Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra 2.2 dti nie odpala

Krzzysiek1981 08 Apr 2011 11:04 12274 25
Texa Poland
  • #1
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Mam pytanie, czy przyczyna że Vectra b 2.2dti 2000r nie odpala jest ten błąd immo b 3059 czy to może coś innego poszło?
    Sprawdziłem wtyczkę immo, połączenie na lini W jest do ecu.
    Zasilanie immo i i ecu jest.
    Żeby się upewnić, że to nie wina immo wymieniłem komplet ecu -immo - transponder i dalej to samo. Błąd B3059 dalej jest i nie da rady go skasować.
    Świece żarowe sprawdzone.

    B3059 - brak odpowiedzi zwrotnej od ecu .(Nie dardy go wykasować)

    Sprawdziłem pompę. Tez nie podaje paliwa.
    Diagnozuje to 0p-com oraz Tech2 pod windows.

    Podmieniłem czujnik położenia wału niestety to też nie pomogło auto dalej nie odpala.
    Pomierzyłem napięcia na wtyczce od pompy wyglądają na prawidłowe jest 12 v 1.73V i 3.34V
    Odkręciłem pokrywę od pompy, żeby dostać sie do sterownika.
    Sterownik vp44 wygląda na sprawny. Tranzystory pomierzyłem i też są sprawne.
    Odpowietrzyłem układ paliwowy oraz samą pompę (odpowietrzanie pompy nie bardzo szło).
    Co jeszcze można sprawdzić?
    Za pomoc byłbym bardzo wdzięczny.
  • Texa Poland
  • #2
    seat21
    Level 28  
    gdzie czytasz ten bład w immo czy ecu,
  • #3
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    w Immo występuje tylko jeden niekasowalny błąd b3059.W silniku nie ma żadnych znaczących błędów od stopu i MIL tylko .
  • Texa Poland
  • #4
    seat21
    Level 28  
    A co z tą lampką silnika zapala się czy nie bo to może byc istotne vectra b oczywiście
  • #5
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Lampka pali sie cały czas to jest vectra po liftingu wiec lampkę ma na wyświetlaczu lcd .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Autodata podaje taki opis .
    b3059 - komunikacja immo i silnika - brak odbioru sygnału komputera sterujacego
    przyczyny - wiązka przewodów ,komputer sterujący silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    I to mnie włąsnie zastanawia dlaczego nie można wykasować tego błędu i czy to jest bezpośrednia przyczyną awarii vectry hmm
  • #6
    seat21
    Level 28  
    Rocznik podaj, to jest Vectra B.
  • #7
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Vectra b 2000r 2.2dti w silniku siedzi błąd

    p1690 -otwarty obwód lampki MIL

    w immo siedzi b3059
  • #8
    palala
    Level 24  
    Witam

    Podstawowe pytanie:

    Jak doszło do usterki, coś było robione ??

    Okablowanie ok (wiesenny przednówek - czyli gryzonie) ??

    pozdrawiam
  • #9
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Auto jezdzilo i nagle po nocce przestalo odpalac. Vectra jest w rodzinie wiec na pewno nic nie było grzebane.Teraz założony jest nowe ecu, immo, pestka , czujnik połozenia wału.Pompa raz pstryknie paliwem i wiecej nie podaje .Okablowanie jest w trakcie sprawdzania. Jak na razie przewody pomiedzy immo i komputerem sa ok.
  • Helpful post
    #10
    seat21
    Level 28  
    p1690 -otwarty obwód lampki MIL
    tego się trzymaj

    Dodano po 44 [sekundy]:

    jak usuniesz to pewnie auto odpali
  • #11
    lukasz.1889
    Level 21  
    Witam
    ja bym sie skupił na tym błędzie od immo,ponieważ skoro błąd w immo jest to go pewnie coś blokuje
  • #12
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Wymieniłem przed chwila ecu na oryginalne z auta i przy próbie odpalenia zaczęło dymić na biało ,prawie odpaliło .Po kilkunastu próbach odpalenia z nowu auto nie żywe Dziwne rzeczy sie dzieja z tym autem .

    TAk jakby pompa raz działała a raz nie.Przy ecu i kablach już było grzebane ktoś kiedyś musiał mieć podobny problem.
    Może to ostatnie pomruki vp44 ?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    palala
    Level 24  
    Witam

    Parametry sterownika silnika - nie Tech2 pod windows tylko TECH2, cdif , laczek, KTS i takie tam.

