Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

test płynnym roztworem sharan

robertkarolak 11 Apr 2011 12:29 7708 24
  • #1
    robertkarolak
    Level 10  
    Witam
    Panowie, mój problem polega na tym iż mam wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyczytałem że może być problem z uszczelką pod głowicą, jak to można sprawdzić czy uszczelka jest padnięta, wody w oleju nie ma, ze zbiorniczka też nie czuć spalinami, pompa wody nowa, termostat wymieniony, chłodnica sprawdzona, nowy zbiorniczek i sprawdzonych z pięć korków i ciągle to samo!!!!
    Już nie mam siły i pomysłów co z tym zrobić. Ktoś napisał że można zrobić "test płynnym roztworem" żeby sprawdzić uszczelkę może mi ktoś powiedzieć na czy to polega i jak to zrobić?
  • Helpful post
    #3
    wiesiek3d
    Level 29  
    Jak wysokie ciśnienie, to jest ciśnieniowy układ chłodzenia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    150 kPa to norma
  • #4
    robertkarolak
    Level 10  
    Ciśnienie jest bardzo wysokie ponieważ przez korek wybija woda i cały czas muszę dolewać , przewód który idzie od chłodnicy przy temperaturze 90 stopni jest jak kamień, tak jakby nie było w nim w ogóle wody, na zimnym silniku po odkręceniu korka jest jedno wielkie bulgotanie (korek od zbiorniczka sprawdzany kilka razy) i woda do przewodu z powrotem wraca.
  • Helpful post
    #5
    wiesiek3d
    Level 29  
    Raczej uszczelka ,jeżeli wymieniałeś korek to nie ma innej przyczyny wzrostu ciśnienia jak przedostawanie się gazów do układu chłodzenia.
  • Helpful post
    #6
    gimak
    Level 40  
    Kolego robertkarolak, z tego co napisałeś, to masz ewidentne przedmuchy do układu chłodzenia. Jeżeli nie masz instalacji gazowej, bo ona może też powodować podobne objawy (nieszczelny reduktor), to raczej pozostaje tylko uszczelka pod głowicą lub pęknięcie. W tym przypadku test jest raczej zbędny, ale zamiast testu z płynnym roztworem, można wykonać krytykowany na tym forum test z butelką, w którym obecność wydobywających się pęcherzyków powietrza daje jednoznaczny wynik (bez nakładów finansowych). Szkoda tylko nakładów, które kolega już poczynił.
  • Helpful post
    #7
    ociz
    Moderator of Cars
    wiesiek3d wrote:
    150 kPa to norma

    To nie norma a granica przy której puszcza zawór bezpieczeństwa w korku.
  • Helpful post
    #8
    pioters19
    Level 11  
    Jeżeli Masz dobrze odpowietrzony układ chłodzenia a on ciągle wypycha płyn to na sto % uszczelka albo pęknięta głowica.Pozdrawiam.
  • #9
    robertkarolak
    Level 10  
    Kolego gimak możesz przedstawić troszkę jaśniej jak wygląda ten test z butelką?
  • Helpful post
    #10
    wiesiek3d
    Level 29  
    ociz wrote:
    wiesiek3d wrote:
    150 kPa to norma

    To nie norma a granica przy której puszcza zawór bezpieczeństwa w korku.


    Trochę OT ale masz rację to graniczne ciśnienie.
  • Helpful post
    #11
    gimak
    Level 40  
    robertkarolak wrote:
    Kolego gimak możesz przedstawić troszkę jaśniej jak wygląda ten test z butelką?

    Tutaj jest opis
    Link
  • #12
    robertkarolak
    Level 10  
    A przy okazji jak panowie można zrobić i gdzie na test CO2 w układzie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze jedno jakie mogą być skutki (te najgorsze) jeżdżenia z wypaloną uszczelką w głowicy
  • Helpful post
    #13
    gimak
    Level 40  
    Quote:
    I jeszcze jedno jakie mogą być skutki (te najgorsze) jeżdżenia z wypaloną uszczelką w głowicy

    Według mnie powoduje nasilanie się przedmuchu spowodowane erozją materiału głowicy i bloku silnika, a więc konieczność głębszego planowania głowicy i nie wykluczone, że bloku. W skrajnym przypadku konieczność wymiany głowicy, ale niech na ten temat wypowiedzą się fachowcy.
    Quote:
    jak panowie można zrobić i gdzie na test CO2 w układzie.

