Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4

08 Kwi 2011 16:15 121394 38
  • Poziom 9  
    Witam.
    Posiadam Citroena c4 1.6 HDI 2005r 110km.
    Gdzie i jak dolać płyn eolys?

    A wiek ktoś, gdzie jest korek wlewu do płynu?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 19  
    w okolicach prawego tylnego koła w plastikowej obudowie.. można dolać ale wymienia się cały worek pózniej zapraszam na PLANETA.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    A dlaczego z workiem się wymienia?? A można kupić taki worek z płynem gdzieś indziej niż w salonie?? Bo w salonie 1200 zł chcą :(
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Zebyś wiedział ze masz płyn taki jak butelka a nie jakiś lewy. Cele marketingowe Sprzedawca chce uwiarygodnić swoją aukcje..
  • Poziom 39  
    kingofspace7 napisał:
    Zebyś wiedział ze masz płyn taki jak butelka a nie jakiś lewy. Cele marketingowe Sprzedawca chce uwiarygodnić swoją aukcje..


    Nic z tych rzeczy. Pusta butelka jest po to aby przelał się do niej nadmiar płynu podczas wymiany (płyn zalewa się do pełna, póki nie zacznie wyciekać). Ponieważ płyn ten wg. opisu producenta jest mocno toksyczny to resztki przechowuje się i oddaje do utylizacji w butelce pozwalającej na jego identyfikację.
  • Poziom 9  
    Jak ja wymieniałem w Peugeocie 807 to udałem się do serwisu. Sam dolewałem tego płynu ale błąd pozostał w komputerze (tak mi powiedzieli w serwisie) dlatego warto uzbroić się w gotówkę i wycieczkę do serwisu albo kabelek diagnostyczny. Swoją drogą 1200zł ja płaciłem 500zł !
  • Poziom 13  
    Trzeba skorzystać z komputera diagnostycznego, ponieważ nie ma czujnika poziomu płynu eolys tylko jest obliczany matematycznie na podstawie np . otwierania wlewu paliwa . Koszt samej usługi w autoryzowanym serwisie w Szczecinie to 200 zł - wymiana płynu + programowanie . Nie wiem za co zapłaciłeś te 500 zł :)

    A jeśli chodzi o dodatkową butelkę to nie jest ona po to " Zebyś wiedział ze masz płyn taki jak butelka a nie jakiś lewy. Cele marketingowe Sprzedawca chce uwiarygodnić swoją aukcje.." tylko do przelewu płynu, żeby nie lał się na podłogę.
  • Poziom 1  
    Witam czy zrobie diagnostyke w Grand PIcasso C4 2008 rok ... KTS BOSCH? Potrzebuje dolać płyn do FAP i pozniej wykonać reset. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Jeśli chodzi o płyn do fapa najlepiej skorzystaj z serwisu. Może być tak ze nie możesz go dolewać a musisz wymienić woreczek. I jeszcze płynu powinno starczyć na około 180 tys. km
  • Poziom 1  
    poszukajcie u gosci co mają nowe samochody na częsci - rozbiórka. Ja tak kupiłem w dobrej cenie i sam dolałem...- najtaniej
  • Poziom 1  
    jarciu11 napisał:
    w okolicach prawego tylnego koła w plastikowej obudowie.. można dolać ale wymienia się cały worek pózniej zapraszam na PLANETA.

