?

    0
  • #3 08 Kwi 2011 13:02
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    Pewnie ma gazunek ?

    pozdrawiam

    0
  • #4 08 Kwi 2011 13:52
    ociz
    Moderator Samochody

    Zamotałeś się z tym miernikiem.
    1. czujnik temperatury powietrza, pin 14 sterownika
    2. plus na wtryskiwacz, ten sam co na pompę paliwa (to raczej tu miałeś około 30ohm między 5 pinem sterownika), na schemacie mam akurat biały ale we francuzach to nie ma co się kolorami kierować
    3. sterowanie wtryskiwacza, pin 21 sterownika
    4. masa na czujnik temp. powietrza z pinu 32 sterownika

    0
  • #5 08 Kwi 2011 16:35
    obiwoj
    Poziom 9  

    Iskre mam bo jak psikne "Starterem w sprayu" do gardzieli to auto odpala. Nie wtryskuje mi benzyny i to jest problem.
    Dzieki Ociz za te dane.
    4. napisalem pin 31 ale mozliwe sie pomylilem i jest 32 w ECU tak jak napisales
    3. pin 21 -zgadza sie
    2. na zaplonie mam chwile +12V i gasnie
    1. mozliwe ze sie pomylilem i nie z tej strony policzylem i jest to pin 14 jak opisales a 5.
    O ile wiem to sterowanie wtryskiem jest poprzez mase z pinu 21 ECU a ja tam mam +12, chyba ze mam zle informacje i sie myle.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 08 Kwi 2011 16:50
    ociz
    Moderator Samochody

    Spróbuj może zamknąć i otworzyć pilotem. W moim(też 93 rok i też Bendix-Bosch) niby jest jakieś fabryczne immo powiązane z centralnym zamkiem, ale jak sprawdzałem to w żaden sposób nie blokuje możliwości uruchomienia silnika więc może to ściema jakaś, ale sprawdzić można.

    0
  • #7 08 Kwi 2011 17:02
    obiwoj
    Poziom 9  

    Juz probowalem otwierac pilotem , dodatkowo ma przy suwaku przelozen skrzyni (automat) Immobilizer na chip -wiec musze tam przytknac zeby wogole chcial zakrecic. Ten immo. sam sie uzbraja po paru minutach jak mam zaplon wylaczony wiec musze za kazdym razem ten chip przytknac. Nie wiem czy to wina Immo. ale mozesz wiesz co z tym pinem 21 ECU - ma tam byc plus czy minus

    0
  • #8 08 Kwi 2011 17:30
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak z jednej strony masz ciągle plus to wiadomo że sterowanie musi być minusem. Ale wybij też sobie z głowy że wtryskiwacz powinien się na chwilę otworzyć po włączeniu zapłonu. Tylko jak silnik kręci.

    0
  • #9 08 Kwi 2011 17:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Dodatkowo masa z ECU na wtryskiwacz jest częstotliwościowo kluczowana i trudno bedzie zmierzyć miernikiem!

    0
  • #10 08 Kwi 2011 17:43
    obiwoj
    Poziom 9  

    Ok. czyli chyba mi sie komp. skończył bo na pinie 21 jak krece rozrusznikiem mam +12V a powinna byc masa. Chyba ze moze usterka bedzie inna ( jakis czujnik ?) tak ze komp pokazuje + zamiast minus - jest to mozliwe?
    Dzieki za zainteresowanie

    0
  • #11 08 Kwi 2011 19:23
    lgrzeg
    Poziom 14  

    najlepiej sprawdzic to przez diode led i odpowiedni opornik by dzialal na 12 v. Proszty i skuteczny jak dla mnie patent

    0
  • #12 08 Kwi 2011 19:36
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    obiwoj napisał:
    Ok. czyli chyba mi sie komp. skończył bo na pinie 21 jak krece rozrusznikiem mam +12V a powinna byc masa. Chyba ze moze usterka bedzie inna ( jakis czujnik ?) tak ze komp pokazuje + zamiast minus - jest to mozliwe?
    Dzieki za zainteresowanie


    Kolega powyżej napisał Ci już, że sygnał jest kluczowany, więc powinieneś wywnioskować z tego, że zwykłym miernikiem się go nie mierzy, bo się nie zmierzy. Do stwierdzenia sygnału wystarczy zwykła dioda LED z rezystorem (lub gotowa na 12V) wpięta pomiędzy masę, a przewód sygnałowy. Do badania szerokości impulsu używa się oscyloskopu.

    0
  • #13 08 Kwi 2011 22:32
    obiwoj
    Poziom 9  

    dzięki za podpowiedzi, spróbuje to sprawdzić z ta dioda
    Ja próbowałem to sprawdzić probówka samochodowa na +12V i podczas kręcenia rozrusznikiem to mi migała lampka na kablu 3. wtyczki wtryskiwacza- ten co idzie do pinu 21.

    0
  • #15 25 Kwi 2011 22:56
    obiwoj
    Poziom 9  

    Po sprawdzeniu i zmierzeniu napiec, auto nadal nie zapala- najprawdopodobnie zepsuty komputer. Auto zostaje sprzedane w takim stanie wiec zamykam temat i dziękuje wszystkim za wypowiedzi

    0