Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK - zapłon CDI od skutera

09 Kwi 2011 15:27 59047 43
  • Poziom 27  
    Dzień Dobry!

    Mam dość zapłonu tradycyjnego.
    Zainteresował mnie taki filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=1NZFO-xdOtA


    Chciałbym dowiedzieć się więcej szczegółów.

    Rozumiem muszę zakupić zapłon najlepiej ze skutera, do tego przetoczyć stożek krzywki, aby pasowało na wał WSKi.

    WSK - zapłon CDI od skutera

    Oprócz tego potrzebuje jakieś moduły?
    Zewnętrzne cewki?


    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta.
    Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
  • Poziom 27  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Cały zestaw by mnie interesował, możesz coś polecić?
    Chciałbym raz a porządnie zrobić zapłon w Wuesce, bo już mnie te platynki do szału doprowadzają.
    Planuję przerobić fabryczną podstawkę więc potrzebuję taki zestaw:
    WSK - zapłon CDI od skutera

    Magneto pójdzie do przetoczenia, podstawka (fabryczna) również zostanie przerobiona.
    Mocowania do ustawienia myślę wyjdą w praniu :)

    Całość ma prezentować się tak:
    WSK - zapłon CDI od skutera


    Czyli iskrownik + magneto można powiedzieć już wybrany.

    Do tego potrzebuję moduł - no właśnie jaki moduł?
    Na znanym portalu jest ich pełno z różnymi wtyczkami oraz ich ilościami.
    Nie wspomnę o specjalnej cewce, która jest potrzebna??
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego?
    Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK.
    Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście.
    Chińskie 4T mają jeszcze większy stożek, ale zapłon nie ma podstawki, impulsator ma odwrotną polaryzację przeznaczoną do modułu ze zmiennym kątem wyprzedzenia.
    Kąt stożka w 2T wynosi 1:5, nie jestem pewien kąta w 4T.
  • Poziom 27  
    Udam się do jakiegoś tokarza mam nadzieje, że ogarnie temat przetoczenia.

    Na tym dużym zdjęciu przedstawionym powyżej (w zamontowanym silniku) jest właśnie ten zapłon.

    I silnik o dziwo śmiga:
    http://www.youtube.com/watch?v=lS0Q8n-0ttQ



    edit:
    Dostałem schemat od autora tamtej modyfikacji:
    WSK - zapłon CDI od skutera


    Do tego dojdzie jeszcze regulator napięcia i akumulator - ale tam są problemy jakieś małe z ładowaniem (regulator chyba padnięty).
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Dodam tylko że prezentowany na zdjęciach silnik jest moją własnością. Przetoczyć żeby nie było bicia --> dobry tokarz to załatwił za 30zł tylko trzeba zanieść wał aby dopasował stożek po dopasowaniu należy jeszcze stożek dotrzeć z wałem za pomocą pasty do zaworów. Filmiki są krótkie gdyż zepsuł się aparat w przyszłości nagram dłuższy filmik. Do tego zestawu podłączyłem regulator napięcia od chińskiego skutera niestety chyba jest uszkodzony na wolnych obrotach jest 11v a gdy dodam gazu napięcie spada do 6-7V (przy nie zapalonych światłach)
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Za dużo kombinacji. Są hybrydowe cewki CDI zawierające w sobie wszystko (mikroprocesor,kondensator, tyrystor, cewke WN )i zasilane z tej samej, co sterująca cewki. Posiadają dwa piny. Wystarczy wyjąć starą cewke z magneta, założyć nową do takiego CDI, cewkę ogyginalną ładowania także wywalić, dać w to miejsce oryginalną WSK oświetleniową - bedą trzy plus diody i regulator i zrobić alternator jak w piśmie stoi. :D

    Nie pamiętam WSK zbyt dokładnie, dawne to czasy, ale wszelkie obecnie generatory, piły czy kosiarki tak mają działający zapłon.
  • Poziom 27  
    Tylko tutaj mamy gotową recepte, cały zapłon ze skutera.
    Zostaje nam tylko przetoczyć krzywkę magneta i ustawić zapłon montując wyżej wymienione elementy.

    Mógłbyś podać link do takich hybrydowych cewek CDI zawierające w sobie to wszystko??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki magneta tyrystor sterowany mikroprocesorem załącza. Kondensator rozładowuje się przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej. Tak to działa. Punkt i wyprzedzenie zapłonu regulujesz położeniem cewki wewnątrz koła, a resztę (mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów )załatwia mikroprocesor w obudowie cewki zapłonowej.

    PS. Nowoczesne,małe silniki do łodzi (jednocylindrowe )też posiadają taki system.
    PS2......,,przetoczyć krzywkę..." a po co Ci krzywka na wale przy CDI ?
  • Poziom 27  
    Brzmi baaardzo skomplikowanie.
    Na razie może zostaniemy przy zwykłym CDI ze skutera....
    Może pomożesz Nam rozwiązać problem regulatora napięcia o którym pisał kolega wyżej?
    "Do tego zestawu podłączyłem regulator napięcia od chińskiego skutera niestety chyba jest uszkodzony na wolnych obrotach jest 11v a gdy dodam gazu napięcie spada do 6-7V (przy nie zapalonych światłach)"
    Masz może opis pinów regulatora napięcia od tych chińskich skuterków??
    I może podpowiesz jak się tam wpiąć???
    http://www.czescidoskuterow.pl/_var/gfx/cc3852133a9f584cb0574d1d383515a5.jpg

