Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager Alarm Set nietypowa usterka.

radyjator 10 Kwi 2011 22:08 9680 3
  • #1 10 Kwi 2011 22:08
    radyjator
    Poziom 19  

    Witam! Trafił do mnie chrysler voyager 1997 ze standardową usterką immo Alarm Set. Miało być pięknie a okazało się strasznie. Nie działają zegary oraz wyświetlacz kilometrów.
    Odrazu zabrałem się za panel klimy oczywiście masa wygrzana, zastąpiłem nowym kabelkiem wyprowadzonym bezpośrednio z panela - zachowanie bez zmian.
    W Następnej kolejności gniazdo licznika, zimny lut oczywiście był zauważalny gołym okiem - zachowanie bez zmian
    Przyszła kolej na BCM. Gniazda z obydwóch stron oblutowane, gniazdo w skrzynce bezpiecznikowej którym łączy się z BCM również oblutowane - zachowanie nadal bez zmian.
    Jednak występuje w moim przypadku ciekawe zjawisko gdyż jak włącze zapłon i licznik nie wystartuje wystarczy ze tykne lekko włącznikiem wycieraczek (wystarczy ze drgną) cały licznik pojawia się jednak żadko na dłuższy czas, z reguły na 15-20s i znów pada. Bawiłem się już naprawdę wszystkim i reakcja następuje jedynie z wycieraczkami przedniej szyby. Czyżby wskazywało by to że jeszcze coś nie gra z BCM??

    0 3
  • #2 10 Kwi 2011 22:43
    hindusek85
    Poziom 9  

    Witaj mam granda voyagera z 94r tdi wiem ze to co innego.. ale miałem problem z wycieraczkami..;/ jak światła włączałem to wycieraczki chodziły.. Ale z bratem doszliśmy tołku.. co się okazało to masa-przewód na przednim pasie nie łączył a obwód świateł był pobierany z wycieraczek.
    Ktoś sam zamontował immobilazer,co mnie to do niczego potrzebne.
    zdemontowanie jego wiązało się z usunięciem 0.3kg kabli, oraz poprawienieusterek oraz zamknięciem obwodu elektrycznego silnika.
    Szukanie usterek z niesprawnym licznikiem,kontrolkami,obrotomierz,oraz zasilanie całej elektryki wewnątrz.
    Jedno co sobie przypominam to kabelek (różowy,albo fioletowy z białym paskiem)to on robił całe zamieszanie, zimny lut.. całe2dni poszukiwań,ktos ominął główne zasilanie elektryki wew.auta i zastosowal mostek12V do radia:/
    Tkneło mnie by porozwijać wszelkie izolacje co nie są fabryczne(szmaciane)i znalazłem,przerwezasilania przed przekaźnikiem całego wnętrza, wszystko wróciło do normy.

    0
  • #3 11 Kwi 2011 08:21
    radyjator
    Poziom 19  

    Radio jest nieoryginalne jeszcze wyciągnę je i sprawdze ale wątoie czy to ma związek bo wczesniej było ok. A na 100% coś nie łączy dobrze bo jak jade nim gdy juz uda się odpalić to na dziurach raz są zegary a raz nie. Dodam ze stukałem i w panel i licznik i skrzynke z bcm nic to nie dawało.

    0
  • #4 01 Maj 2011 12:30
    radyjator
    Poziom 19  

    Podczas próby naprawy uciążliwego zjawiska problem niespodziewanie ustąpił. Po niedługim czasie jeżdżenia problem powrócił. Natknąłem się jednie na ciekawe zjawisko. Skoro wycieraczki powodują jakąś reakcję na niedziałającym liczniku postanowiłem odłączyć kostkę wycieraczek i ku zdumieniu na odłączonych wycieraczkach wszystko pracuje przwidłowo. I problem tak jak by stwarza masa z krańcówki wycieraczki która idzie do body computera. Po ucięciu tego kabelka jest wszytsko ok poza niewyłaczajacymi sie wycieraczkami. Ale przekonuje mnie to w 100% że winny jest body computer.
    Miałem już go dwa razy na stole i nie wypatrzyłem żadnego problemu na stykach bądź lutach. Masy w kabinie też sprawdziłem (pod dywanem miedzy pedałami główny punkt masowy) wszystkie cacy.

    0