Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Candy Activa 80 Plus - łożyska - gorący silnik

krzysztof_bierz 09 Apr 2011 13:40 2324 2
  • #1
    krzysztof_bierz
    Level 11  
    Po czterech latach ponownie przyszło mi borykać się z ww."tematem".
    1. Wymieniłem łożyska, wstawione FAG 6505-C-2HRS i FAG 6203 2ZR,
    simering nowy firmy ORING.
    Po założeniu wszystko idealnie, zero luzu na bębnie z każdej strony
    sprawdzane. Po paru godzinach pracy zauważyłem już mikro wyczuwalny luz
    w pionie na bębnie! Czy to normalne? Na forum czytałem, że łożyska nie mają
    takiego znaczenia jak jakość wykonania simeringa. A tu łożysko firmowe
    w którym luz będzie się powiększał, to będzie prowadziło do szybszego
    zużycia simmeringa i w końcu do przepuszczenia wody na łożyska i szybkiego
    ich zużycia. Tak się u mnie prawdopodobnie działo po pierwszej wymianie
    łożysk. Też był po bardzo krótkim czasie mikro luz jak wyżej opisany a później,
    to coraz gorzej aż do obecnej wymiany łożysk. Czy mam rację, że jednak, to
    pierwsze łożysko powinno być jakieś szczególne jakość, przeciążenia
    itp. w nawiązaniu do całości mojej wypowiedzi?

    2. Pralka pracowała pięknie parę godzin na testowaniu różne programy
    i temperatury max 90C stopni bez wsadu.Test wypadł pomyślnie. Wsadziłem
    wsad około 10 ręczników max dopuszczalny to 5kg. program zasadniczy i 60C
    stopni. Po godzinie padł silnik MCA 38/64-148 xxx, przebite uzwojenia wirnika od
    temperatury w jakiej sam silnik pracował, był bardzo! gorący. Jest to już
    drugi silnik w tej pralce, który mi się uszkodził w ten sam sposób. Pomijam, że
    powinno zadziałać zabezpieczenie termiczne w silniku. I tu moje
    pytanie do fachowców. Czy w każdej pralce silniki komutatorowe tak mocno się
    grzeją, że aż na granicy wytrzymałości lakieru uzwojeń wirnika?
  • #2
    zhudomel
    Home appliances specialist
    krzysztof_bierz wrote:
    Wymieniłem łożyska, wstawione FAG 6505-C-2HRS

    Chyba 6205.
    Mogło cieknąć na silnik przed wymianą łożysk; mógł się przegrzewać silnik przy pracy na uszkodzonych łożyskach, albo po wymianie łożysk było coś za ciasno zmontowane i silnik nie dał rady.
  • #3
    krzysztof_bierz
    Level 11  
    zhudomel wrote:
    krzysztof_bierz wrote:
    Wymieniłem łożyska, wstawione FAG 6505-C-2HRS

    Chyba 6205.


    Faktycznie łożysko 6205. Czy za ciasno? Przez te kilka lat pasek ustawiałem z różnym naciągiem. Problem takiego grzania jak opisałem nie został rozwiązany.
    Bez wsadu nie ma dużych oporów.
    Czy zalany silnik - nie.