    ale gdzie dokladnie ,jak to znalesc i dojsc do tego???
    pilne!
  • Admin grupy Samochody
    Panowie kpicie sobie?Stać was na fury a na utrzymanie już nie?
    Mam olej silnikowy z małym przebiegiem -są chętni?
  • Poziom 12  
    Ja mam C4 grand picasso 1.6 HDI 110km 2007r. Mi pokazało "particle filter additive level too low" czyli "zbyt niski poziom dodatku filtra cząstek stałych" Pod siedzeniem kierowcy znalazłem rurkę pod zaślepką. Prawdopodobnie do tankowania płynu eolys (prawdopodobnie ten zielony nie biały). Czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić ile tego płynu tam naprawdę jest? Bo komputer liczy to tylko teoretycznie. Działanie pompki dodatku to sprawdzę lexią, reset też pewnie zrobię. Ale czy muszę uzupełniać ten nieszczęsny płyn? może on tam jest? Warto by na niego okiem rzucić do pewności:) Wie może ktoś jak?
  • Poziom 41  
    Kupujesz eolys, w zestawie masz komplet rurek przelewowych i płyn. Rurki są zakończone szybkozłączkami idiotoodpornymi. Wtykasz, łączysz , przelewasz, to naprawdę dziecinnie proste. Długość rurki jest tak dobrana aby butelka była powyżej zbiorniczka. Ja też robiłem to kiedyś pierwszy raz.
  • Poziom 20  
    korsarz50 napisał:
    Ja mam C4 grand picasso 1.6 HDI 110km 2007r. Mi pokazało "particle filter additive level too low" czyli "zbyt niski poziom dodatku filtra cząstek stałych" Pod siedzeniem kierowcy znalazłem rurkę pod zaślepką. Prawdopodobnie do tankowania płynu eolys (prawdopodobnie ten zielony nie biały). Czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić ile tego płynu tam naprawdę jest? Bo komputer liczy to tylko teoretycznie. Działanie pompki dodatku to sprawdzę lexią, reset też pewnie zrobię. Ale czy muszę uzupełniać ten nieszczęsny płyn? może on tam jest? Warto by na niego okiem rzucić do pewności:) Wie może ktoś jak?


    Sprawdź czy się worek nie przetarł, co się zdarza dość często. Do tanich nie należy.
  • Poziom 12  
    Chciałbym zobaczyć czy jest płyn a nie mam jak się tam dobrać. A kolega proponuje mi żebym sprawdził worek (OK) ale jakim sposobem mam to zrobić, bo o sposób pytam. Jak mam tam się dobrać ma ktoś na to patent, lub kilka prostych czynności i jak zobaczę ten worek, płyn i będę usatysfakcjonowany.
  • Poziom 20  
    korsarz50 napisał:
    Chciałbym zobaczyć czy jest płyn a nie mam jak się tam dobrać. A kolega proponuje mi żebym sprawdził worek (OK) ale jakim sposobem mam to zrobić, bo o sposób pytam. Jak mam tam się dobrać ma ktoś na to patent, lub kilka prostych czynności i jak zobaczę ten worek, płyn i będę usatysfakcjonowany.


    Bodajże po prawej stronie zobaczysz od spodu obudowę worka. Demontujesz dolną obudowę, odpinasz przewody elektryczne oraz szybkozłączkę płynu. Potem fizycznie sprawdzasz czy nie ma przetarć. Jeśli nie ma, czeka cię dolewka.
  • Poziom 12  
    Dzięki "sly 1978".
    Od strony pasażera przed tylnym kołem . Zdjąłem plastikową osłonę pod którą było korytko plastikowe w którym był worek (był skruszały i popękany) Musiałem kupić nowy wraz z płynem 1,7L.(520zł) By zdjąć osłonę odkręcamy około 3 śrubki na klucz10 i wypinamy plastikowe bolczyki z klipsów około 4 szt. i wyjmujemy klipsy. Po odpięciu 2 klipsów łączą korytko i osłone jest aluminiowa błyszcząca osłona termiczna, demontujemy dwa klipsy plastikowe na śrubokręt krzyżakowy (ja urwałem je) następnie płaskim śrubokrętem przekręcamy o 180 stopni 4 zatrzaski białe plastikowe ze sprężynkami i wtedy korytko plastikowe zsunie się w dół (są głęboko przy korytku schowane). odpinamy przewód elektryczny (języczek odchylić od wtyczki) odpinamy wężyk (naciskając dwoma palcami na boczne pola wciskamy je do środka i wyciągamy złączkę) . Złączkę worka odpinamy tak samo - Po zamontowaniu worka i złożeniu wszystkiego podłączamy lexie i programujemy nowy worek ( ja podałem max pojemność. Programowałem wymianę pompy bo nie chciała mi ruszyć podczas testu i po tej czynności ruszyła sprawdziłem czy z wężyka kapie płyn (kapał) to podpiołem wężyk i poskładałem resztę osłon.) zrobiłem jeszcze 5 testów i wszystko działa. Ja miałem płyn eolys176 czyli powerflex taki brązowy płyn.

