Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson S51 - elektryka, 6V, 12V

beziak 08 Apr 2011 10:43 10527 6
  • #1
    beziak
    Level 11  
    Witam, kupiłem ostatnio simka s51. Były problemy z elektryką, ale wszystko już jest w porządku oprocz jednego. Napiecia na cewkach oprocz oswietleniowej, sterowaniem tyrystora i zaplonowej sa zanizone, tak jakby 6v. Na pelnych obrotach na zmiennym max 12V.
    Oswietleniowa ladnie daje prad na zarowke 12V. Czy moge z niej ladowac aku, podlaczyc kierunki, klakson, tylnie swiatla? Nie spale jej? Tamte daja za male napiecie jak na ladowanie, czy swiatla (poprostu bardzo slabiutko swieca). Pomozcie!
  • #2
    jack63
    Level 43  
    Mógłbyś trochę uporządkować przekazane informacje? Na razie jest totalny chaos. Napisz coś więcej o swojej, na pewno kilka razy przerabianej i nieoryginalnej instalacji.
    Jaki rodzaj zapłonu? Tam nie masz nic do mierzenia!
    Jaka cewka świateł ? Zdjęcie.
    Jaka cewka stop/ładowanie aku?
    Jaką masz podpiętą elektronikę? ELBA, prostownik, EMZA ???
    Było mnóstwo wersji elektryki w Simsonach!
    Nie możesz ładować AKU prosto z jakiejkolwiek cewki!
  • #3
    beziak
    Level 11  
    Witaj! Sprostowanie.
    1. Zaplon elektroniczny, na module zaplonowym.
    2. Nie chce rozbierac nic zeby sie dostawac do tych cewek, jezeli to ma znaczenie to 2 kable czerwony i niebieski ida do modulu. Zostaja 3 przewody, szary-czerwony, czerwony-bialy i czerwony-zolty.
    Przedni reflektor idzie prosto do czerwono-bialego(12v zarowka) i pali ja na wyzszych obrotach.
    3. czerwono-szary jest wpiety do jakiegos modulu chyba prostownika(2 tego prostownika sa niepodlaczone) i do aku.
    z aku na kierunki i klakson.
    4. czerwony-zolty idzie prosto na swiatlo stop i tylna pozycje.

    Prosze pomoz mi to wszystko uporzadkowac zeby bylo dobrze.
  • #5
    beziak
    Level 11  
    Nie mam czym zrobić zdjęć dla Ciebie. Miernik mam. Napisze tylko co jest.
    Tak więc:
    we wiązce jest 5 przewodów:
    -czerwony (do modułu)
    -niebieski (do modułu)
    -czerwony z białym paskiem (reflektor przedni)
    -szary z czerwonym paskiem (prostownik a później z prostownika aku)
    -czerwony z zółtym paskiem (stop i tylna pozycja)
  • #6
    jack63
    Level 43  
    Czy będziesz umiał odczytać schemat? Napisz!
    Jeżeli tak, to ściągnij go sobie z netu. Poszukaj, jest tego mnóstwo! Będzie łatwiej dyskutować.
    Instalacja jest źle podłączona! Oba kable (szaro-czerwony i czerwono-żółty nają być wpięte do prostownika lub regulatora napięcia świateł - EWR. Pewnie nie potrafisz rozróżnić elementów elektronicznych instalacji. Poszukaj w sklepach internetowych. Tam są zdjęcia. Będziesz mógł porównać z tym co masz.
    Ciągle powtarzasz (3 razy) niepoprawne informacje. Nie odpowiedziałeś na wszystkie pytania! Popraw się.
    Jaki to w ogóle Simson? Skuter czy zwykły?
    Jakie masz żarówki? Napięcie i moc każdej, proszę.
  • #7
    zorrrrro
    Level 11  
    nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę statorze, w simku są trzy cewki, jedna do prądu zapłonowego tak powiem druga do światła przód i tył i trzecia do ładowania akumulatora, i te cewki nie mają ze sobą nic wspólnego poza tym że muszą być sprawne by pojazd był gotowy do podróży, zapłony także były 6v i 12v z modułem (elektroniki) i z przerywaczem, by można było dojść do łady musimy sprawdzić wszystkie cewki po kolei pod względem napięciowym a dodam jeszcze że były one z różnymi watami :), co jeszcze ciekawe to to iż cewka ładowania simsona nie jest tylko jedna znaczy są wersje dwu i trzy przewodowe w zależności od stopnia zaawansowania elektronicznego naszego pojazdy i nawet jego przeróbek przez poprzedników, zatem pomiar napięcia woltomierzem lub żarówką 12v, przewód prądnicy czerwony z białym paskiem (światło tył i przód) żarówki na takie napięcie ile daje cewka 6v to żarówki 6 woltowe, cewka 12v to żarówy 12 woltowe wykluczając migacze=kierunki i niekiedy stop bo wszystko zależy czy stop mamy z aku czy z prądnicy, następny przewód czerwony z żółtym paskiem jest od ładowania aku, przewód szary=siwy z czerwonym paskiem światło i tu różnie jest stop, tył a nawet i do ładowania biorą , schematy instalacji są w książkach i necie , do puki człowiek sam przeróbek nie zobaczy to trudno powiedzieć co i jak tam nasz, zawsze możesz napisać może uda nam się znaleźć wspólny język co do tego pojazdu, zapraszam