    Edit:
    Chodziło mi o przetoczyć otwór na czop wału (w WSK jest większy).
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu na światła + ładowanie akumulatora. Bo wątpię czy charakterystyka jakiegoś oryginalnego by mi pasowała do tego układu, a przecież to tylko zwykły stabilizator.
  • Poziom 27  
    Będę musiał zagłębić temat jeszcze bardziej - nie wiadomo czy ta cewka wejdzie w oryginalne magneto.
    Do tego układu również potrzebne są jakieś moduły?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Nie, cewka zaplonowa hybrydowa CDI oraz cewka do magneta. Jedyny problem, jaki tu widzę, to srednica zewnetrzna (wycinek okręgu) tej cewki a srednica wewnętrzna starego oryginalnego kola magnesowego (szczelina magnetyczna) Pozdrawiam
    .
  • Poziom 27  
    Krzysztofie dziękuję za informacje.

    Na razie spróbuję z tym zapłonem od skutera zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    A co z problemem regulatora napięcia?
  • Poziom 43  
    Pisałem już. Po zrobieniu trófazowego alternatora i zbadaniu jego charakterystyki - stabilizator napięcia PWM na powiedzmy 14,5VDC na wyjściu i do akumulatora. (schematów na Elektrodzie cała masa) Wszystko wtedy zasilane z akumulatora, światła drogowe, stop, sygnał, kierunkowskazy itp. Rezystor, dioda Zenera i LED i masz kontrolkę ładowania :D
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka sztuk w zapasie) a iskry dalej nie było. Jak się okazało magnesy w magnecie były już słabe wymiana magneta pomogła. Co do zapłonu sterowanego mikroprocesorem to w 4t zapłon wraz z obrotami należy przyspieszyć a w 2t opóźnić.
    Poza tym oryginalne cewki świetlne od WSK też rewelacji, jeżeli chodzi o napięcie, nie dają patent z 3 cewkami świetlnymi przerabiałem już kiedyś i skończyło się wielką lipą
  • Poziom 27  
    A może ktoś wie jakie magneto będzie pasowało na fabryczny stożek w WSCe 125??


    Ktoś pytał o kąty stożka WSKi znalazłem coś takiego:
    Kat wierzchołkowy ok. 5st 30 min.
  • Poziom 43  
    z-tomek_ W jednym jestem z Tobą zgodny i faktycznie nie pomyślałem o tym, że nowe chińskie koło z magnesami neodymowymi będzie wielokrotnie lepsze od oryginalnego, więc przepraszam za upór.
  • Poziom 10  
    Oryginalne są stare i dzieją się cuda co do skuterowych ludzie jeżdżą jakoś tymi chinolami i na zapłon nie narzekają. To trzeba sprawdzić ''w praniu'' bo od gdybania nic się nie wymyśli. Jak ktoś che się bawić w przerabianie oryginalnej prądnicy to proszę bardzo ja już po wielu przygodach z oryginalnym zapłonem nie chcę go widzieć i szukam alternatywy. Zawsze zamiast chińskiej podróby można dać oryginalny zapłon od skutera np yamahy ( a wtedy zapłon jakościowo przewyższa całą WSK)
  • Poziom 27  
    Swoją drogą za tą cenę ciężko znaleźć gotowy nowy zapłon

    Jakby nie patrzeć 55 zł za magneto + "iskrownik"
    Do tego cewka, moduł (50 zł).

    Dobry tokarz (20-30 zł).



    Zobaczymy jak to się spisze.
    Najbardziej martwi mnie problem tego regulatora napięcia.

    z-tomek doszedłeś już do ładu dlaczego nie ma ładowania???
  • Poziom 27  
    Kolejne pytanie mam mianowicie który zapłon będzie lepszy:

    WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera

    Te dwie cewki będą dawały lepszą iskrę???
  • Poziom 27  
    Czyli Krzysztofie z tych dwóch który brać??

    Nie wiem czy to złudzenie, ale ten co ma ich mniej wydaje się, że ma grubszy drut....
  • Poziom 27  
    A kto mi powie, dlaczego w zapłonie 2T magneto ma tą blaszkę dłuższą????
    W którym momencie powstaje iskra?
    Na początku?
    W połowie?
    Na końcu???

    I czy ta długa blaszka sprawdzi się w silniku WSKi?

    WSK - zapłon CDI od skutera
  • Poziom 39  
    2T ma stały kąt wyprzedzenia zapłonu, dlatego długość znacznika nie ma większego znaczenia. Dodatni impuls występuje po wyjściu impulsatora ze znacznika.
    4T ma zmienny kąt wyprzedzenia, długość znacznika ustala minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Polaryzacja impulsatora jest odwrotna, dodatni impuls na początku, ujemny impuls na końcu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Zapłon wygląda tak:

    WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skuteraWSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera WSK - zapłon CDI od skutera

    Bardzo proszę o opis następujących kolorów:

    ISKROWNIK:

    1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR?
    2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA?
    3. BIAŁY?
    4. ŻÓŁTY?
    5. ZIELONY?

    MODUŁ:

    1. CZERWONO CZARNY?
    2. NIEBIESKO BIAŁY?
    3. POMARAŃCZOWY?
    4. CZARNY?
    5. CZARNO BIAŁY?

    REGULATOR:

    WSK - zapłon CDI od skutera

    Jest to zapłon od 2T - z szerszym znacznikiem.
    Czyli iskra będzie powstawała po wyjściu impulsatora ze znacznika?
    A nie przypadkiem na początku??