    Co do testu na obecność CO2 w płynie chłodzącym to w trzech ASO i w dwóch warsztatach w których o to pytałem, to tego nie wykonywali (robili wrażenie jakby o tym pierwszy raz słyszeli). Osobiście nie widzę sensu robienia takiego testu, jeżeli nie ma wątpliwości co do istnienia przedmuchu.
  • Helpful post
    #14
    MLODY73
    Level 16  
    Przepraszam, że się wtrącę ale poprosił bym o dwie informacje:
    1. Jaki silnik?
    2. Czym zalany układ?
  • Helpful post
    #15
    Doktorr
    Level 35  
    Tester o który pytasz działa na 3 molowym roztworze wodnym błękitu bromotymolowego, który daje reakcję barwną na obecność CO2. Zmienia się kolor indykatora w zbiorniczku z niebieskiego na zielony w diesli i z niebieskiego na żółty w silniku benzynowym (jeżeli są przedmuchy) taki sam test można przeprowadzić analizatorem spalin zbliżając sondę do zbiorniczka wyrównawczego i obserwując zmiany wskazań CO2.
  • #16
    robertkarolak
    Level 10  
    Silnik 1.9 tdi 110 AFN, a układ zalany jest płynem nie wodą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wiesz może Doktorr gdzie można kupić taki tester
  • Helpful post
    #17
    Doktorr
    Level 35  
    Wyszukaj na allegro pod hasłem tester uszczelki. Testery tego typu są dość kłopotliwe w użytkowaniu. Bo po każdym sprawdzeniu trzeba odczekać pół dnia albo wymienić płyn.
  • #18
    robertkarolak
    Level 10  
    Panowie nowy objaw, jak puści termostat wodę na chłodnice to ciśnienie spada.....:?::|
  • Helpful post
    #19
    zbig723
    Level 10  
    Zanim rozbierzesz głowicę sprawdź "organoleptycznie" szczelność układu chłodzenia. U mnie identyczne objawy dawał malutki wyciek z trójnika. Po zaklejeniu silikonem wysokotemperaturowym problem znikł. passat
  • #20
    robertkarolak
    Level 10  
    A możesz dokładniej podać o który trójnik Ci chodzi?
  • Helpful post
    #21
    zbig723
    Level 10  
    Taki właściwie "czwórnik" - zbiegają się do niego 4 rurki chłodnicze, pękł w nim oring. Nie wiem jak to się nazywa niestety nie znam się na silnikach.

    Myślę że miejsce jest zupełnie przypadkowe a chodziło o zmiany ciśnienia ubywało wody zaś reszta się gotowała. Zdążyli przedtem wymienić termostat a różni mechanicy widząc objaw bez wahania mówili "padnięta uszczelka".
  • #22
    robertkarolak
    Level 10  
    A możesz napisać jak sprawdziłeś tą szczelność układu....
  • #23
    zbig723
    Level 10  
    Mechanik wykazał przytomność i przed przyjęciem do naprawy uszczelki tak ogólnie obejrzał silnik. Zobaczył mały zaciek na rurze koło tego "czwórnika".

    Skleił to silikonem i kazał sprawdzić czy jest ok. Działa pięknie jakieś 2 lata bez uwag.
  • #24
    wiesiek3d
    Level 29  
    robertkarolak wrote:
    Panowie nowy objaw, jak puści termostat wodę na chłodnice to ciśnienie spada.....:?::|


    Słuchaj my się tu rozwodzimy a jest tak jak pisałem, układ jest ciśnieniowy więc węże są raczej twarde jak auto się zagrzeje i to że spada ciśnienie po otwarciu termostatu jest możliwe - otwiera się duży obieg.
    Jeżeli jeździsz autem i nie wywala Ci płynu ze zbiorniczka to odpuść sobie naprawy i obserwuj co się dzieje.
    Wydaje mi się że chyba się za mocno przejąłeś tymi twardymi wężami.
    W Audi i VW 1,9 TDI jak walnie uszczelka to wywala płyn ze zbiorniczka, poznane z autopsji.
    Wal kilometry i nie przejmuj się tak bardzo.
  • #25
    robertkarolak
    Level 10  
    Witam
    Pierwsza myśl zawsze najlepsza!!! WYDMUCHANA USZCZELKA POD GŁOWICĄ!!!!Trzeba było od razu tak zrobić i zaoszczędzić sobie kłopotu i roboty...
    Dzięki i pozdrawiam