    Parametry sterownika live data (OP-COM takowe posiada).


    pozdrawiam

    P.S.

    Post raportuje - dość fejsikowania.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    palala
    Level 24  
    jorge83 wrote:
    Papala nie pisz głupot ,to nie fejsikowanie jest problemem na tym forum tylko nieumiejętność rozumienia błedów i parametrów (czarna magia).Oczywiście tech 2 na pc badziewie ,ale co mi porównujesz cdif, launch i kts np do op com??? Cdif to badziewie .launch czasem głupoty pokazuje wiem bo mam .A z ciekawości weź se odepnij jakiś czujnik i podłacz te zabawki we wszystkich pokaże to samo.Parametry swoją drogą.Tech 2 jest drogi i poza kilkoma funkcjami nie różni sie od op com.Jak ktoś robi kilka marek to raczej nie kupi techa za 8000 klocków bo dołoży trochę i ma dobry uniwersal.


    Widzisz gdzieś info z op-a ???

    bo ja nie .....

    Mogę się mylić, jednakże opek pokazuje info, że zablokowany.

    Wiem, że wszystkie wymienione mają wady, każdy (tester) potrafi pisać błędy z kosmosu, jednakże mam swoje zdanie - mogę się mylić.

    pozdrawiam

    Piotrek
  • #17
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Jakie parametry podać od sterownika pompy?Jak wchodzę w immo podaje że klucz jezt prawidłowy a immo zaprogramowane z tym raczej nie ma problemu.W


    Bloki pomiarowe z silnika na włączonym zapłonie oczywiście
    -selenoid odcinający dawke paliwa AKTYWNY
    -poczatek dostawy 27.66 CA
    -pożądany początek wtrysku 7,21 CA
    -rzeczywisty początek wtrysku 0.00 CA
    Test lampki mil był negatywny wiec rozbieramy licznik.

    Dzięki SEAT21 po długiej rozmowie telefonicznej udało sie usunąć błedyw immo i silniku
    B3059 i p1690 zlikwidowane a auto dalej nie odpala.
    W najbliższym czasie zrobię diagnostykę pompy .
  • #18
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Auto odpalone już jeździ .Błąd 1691 obwód Mil został naprawiony ale co jakiś czas się lampka zapala.Dziwne. W sterowniku nie ma żadnych błędów .CO może być przyczyną chwilowego zapalania się lampki MIL?
  • #20
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Błędy czytane op-com .
    Od czasu do czasu błąd stopu się pojawia 0703 ale czy to przez niego by sie zapalała ta lampka MIL?
  • #21
    seat21
    Level 28  
    wygląda ze tak ,chodzi o czujnik stopu ?
  • #23
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    CZujnik stopu czyściłem ale to nie pomaga.Założe drugi może sie coś polepszy.
  • #24
    Spacewalker
    Level 33  
    to ja się dopisze bo trafilo do mnie COmbo 2005 1,7 CDTI z takim samym błędem - b3059 zadanie zwolnienia blokady odjazdu
    testowałem KTS-em .Auto odpala dopiero za 5 -7 razem jak zimne, jak cieple pali odrazu, ale błąd po wykasowaniu powraca, auto pali (ma 210tys wiec rewelacyjnie nie pali) ale rano podobno załapuje i gasnie, i tak do 5-7 razy , az w koncu zalapie i jest.
    rano sprawdze co mu naprawde dolega. gdyby ktos miał sugestie gdzie szukac czegos, bede wdzięczny, opel nie jest moją mocną strona.
  • #25
    wiolettatomek
    Level 2  
    Witam,
    prosze o pomoc i informacje jak poradziliscie sobie z błędem B3059 w Oplu Combo 1.7 CDTI.
    Ja mam bardzo podobny problem z Astra G z takim samym silnikiem, tylko że Astra odpala raz na 100 razy. Układ paliwowy nie zapowietrzony, wtryskiwacze ok, pompa paliwowa sprawdzona. W imo wyrzuca tylko ten błąd, jak auto zapali słychać nie równą pracę silnika. Proszę o pilną pomoc, auto już stoi czwarty tydzień.
  • #26
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Ten błąd u mnie wiązał sie z obwodem lampki MIL który był uszkodzony.Takie dziwne zależności niby immo to inna bajka ale jak osunąłem błąd 1690 to i błąd b3059 zniknął.Winna też była pompa która sie bardzo mocno zapowietrzała.