Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 700 awaria silnika?

Kryszkowski 10 Kwi 2011 18:06 6007 13
  • #1 10 Kwi 2011 18:06
    Kryszkowski
    Poziom 12  

    Witam,
    Mam Fiata CC 700 z przebiegiem 150 tys KM. W CC zima tego roku poszla skrzynka biegow.Samochod od tego czasu stał. Jednakze chodzi mi o silnik. Gdy jeszcze samochod jezdzil brał wody jak szalony, mniejwiecej 1,5l na 100km przejechanych, szybko sie zagrzewał. Pojchałem z nim do serwisu Fiata i powiedziano mi ze woda ucieka przez nieszczelna uszczelke pompy wody( faktycznie otowr kontorlny przez ktory ma sie wydobywac woda w czasie nieszczelnosci pompy kapie, ale tylko kapie w bardzo malym tempie). Pozniej gdy juz stal zauwazyalem "masło" w korku oleju. Dzis odpalilem go po dluzszym czasie. Wczesniej wyczyscilem "maslo" i wyralem caly silnik z palm mokrego. Odpalil bez problemow, jednakze cos zaczeło stukac w silniku(wczesniej tego nie bylo). Dzwiek identyczny jak ten Link. Po dluzejszej pracy silnia i rozgrzaniu go do 90 stopni, w korku znowu pojawialo sie delikatnie "masła", maksymalnie wdepniecie gazu powoduje bialy dym, stukanie nie przestalo brzemiec. Poziom oleju to wartosc srednia. W zbiorniki plynu chlodniczego czuc zapach beznyzy. Po ostygnieciu silnia na ziemi zauwazylem plame, mniejwiecej pod kolem pasowym alternatora.

    Co to moze byc? Czy w ogole da sie to naprawic? i czy jest to oplacalne?

    0 13
  • #2 10 Kwi 2011 18:33
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Trup silnika - uszczelka pod głowicą albo pekniecie bloku lub glowicy, jazda na emulsji wodno-olejowej w układzie smarowania zniszczyła panewki, stąd te stuki....Nie znam cen kompletnych silników do Fiatów w Polsce, ale sam mając podobne auto (Toyota Starlet 1996) i gdzie mieszkam oraz uwarunkowaniach cenowych , przy takim zespole objawów wymienił bym natychmiast cały silnik.

    0
  • #3 10 Kwi 2011 19:06
    Kryszkowski
    Poziom 12  

    Ale najdziwniejsze jest to ze silnik pali na dotyk i pracuje rowno.

    0
  • #4 10 Kwi 2011 19:23
    jamszoł
    Poziom 15  

    I będzie pracował równo - dopóki się nie zatrze na dobre.
    Rzeczywiście z objawów , które opisałeś nasuwa się jeden wniosek - padła uszczelka pod głowicą i woda/płyn miesza się z olejem + woda/płyn idzie na tłoki (biały dym)
    W silniku stuka - bo nie ma dostatecznego smarowania .
    Prawdopodobnie taniej cię wyniesie kupno innego silnika niż naprawa tego co masz

    0
  • #6 10 Kwi 2011 19:36
    Kryszkowski
    Poziom 12  

    A jesli bym wylał caly olej/wode, zamienil uszczelke pod glowica, wymienil panewki, popychacz. Myslicie ze problem ustapi? Czy naprawde taniej wyjdzie kupno silnia( nie liczmy kosztow robocizny)?

    0
  • #7 10 Kwi 2011 19:45
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Nie wiem za ile znajdziesz silnik ale podejrzewam że za parę stówek kupisz. Osobiście wolałbym naprawić na nowych częściach to co masz, nawet jeżeli potrzebny byłby nowy wał.
    Cześci do CC tanie jak barszcz. Uszczelki grosze, panewki grosze. Może być problem z dostępnością jedynie niektórych rzeczy.

    0
  • #8 10 Kwi 2011 23:10
    Kryszkowski
    Poziom 12  

    Wał korbowy czy wałek rozrzadu?

    0
  • #9 11 Kwi 2011 12:32
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Kryszkowski napisał:
    Wał korbowy czy wałek rozrzadu?

    Akurat myślałem o korbowym.

    0
  • #10 11 Kwi 2011 14:55
    AntyOwik
    Poziom 17  

    Za parę "stówek" to tam się nie opłaca. Bo parę "stówek" jest warte to auto. Problemem to tam były i są wałki rozrządu, wcale nie wały korbowe.

    0
  • #11 11 Kwi 2011 15:00
    Jarosx9
    Poziom 35  

    AntyOwik napisał:
    Za parę "stówek" to tam się nie opłaca. Bo parę "stówek" jest warte to auto. Problemem to tam były i są wałki rozrządu, wcale nie wały korbowe.

    Chodziło mi o to że jakby już bardzo zmęczył tymi stukającymi panewkami ten wał.
    Może i za parę stówek są do kupienia ale w stanie totalnego rozkładu.
    Jak dbał/opłacał i majętny nie jest to może mu się nie opłacać wymiana auta.

    0
  • #12 11 Kwi 2011 16:42
    AntyOwik
    Poziom 17  

    Nie kupisz dobrego CC 700 za kilka stówek. Nie ma takiej opcji, chyba że od szmaciarzy, handlarzy. Jeździ to znaczy ze jako tako dobre, nie jeździ to już magicy mieszają. Przykre ale prawdziwe. Że szczególne umiejętności w mieszaniu to mają lakiernicy, pomijam. Kto bywał w interesie - to dobrze wie.

    0
  • #13 11 Kwi 2011 20:57
    Kryszkowski
    Poziom 12  

    Dziś znowu spróbowałem odpalić silnik, chodził równo i cicho. Dopiero gdy zaczął się rozgrzewać zaczął stukać.

    0
  • #14 11 Kwi 2011 21:19
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Olej się rozgrzewa to jest rzadszy, ciśnienie spada. To mogą być panewki, przejedź się nim, zazwyczaj pod obciążeniem bardziej hałasują (podjazd pod górkę, zmiana na wyższy bieg itp.). Dobry mechanik ci powie jak posłucha.
    Zawory (itp) to by cały czas stukały, panewki na wolnych z reguły cichną.

    0