    P.s. Sam płyn idzie kupić litr za 90zł tylko worka samego nie da się kupić. Po głowie chodziło mi zastąpić go tutką po soku za 6zł, ale bałem się że płyn wejdzie w reakcje i ją rozpuści. dlatego tak przepłaciłem za ten kawałek foliowego worka.
  • Poziom 13  
    Witam, a gdzie ten zbiornik / woreczek jest GP II z 2015 roku?
  • Poziom 20  
    16czarny16 napisał:
    Witam, a gdzie ten zbiornik / woreczek jest GP II z 2015 roku?


    Tam nie ma przypadkiem AdBlue? Podaj VIN.
  • Poziom 13  
    Jest i adblue i eolys. Te dwie rzeczy się nie wykluczają. Adblue jest do spełnienia norm Euro 6 i w postaci mocznik wtryskiwane do kata. Natomiast eolys to płyn do mokrego FAPa.
  • Poziom 20  
    16czarny16 napisał:
    Jest i adblue i eolys. Te dwie rzeczy się nie wykluczają. Adblue jest do spełnienia norm Euro 6 i w postaci mocznik wtryskiwane do kata. Natomiast eolys to płyn do mokrego FAPa.


    Skąd mamy wiedzieć? Nie napisałeś, ze to BlueHdi. Zbiorniczek będzie przy zbiorniku paliwa. Do dolewki musisz go zdemontować.
  • Poziom 13  
    No właśnie gdzie? Zdjalem osłonę z pod zbiornika i nic nie ma. Ale za to przy samym lewym kole znalazłem pod osłoną coś takiego.

    Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4
  • Poziom 8  
    Panowie,

    Szybkie pytanie do worka da się dolać płyn?? Do zbiornika wiem że można ale co z workiem, dzwoniłem wczoraj w sprawie mojej c4 picasso do warsztatu zaśpiewali mi 900 zł nie uśmiecha mi się taka kwota. Wiem że mogę go sam wymienić kupując worek w sklepie Ale czy ktoś z was może praktykować dolewke do worka??
  • Poziom 8  
    Panowie,mojej przygody z płynem ciag dalszy......

    Dziś skorzystałem z uprzejmości znajomego i wjechałem moja C4 na kanał żeby sobie sprawdzić czy aby na pewno mój worek z płynem jest już pusty. Co się jednak okazało, sztuka ta mi się nie udała gdyż wychodzi na to że moja C4 ma zbiornik a nie worek (foto poniżej), a serwis i warsztat uparcie twierdza że mam tam worek :)Jutro zatem zamawiam płyn uzupełniam i śmigam dalej.

    Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4
  • Poziom 20  
    djalex99 napisał:
    Panowie,mojej przygody z płynem ciag dalszy......

    Dziś skorzystałem z uprzejmości znajomego i wjechałem moja C4 na kanał żeby sobie sprawdzić czy aby na pewno mój worek z płynem jest już pusty. Co się jednak okazało, sztuka ta mi się nie udała gdyż wychodzi na to że moja C4 ma zbiornik a nie worek (foto poniżej), a serwis i warsztat uparcie twierdza że mam tam worek :)Jutro zatem zamawiam płyn uzupełniam i śmigam dalej.

    Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4Gdzie i jak dolac płyn eolys do filtra Fap Citroen c4



    I oczywiście uruchamiasz DB i informujesz o tym sterownik.