Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klimatyzacja Behr Astra G, problem, kolejna próba naprawy.

ociz 11 Apr 2011 11:41 11029 12
  • #1
    ociz
    Moderator of Cars
    Pacjent to Astra G 99r, silnik X16SZR, klimatyzacja manualna Behr.
    Ja znowu z tym samym. :) Znajoma się uparła że chce kupić ode mnie ten samochód więc to ostatnia okazja żeby go w końcu naprawić.
    Błędy w sterowniku silnika ten zasrany P1530 nie aktywny jak włączę klimę i MIL gaśnie a w sterowniku klimy 57.
    Wiem na pewno że cewka elektromagnesu sprężarki jest padnięta to podpinałem zamiast niej żarówkę 55W ale to nic nie zmienia. Ciśnienie w układzie to powietrze około 6 bar-ów nabiłem tylko próbę (może za mało?).
    W parametrach dobrze się domyślam że "A/C Reqest" to chodzi o to czy przycisk na panelu jest włączony? Jeśli tak to coś tu nie pasi bo zawsze jest "Active" i się nie zmienia.
    Klimatyzacja Behr Astra G, problem, kolejna próba naprawy. Klimatyzacja Behr Astra G, problem, kolejna próba naprawy. Klimatyzacja Behr Astra G, problem, kolejna próba naprawy.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    macvir
    Conditionally unlocked
    sterownik od klimy za nadlkolem od kierowcy.
    pozdrawiam
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Tylko co konkretnie miało by być uszkodzone? Przejrzałem w nim pcb i dokładnie sprawdziłem przekaźniki.
    Chyba że ewentualnie jest nie właściwy bo był zmieniany na używany. Stary strażacy pozmiatali do worka po małej stłuczce.
    Oznaczenia na nim to 24462342 WG.
  • #4
    kidu22
    Level 35  
    Skoro jest Activ w silniku a przez niego idzie sygnał do sterownika coolerów w nadkolu to sprawdz czy z przycisku AC sygnał idzie na sterownik silnika.
    Może coś pozwierane.
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Motronic wrote:
    Gniły ścieżki pod samymi przekaźnikami, zwłaszcza po tym małym, w rogu płyty.

    Nawet jeśli nigdzie na wierzchu nie widać zielenizny?
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Fotka była by mile widziana. :)
  • #9
    OKI
    Level 18  
    To co z tą płytką, bo mam ten sam problem P1530 i nie działa.
    Przy uruchomieniu A/C zapala się kontrolka na panelu startuje wentylator kabiny i silnik zmienia delikatnie obroty, po za tym sprężarka nie startuje.
    Klima nabita presostat sprawdziłem, podłączyłem też na krótko sprzęgło i klima chłodzi.
    Przedzwoniłem okablowanie pomiędzy wtyczkami a złączem modułu wentylatorów okablowanie OK
    Mam ochotę rozebrać ten moduł i zajrzeć do środka, bo wtyczka od dołu była trochę mokra.
    Pytanie z ciekawości, moduł wentylatorów komunikuje się ze sterownikiem ECU czterema przewodami czy tam są inforamcje na zasadzie jeden kabel włącz klimę drugi kabel włącz wentylator 1 bieg itd. czy komunikacja cyfrowa?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    OKI
    Level 18  
    Moduł wentylatorów był faktycznie przylany, z boku w obudowie jest otwór którym dostaje się woda do srodka.
    Naprawiłem dwie ścieżki pod przekaźnikiem w rogu, podniosłem dwa przekaźniki obok do góry pod nimi było juz czysto.
    Po złożeniu mam dwa błędy w sterowniku 21 oraz 31 (31-zewnętrzny rezystor obwodu dmuchawy; 21-awaria silnika dmuchawy)
    Rezystor i wentylator sprawdziłem, działają. Instalacja przedzwoniona styki na module oczyściłem wcześniej.
    Dla pewności zdemontowałem górną obudowę i zwierając główne styki przekaźników uruchomiłem wszystko po kolei czyli 1 i drugi bieg obydwu wentylatorów jak i elektromagnes sprężarki.
    Jakiś pomysł po za wymianą modułu.
    Do tego dalej w module silnika mam błąd P1530 aktywny.
  • #12
    OKI
    Level 18  
    Doprowadziłem klimatyzaję mechanicznie do porządku (wymieniony parownik i skraplacz oraz osuszacz)
    Naprawiłem połączenie opornika 1 biegu wentylatora klimy oraz doprowadziłem do porządku wtyczkę czujnika ciśnienia klimatyzacji.
    W module wentylatorów naprawiłem skorodowane dwa połączenia na dolnym przekaźniku w rogu.
    Zwieranie styków roboczych wszystkich przekaźników daje pozytywny efekt działania danych elementów wykonawczych.
    Klima dalej nie działa, w module wentylatorów jest czysto brak błędów jedyny błąd jaki ciągle się pojawia i nie wiem w którym module jest usterka to w sterowniku silnika jako P1530 Przekaźnik klimatyzacji.

    Czego dotyczy się ten błąd bo osobnego przekaźnika klimatyzacji nie mam chyba ze chodzi o cały moduł sterujący gdzie szukać dalej usterki?
  • #13
    OKI
    Level 18  
    Opis błędu P1530 dotyczy chyba czasów astry, gdzie faktycznie były osobne przekaźniki sterujące.
    W zafirze tę rolę przejął sterownik silnika przez który idzie sygnał o włączeniu klimatyzacji.
    Rozwiązanie to ma na celu w chwili gdy potrzeba pełnej mocy silnika to sterownik wyłącza klimatyzację w celu odzyskania części mocy.
    Ogólnie skończyło się tak ze miałem uszkodzony sterownik silnika i problem rozwiązałem podłączając przycisk klimatyzacji bezpośrednio z modułem sterownika wentylatorów z pominięciem sterownika silnika.
    A trzeba jedynie odwrócić zasilania, przełącznik podaje +12V po włączeniu klimy a do modułu wentylatorów dochodzi sygnał masy.
    Błąd na diagnostyce pozostał, ale klimatyzacja do dnia dzisiejszego działa poprawnie.