Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,7 CDTI. Zapala się check i pojawia się bląd P0400.

10 Kwi 2011 17:30 13550 8
  • Poziom 1  
    Witam mam problem z moją astrą 1,7 CDTI 2003 r, w aucie zapala się kontrolka check pojawia się błąd P0400 zawór egr, auto na 2 biegu jedzie max 40 km/h, na 3 biegu 80km/h, na 4 biegu 120 km/h. Czy ten błąd ma coś wspólnego z ograniczeniem prędkości na poszczególnych biegach czy przyczyna leży gdzie indziej?
  • Poziom 19  
    zapewne ma.
    to samo miałem w passacie i wymiana załatwiła problem.
    Sprawdź czy przewód taki cienki nie jest przetarty bo bardzoo często się to zdarza i takie cyrki wywala komputer ;)
  • Poziom 42  
    lukss07ns napisał:

    Sprawdź czy przewód taki cienki nie jest przetarty bo bardzoo często się to zdarza i takie cyrki wywala komputer ;)

    Napisz nam o jaki cienki przewodzik ci chodzi w 1.7cdti, będzie łatwiej go znaleźć
  • Poziom 2  
    witam, ja mam ten silnik w astrze h jeżeli chodzi o błąd zaworu egr to przyczyn może być kilka ja zacząłem od wyjęcia zaworu i wyczyszczenia go z sadzy (z wyjęciem jest trochę zabawy bo przez niego przepływa płyn chłodzący i trzeba odłączyć jeden przewód )ale proponuje zacząć od wyjęcia i wymycia (jakimś płynem na bazie alkoholu)czujnika który znajduje się w kolektorze dolotowym od góry przykręcony na jednej śrubie taki czarny z wtyczką, pozostaje jeszcze sprawdzenie czy klapy które znajdują się w kolektorze dolotowym nie są zatarte (znajdziesz je w okolicy tego czujnika tych klap nie widać jest tylko dżwignia połączona z membraną sterowaną podcisnieniem)spróbuj tym poruszyć

    Dodano po 4 [minuty]:

    u mnie po tej całej operacji jeszcze ze 2 dni wywalało błąd a póżniej jak ręką odjął
  • Poziom 29  
    Egr - do czyszczenia lub wymiany.
  • Poziom 2  
    Mam identyczny problem i mechanik stwierdził że zaworu nie da się wyczyścić. Koszt wymiany dosyć spory - ale mam pytanie : czy można bez tego jeździć ? jakie mogą być konsekwencje nie zrobienia tego zaworu ?
  • Poziom 32  
    Nic się nie będzie działo pod warunkiem że nadal masz moc i ładnie pali, będzie razić kontrolka, można go spróbować wyczyścić może pomoże, można zaślepić ale musi być mały przepływ czyli zaślepka z otworem, można zupełnie zaślepić i wył w ECU tylko koszt ok 300
  • Poziom 2  
    To zawsze zastanawiam się po co takie bajery w aucie są - skoro się coś psuje i można dalej jechać ;-) czyszczenie nic nie dało a wymiana to koszt ok. 700 zł., a ponieważ nie lubię "choinki" na tablicy rozdzielczej chyba się zdecyduję na wymianę tego zaworku
    Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Używka ok 200-300 pln.