Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Antena do Motorola GP380 - zwiększenie zasięgu, instrukcja/manual do tego modelu

k2nek 10 Apr 2011 21:08 5836 14
    k2nek
    Level 10  
    Witam

Posiadam służbową motorolkę gp380. Potrzebuję zwiększyć zasięg, żeby mieć lepszy kontakt z dyspozytorem. Może ktoś podpowie, jaką antenę (aktualnie mam ok. 10-15 cm długości, oryginalną od nowości) mogę do niej dokupić, aby poprawić zasięg w terenie, na większych odległościach? Nie wiem czy długość ma wpływ na zasięg, materiał z jakiej jest wykonany? Jestem w tym temacie zielony, więc liczę na wyrozumiałość.

Druga sprawa, może ktoś posiada instrukcję obsługi/manual do tego modelu? Najlepiej po polsku. Z tego co wyczytałem ma masę funkcji, ale nie wiem jak w nie wniknąć.

Z góry dziękuję za pomoc.
    k2nek
    Level 10  
    Jeśli jest to możliwe 30-40 km, dodam, że dyspozytor ma stację bazową, antena znajduje się na wieży na wysokości 20-25m, nie znam parametrów, radiotelefon GM360. Aktualnie do ok. 20 km nie ma problemów z zasięgiem, ale dalej już się pojawiają.

Co do instrukcji, taką samą już posiadam, ale jest to KRÓTKA INSTRUKCJA OBSŁUGI. Interesowałoby mnie coś bardziej rozbudowanego.
    radio-service
    Level 35  
    Do 30-40 km to tylko z anteną bazową . Do GP380 raczej nie było na to pasmo anten dłuższych niż te 15 cm . Co do instrukcji to do radiotelefonów była tylko skrócona w polskim języku . Mam jeszcze pełną ale w języku angielskim .
    gregorio27
    Level 31  
    Z innej beczki. W jakim paśmie macie łączność i jaką moc zaprogramowano.
    radio-service
    Level 35  
    gregorio27 wrote:
    Z innej beczki. W jakim paśmie macie łączność i jaką moc zaprogramowano.