Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 1317 z 88r. silnik OM 366 LA trudno zapala i mocno dymi

08 Kwi 2011 22:02 6699 7
  • Poziom 2  
    Pomocy!! Chodzi o mercedesa 1317 z 88 r. kupionego niedawno. Typ silnika OM 366 LA. Trudno zapala w temp. poniżej 10 st. C. i bardzo dymi na biało-niebiesko. Po zagrzaniu w czasie jazdy przestaje. Wymieniłem głowicę z uszczelką. Tuleje silnika są w dobrym stanie. Ciśnienie sprężania na zimnym równo po 28 bar. Pompa wtryskowa dobra, silnik oleju nie bierze.Wtryski ustawione na 200 bar. Przy zdjętej głowicy zauważyłem, że punkt na kole pasowym , do którego jest zamocowany wiatrak nie pokrywa się z GMP. Spóźnia się około 1,5 cm. Podejrzewam przycięty klin na wale. Nie znam systemu tego zamocowania, ale czy to koło pasowe mogło pociągnąć za sobą koło rozrządu i przestawić fazy. Będę wdzięczny za każdą sugestię!!!!
  • Poziom 10  
    Mam podobną usterkę w Volvo ale u mnie jeden tłok jest 2 mm niżej niż pozostałe.
  • Poziom 20  
    Witam! Jesli punkty sie nie pokrywaja nalezy bezwzglednie zdjac kola i sprawdzic wszystkie kliny.Pozdrawiam.Stefan.

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Witam! "Mam podobną usterkę w Volvo ale u mnie jeden tłok jest 2 mm niżej niż pozostałe." -albo ma kolega problem z panewka albo tlok jest z innej grupy.Tak czy inaczej bezwzglednie wyjac tlok i korbowod w celu sprawdzenia.W skrajnym przypadku moze sie okazac ze jest to "skladanka".Pozdrawiam.Stefan.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    28 bar, brak sprężania, motor kaput. Jeśli 28 bar to dobre ciśnienie to tak samo jest dobra pompa! a zwłaszcza jej ustawienie.
  • Poziom 2  
    Dzięki koledzy za zainteresowanie się moim tematem. Zdaję sobie sprawę, iż punkty i oznaczenia muszą być zgodne, bo wiadomo czym to grozi. Zwłaszcza przy rozrządzie, gdyby klin całkowicie puścił. Dobrze by było, żeby przeczytał ten temat ktoś, kto zna budowę tego silnika lub podobnych mercedesów z kołami zębatymi rozrządu. Czy koło pasowe jest na jednym klinie z kołem rozrządu na wale, czy też jest niezależne od niego? (np. w starze 200 koło rozrządu na wale jest montowane z dużym wciskiem na stałe, a koło pasowe, niezależne-stożek i klin)
    Na pewno lepiej by się rozbierało rozrząd w ciężarówce 23-letniej , gdyby się miało potwierdzenie tezy, że za kołem pasowym, poszło też koło rozrządu. W przeciwnym razie można się mocno narobić i pozrywać jeszcze stare śruby. Może ktoś posiada katalog części tego silnika? Stąd wywnioskujemy, czy rozrząd na pewno też się przestawił.
    Dodam jeszcze, że auto kupiłem z tym problemem i tak zwaną okazją.
    Liczę na waszą pomoc!
  • Poziom 22  
    A jak jest ustawiona pompa. Czy znaki na kole pompy w oknie pokrywają się z cechą gdy wcięcie na kole pasowym jest zgodne z cechą na obudowie?
  • Poziom 2  
    Witam!
    Jutro biorę się za demontaż rozrządu, bo widzę, że nie ma innego wyjścia. Przekonanie moje jest niemal pewne, że rozrząd będzie przestawiony. Mianowicie: po wyjęciu pompy wtryskowej na rozrządzie nie ma żadnych znaków . Dlaczego? Na kole zębatym pompy wtryskowej pomalowany jest grzbiet zębu lakierem żółtym. Początkowo myślałem, że oznaczenie na rozrządzie się zmyło po tylu latach. A doszedłem do wniosku:
    pompa wtryskowa wyjęta, w otworze widać dwa koła zębate, jedno mniejsze, które zazębia się z kołem pompy, a za nim duże koło.
    Koła te podczas obrotu wałem , przesuwają się razem. Skoro jedno koło pompy jest oznaczone na grzbiecie, drugie oznaczenie musi być na dołku. Znak ukarze się na dużym kole między zębami małego koła, w który zazębia pompa.Po przestawieniu rozrządu, znak ten jest zastawiony przez ząb małego koła i przez to jest niewidoczny.
    Jak się mylę, to mnie poprawcie!
    Stefan dobrze pisał. Jak się punkty nie zgadzają (wszystkie bezwzględnie sprawdzić) , to trzeba chociaż wiedzieć dlaczego, wtedy jazda jest mniej stresowa. Dzięki!